Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují

Politika "jednoho Fordu" se dotkla také osobních a užitkových dodávek. Za moře míří Transit a rodinu těchto aut rozšíří samostatná řada Courier.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují

8.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Politika "jednoho Fordu" se dotkla také osobních a užitkových dodávek. Za moře míří Transit a rodinu těchto aut rozšíří samostatná řada Courier.

Skupina užitkových Fordů je po amsterdamské konferenci představující pařížské i další příští modely znatelně větší. Stejně tak se ale zvýšila šance, že budou mít zákazníci v označování jednotlivých modelů slušné zmatky. Zkusíme to proto vzít postupně a co nejjednodušeji.

Současný dosluhující Transit dostal počátkem letošního roku částečnou náhradu v podobě relativně menší zaplechované dodávky Transit Custom a osobní, kompletně prosklené verze Tourneo Custom, která má konkurovat třeba Volkswagenu Transporter. Větší „dvoutunové“ modely nahrazuje čistě komerční dodávka nazvaná tradičně jen Transit.

Podobně jako Mondeo, Focus či Fiesta i z Transitu se stane globální model, který ve Spojených státech nahradí přes padesát let vyráběné dodávky řazené pod souhrnné označení E-Series. Jak asi všichni zájemci o podobný typ automobilů očekávají, také nový Transit se objeví s několika rozvory, délkami i výškami karoserie, různými objemy ložné plochy, ale třeba i jako valníky nebo samostatné, pro specializované úpravy určené šasi.

Evropská verze bude k mání výlučně s čtyřválcovým turbodieselem 2,2 TDCi se zatím nespecifikovanými parametry, očekává se ale, že bude v prodeji v několika výkonových variantách. Motor bude podle provedení kombinován se všemi druhy pohonu - zákazník bude mít na výběr model s pohonem předních, zadních nebo všech kol.

Model určený pro Spojené státy bude produkován v americkém Kansasu vedle pickupu Ford F-150 a k jeho pohonu poslouží zážehový šestiválec 3,5 Ecoboost, pak jiný, blíže neurčený agregát V6 a nakonec ještě diesel. Ani k němu Ford neuvedl detaily, každopádně potvrdil, že bez ohledu na pohonnou jednotku budou všechny tamní Transity auta klasické koncepce s pohonem zadní nápravy.

Pokud se v tom jakž takž orientujete, trochu vám to ještě zkomplikujeme. Jako přídavek ke trojce velkých modelů se v prodeji brzy objeví čtyři menší auta. Za jejich základ bychom mohli považovat užitkový model Transit Connect s posuvným zadním párem dveří. Jde o lehký dodávkový vůz s nosností do jedné tuny, který se bude vyrábět se standardním nebo prodlouženým rozvorem a prodávat na obou stranách Atlantiku.

Motorizace odtajněny nebyly, Ford ovšem přiznal, že půjde o downsizované benzínové i dieselové agregáty a tak bychom to viděli na 1,0 Ecoboost, případně příští 1,5 Ecoboost a pouze pro Evropu téměř jistě na nový 1,5 TDCi z modelu B-Max a modernizované Fiesty.

Ten největší Transit i malá dodávka Transit Connect se do prodeje dostanou koncem příštího roku a do té doby nás Ford patrně nechá čekat i na přesnější technické parametry.

Dalším v pořadí je Tourneo Connect postavené na základech užitkového Transitu Connect. Hlavní rozdíl je asi v tom, že Tourneo je osobní verze s celoprosklenou kabinou. Poslední pár aut se chce vecpat někam do prakticky zanedbatelné mezery mezi Customy (Transit Custom a Tourneo Custom ze začátku roku) a oba Connecty. Jde o Tourneo Courier, malý van s posuvnými dveřmi, vyšší střechou a především maskou chladiče připomínající nové Mondeo, přičemž později dorazí i jeho dodávková verze Transit Courier.

Podtrženo a sečteno: Ford má nyní (anebo brzy bude mít) na trhu Transit, Transit Custom, Tourneo Custom, Transit Courier, Tourneo Courier, Transit Connect a Tourneo Connect. Naučit se je rozpoznávat ale budete muset už sami.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 1 - Ford Konference uzitkove modely Transit 00Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 2 - Ford Konference uzitkove modely Transit 01Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 3 - Ford Konference uzitkove modely Transit 02Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 4 - Ford Konference uzitkove modely Transit 04Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 5 - Ford Konference uzitkove modely Transit 05Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 6 - Ford Konference uzitkove modely Transit 03
Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 7 - Ford Konference uzitkove modely Custom 01Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 8 - Ford Konference uzitkove modely Custom 02Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 9 - Ford Konference uzitkove modely Custom 03
Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 10 - Ford Konference uzitkove modely Courier 01Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 11 - Ford Konference uzitkove modely Courier 02
Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 12 - Ford Konference uzitkove modely Connect 01Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 13 - Ford Konference uzitkove modely Connect 02Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 14 - Ford Konference uzitkove modely Connect 03
Ford Transit, Courier a Connect 2013: užitkové dodávky Fordu také zglobalizují - 15 - Ford Konference uzitkove modely
Ford dělí své dodávkové vozy na řady Transit, Custom, Courier, Connect, přídomek Transit pak signalizuje užitkovou a Tourneo osobní verzi

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.