Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford v Evropě zřejmě vážně zešílel, faceliftem zkouší zabít i jednu ze svých posledních dojných krav
8.2.2024 | Petr Prokopec
Zdá se, že v domácích Spojených státech přichází Ford pod tlakem k okolností k rozumu a zákazníkům znovu nabízí hlavně to, po čem touží. Evropská divize očividně smýšlí jinak a nemá problém přizabít ani dojnou krávu jménem Puma.
Ford u nás loni prodal 5 655 nových aut, tedy o výrazných 1 744 kusů méně než v roce předchozím, třebaže celý trh šel výrazně nahoru. Modrý ovál tak mezi výrobci klesl na devátou příčku, načež již definitivně vybledly vzpomínky na dobu, kdy se automobilka prala s Volkswagenem o pozici místní dvojky. Na tu ostatně mohou zapomenout i Němci, neboť byli převálcováni korejským Hyundai. To na rozdíl od nich stále nabízí auta, jaká chtějí hlavně zákazníci. Znovu se tak jen potvrdilo, že sedat na vějičku politikům se nevyplácí, neboť i když máte zaháčkovanou celou státní správu, prodejní čísla to nespasí.
Není tomu přitom až tak dlouho, co klíčovými modely Fordu byly Fiesta, Focus a Mondeo. Dva z nich se ale již nevyrábí, tomu třetímu pak také pomalu zvoní hrana. Modrý ovál tak bytostně spoléhá na SUV Puma a Kuga, jenž se ostatně starají pomalu o polovinu registrací - první zmíněné loni dosáhlo na 1 210 prodejů, druhé pak na 1 214. Preferovaný elektrický Mustang Mach-E vedle toho oslovil jen 69 lidí. A jakkoli ve zbytku Evropy se mu daří o trochu lépe, pořád je to propadák.
Pokud byste ovšem čekali, že modrý ovál si posype hlavu popelem, chytne se za nos a začne konečně fungovat, jak by měl, pak jste neskutečně naivní. Značka totiž aktuálně přišla s faceliftem SUV Puma, který nepochybně povede jen k odchodu dalších zákazníků. Ze hry je totiž spalovací jedna-pětka, kterou dosud používalo provedení ST. To disponovalo 200 koňmi a 320 Nm točivého momentu, které posádku dostali v kombinaci se šestistupňovým manuálem na stovku za 6,7 s.
Ford se nyní rozhodl, že SUV bude nabízet už jen s litrovým tříválcem EcoBoost. Ten bude k dispozici ve třech úrovních, z nichž základní produkující 125 koní půjde spárovat s manuálem i sedmistupňovým automatem. U dalších dvou (155 a 170 koní) však již bude možné sáhnout pouze po převodovce Powershift. S ní přitom vrcholné provedení ST rozhodně není rychlejší než předchozí jedna-pětka, stovky totiž dosahuje až za 7,4 sekundy, tedy o sedm desetin pomaleji.
Proč takové rozhodnutí? Ford si jednoduše slibuje mnohé od elektrické verze, která má být odhalena v příštích měsících. Ani ti nejnaivnější ovšem nepředpokládají, že bude startovat hluboko pod půl milionem korun jako nejlevnější benzinové provedení. Značka tak zjevně hodlá zabít svou další dojnou krávu, pročež asi nepřekvapí, že venkovní změny jsou velmi skromné a souvisí pouze s upravenou grafikou světel a přesunutím firemního emblému do výpletu čelní masky.
Uvnitř se toho již změnilo o trochu více, přičemž dominantou kabiny jsou12,8palcový digitální přístrojový štít a 12palcová obrazovka multimédií. V souladu s tím byla eliminována řada fyzických tlačítek, což je další z kroků, které lidé nevítají s otevřenou náručí. Vskutku je tedy třeba se ptát, u koho Ford hodlá bodovat - faceliftovaná Puma se totiž vzdaluje publiku, které ji dle zmiňovaných registrací milovalo. Tohle vážně nemůže dopadnout jinak než špatně.





















Puma si prošla lehčím faceliftem, který jí toho více vzal než dal. Kroky automobilky jsou tak stále méně pochopitelné. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Čínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 37 minutamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 2 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 3 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 5 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva