Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Transit Custom Sport a Econetic: dodávka ve „sportovní” a úsporné verzi
3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Modrý ovál rozšiřuje portfolio dodávek o dvě nové varianty nedávno představeného Transitu Custom - úspornou Econetic a „ostrou“ Sport.
Syndrom bílé dodávky je sice poněkud zobecňující teorie, jejíž stereotyp narušuje třeba rozmanitější nabídka základních laků, každopádně při pohledu na další provedení nového Transitu Custom se zdá, že se ji Ford rozhodl podpořit. Do seznamu nepřeberného počtu užitkových a osobních verzí zařadil také model Sport.
Aby se bílá sportující dodávka patřičně vyjímala ve vašem zpětném zrcátku, dostala do vínku nový přední nárazník se sníženým spoilerem a navíc také nástavce prahů a osmnáctipalcová hliníková kola. Interiér vycházející z nejvyšší výbavy Limited (v českém ceníku je na vrcholu Trend) dostal částečně kožené čalounění a za příplatek necelých 28 tisíc je možné dostat také paket obsahující systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, parkovací kameru, automatické stěrače s vyhříváním předního okna, automatická světla, mlhovky a pár dalších položek.
Motor Transitu Custom Sport je standardní. Mezi předními koly má nejsilnější variantu dieselového řadového čtyřválce o objemu 2,2 litru, který produkuje 155 koní a 385 newtonmetrů. Prodej by měl odstartovat začátkem příštího roku. Ceny v ČR známé ještě nejsou, podle nizozemského Autoweeku by měl u nich Sport začínat na částce 27 050 Eur, tedy v přepočtu necelých 680 tisíc korun. Český ceník ale bude určitě příznivější.
Z opačného konce nabídky užitkových dodávek Transit Custom je druhá nová verze Econetic, jejíž veřejná premiéra je rovněž očekávaná na počátku příštího roku. Její přídomek běžně užívaný také u osobních Fordů naznačuje, že tady jde především o převoz zboží s co nejnižšími provozními náklady. Pohonná jednotka je identická - 2,2 TDCi - její výkon byl ale snížen na rovných 100 koní.
K redukci spotřeby má dále přispět systém stop-start, pneumatiky s nižším valivým odporem nebo o šest procent delší finální převod v rozvodovce, což jsou obvykle užívané triky, navíc je však ve voze něco, čemu Ford říká systém kontroly akcelerace plně naloženého vozu. Podle popisu by to měla být jakási elektronická bariéra omezující maximální dávku vstřiku při zrychlování. Bližší popis chybí, podle automobilky by ale měla ušetřit od čtyř do patnácti procent nafty, ačkoli je otázkou, jestli je rozumné omezovat dynamiku vozu, který ji má kvůli nákladu už beztak značně sníženou. Ford se nicméně chlubí průměrnou spotřebou 6,0 litru na 100 kilometrů.
Na rozdíl od Transitu Custom Sport, který bude k mání výlučně v krátké verzi, Econetic půjde pořídit s kratším i delším rozvorem. Ceny zveřejněny nebyly, ekonomická varianta se však rovněž objeví v prodeji na začátku roku 2013.




Prodej nových modelů začíná od počátku příštího roku
Zdroj: Autoweek.nl, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch