Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi

Modrý ovál rozšiřuje portfolio dodávek o dvě nové varianty nedávno představeného Transitu Custom - úspornou Econetic a „ostrou“ Sport.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi

3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modrý ovál rozšiřuje portfolio dodávek o dvě nové varianty nedávno představeného Transitu Custom - úspornou Econetic a „ostrou“ Sport.

Syndrom bílé dodávky je sice poněkud zobecňující teorie, jejíž stereotyp narušuje třeba rozmanitější nabídka základních laků, každopádně při pohledu na další provedení nového Transitu Custom se zdá, že se ji Ford rozhodl podpořit. Do seznamu nepřeberného počtu užitkových a osobních verzí zařadil také model Sport.

Aby se bílá sportující dodávka patřičně vyjímala ve vašem zpětném zrcátku, dostala do vínku nový přední nárazník se sníženým spoilerem a navíc také nástavce prahů a osmnáctipalcová hliníková kola. Interiér vycházející z nejvyšší výbavy Limited (v českém ceníku je na vrcholu Trend) dostal částečně kožené čalounění a za příplatek necelých 28 tisíc je možné dostat také paket obsahující systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, parkovací kameru, automatické stěrače s vyhříváním předního okna, automatická světla, mlhovky a pár dalších položek.

Motor Transitu Custom Sport je standardní. Mezi předními koly má nejsilnější variantu dieselového řadového čtyřválce o objemu 2,2 litru, který produkuje 155 koní a 385 newtonmetrů. Prodej by měl odstartovat začátkem příštího roku. Ceny v ČR známé ještě nejsou, podle nizozemského Autoweeku by měl u nich Sport začínat na částce 27 050 Eur, tedy v přepočtu necelých 680 tisíc korun. Český ceník ale bude určitě příznivější.

Z opačného konce nabídky užitkových dodávek Transit Custom je druhá nová verze Econetic, jejíž veřejná premiéra je rovněž očekávaná na počátku příštího roku. Její přídomek běžně užívaný také u osobních Fordů naznačuje, že tady jde především o převoz zboží s co nejnižšími provozními náklady. Pohonná jednotka je identická - 2,2 TDCi - její výkon byl ale snížen na rovných 100 koní.

K redukci spotřeby má dále přispět systém stop-start, pneumatiky s nižším valivým odporem nebo o šest procent delší finální převod v rozvodovce, což jsou obvykle užívané triky, navíc je však ve voze něco, čemu Ford říká systém kontroly akcelerace plně naloženého vozu. Podle popisu by to měla být jakási elektronická bariéra omezující maximální dávku vstřiku při zrychlování. Bližší popis chybí, podle automobilky by ale měla ušetřit od čtyř do patnácti procent nafty, ačkoli je otázkou, jestli je rozumné omezovat dynamiku vozu, který ji má kvůli nákladu už beztak značně sníženou. Ford se nicméně chlubí průměrnou spotřebou 6,0 litru na 100 kilometrů.

Na rozdíl od Transitu Custom Sport, který bude k mání výlučně v krátké verzi, Econetic půjde pořídit s kratším i delším rozvorem. Ceny zveřejněny nebyly, ekonomická varianta se však rovněž objeví v prodeji na začátku roku 2013.


Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi - 1 - Ford Transit Custom Sport Econetic 01Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi - 2 - Ford Transit Custom Sport Econetic 02Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi - 3 - Ford Transit Custom Sport Econetic 03Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi - 4 - Ford Transit Custom Sport Econetic 04
Prodej nových modelů začíná od počátku příštího roku

Zdroj: Autoweek.nl, WorldCarFans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.