Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford uvede příští rok v Evropě šest novinek, dvě z nich ponesou logo Vignale
24.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chce zpátky do černých čísel, čemuž mají napomoci luxusní verze Mondea a S-Maxu. Dorazit pak má i Mustag Coupe a Cabrio či nový C-Max.
Bývaly doby, kdy jsme proti evropské divizi modrého oválu nemohli říct jediné křivé slovo - Američané zde nabízeli výborná auta a sklízeli s nimi zasloužené úspěchy. Poslední roky, jež se nesou ve znamení globální strategie „One Ford“, ovšem automobilka přichází s nepřesvědčivými produkty a schytává za ně výraznou kritiku. Příkladem za všechny v tomto směru může být „nové“ Mondeo, které se za oceánem představilo již před takřka třemi roky. Evropská premiéra však byla neustále odkládána, až k ní nakonec došlo letos na podzim. Každý přitom očekával, že zmíněný čas Ford využil k vycizelování vozu k dokonalosti. Jak ovšem naznačil náš první test, čas byl automobilkou zcela promarněn - Mondeo je dnes jen stínem své vlastní minulosti. Podobné je to dnes s Focusem a na zájmu zákazníků je to pochopitelně znát - evropská divize se už delší dobu potýká s velkými ztrátami.
Modrý ovál se ovšem nevzdává, pročež aktuálně vstupuje do nejrušnějšího období za posledních dvacet let. V příštím roce totiž hodlá uvést na trh hned šest novinek, přičemž řada z nich bude jakousi nadstavbou základní nabídky. Pokud vás v této chvíli napadají verze Vignale, pak jste trefili hřebíček na hlavičku. Od těchto prémiových variant si totiž Ford slibuje mnohé, zejména pak vstup do „vyšší příjmové“ a okouzlení nových zákazníků.
Otázkou samozřejmě je, zda se klientela na danou vábničku chytí. V tomto směru by se ovšem vedení značky rádo inspirovalo úspěchem Citroënu a jeho aktuálně zcela samostatné divize DS. Ta rovněž vychází z techniky, kterou používají mainstreamové vozy, vše ovšem balí do atraktivnějšího hávu. K tomu pak můžeme přihodit ještě šmrncovní interiér, pročež tu máme hned několik důvodů, jak ospravedlnit o poznání vyšší cenu.
Přesně tímto způsobem by přitom zejména německým prémiovým automobilkám chtěl odehnat zákazníky také Ford. Přičemž oproti Citroënu se dočkáme nejen vylepšených aut, ale také lepších showroomů. Vybraná dealerství by měla být povýšena na VIP-prostor nazvaný Ford Store, kde každého zákazníka bude mít na starosti jeden konkrétní manažer.
Kromě individuálního přístupu se zároveň klientela má dočkat i lepších služeb, což zahrnuje třeba vyzvednutí vozu, jeho následnou opravdu a doručení. V takové chvíli přitom bude daný model - samozřejmě musí jít o verzi Vignale - umytý a kompletně opravený, čímž není míněna jen závada, kvůli které zamířil do servisu, ale i drobné škrábance na karoserii či kolech.
Mimo to mají showroomy Ford Store nabízet na mnohem větší ploše větší zázemí pro samotné zákazníky, pročež lze očekávat vystavení prakticky celého portfolia modrého oválu. Jak jsme přitom zmínili již v úvodu, to se příští rok rozroste o šest novinek, kdy Mondeo Vignale a S-Max Vignale jsou dvěma z nich.
Další dvojicí je pak příchod evropské verze Fordu Mustang v provedení kupé a kabrio, opomíjet pak nesmíme ani útok na rodinné hodnoty. V tomto případě je přitom řeč o základní verzi Fordu S-Max, které bude záda krýt menší MPV C-Max. Dále pak značka chce okouzlit na poli užitkových vozů novými verzemi Transitu.
S čím bychom naopak neměli počítat, je příchod značky Lincoln, která by se měla soustředit spíše na Čínu. Je ovšem možné, že Ford nakonec změní názor a některé modely dané automobilky představí také v Evropě, a to právě pod logem Vignale. Je však otázkou, jak by ryze americké zboží v Evropě obstálo. Varováním přitom může být modrému oválu právě nové Mondeo.
Ford Mondeo Vignale bude první vlaštovkou cílící na movitější zákazníky...
...nový S-Max pak druhou. Je však otázkou, zda se klientela na vábničku v podobě specifického exteriéru, interiéru i přístupu prodejce chytí
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 3 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 5 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 6 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 8 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.24. 19:14 - HondaMan
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch