Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford svým krokem jen stvrdil, v jak zoufalé situaci jsou dnes lidé kupující nová auta
31.8.2021 | Petr Prokopec
Časy, kdy byl zákazník na trhu pánem a mohl si pomalu diktovat, za jakých podmínek si od dealera koupí nový vůz, jsou zjevně pryč. Ford už ani jako automobilka nestojí o lidi, kteří chtějí jeho bestseller normálně koupit za ceníkovou cenu.
Příchod nové generace Fordu Bronco na trh byl poněkud komplikovaný a spojený hned s několika odklady. Zájem publika to ovšem nesnížilo, spíše naopak začal být každý na nové SUV modrého oválu natěšený ještě více, než kdyby vše probíhalo dle původního harmonogramu. I díky tomu mohl Ford krátce po debutu oznámit, že vůz si přes internet objednalo více než 190 tisíc lidí. Někteří pak sice svou objednávku zrušili, nicméně i tak musí Ford vyrobit více než 125 tisíc vozů, aby uspokojil jen dosavadní zájem.
To by pro automobilku měla být dobrá zpráva a měla by se snažit o to, aby tímto zjevně úspěšným kanálem prodala co nejvíce aut. I když si na ně lidé musí počkat a někteří nemusí vydržet, je mnohem pravděpodobnější, že k obchodu dojde, než když by zájemce poslala jako obvykle k dealerovi. Ford ale nyní přesně to udělal - oznámil, že přestal akceptovat online objednávky a místo toho posílá zájemce za dealery.
To je na první pohled naprosto absurdní, neboť více aut takto rozhodně neprodá. A překvapivé i v tom kontextu, že automobilky - Ford nevyjímaje - v posledních letech zkouší vyšachovat prodejce ze hry a nové vozy prodávat pokud možno jen přímo. Za současné situace ale bohužel i tento krok dává smysl.
Důvodem je paradoxně to, čeho automobilky přímým prodejem chtějí dosáhnout - tedy prodeje za ceníkové ceny. Za normálních okolností se u dealera smlouvá a cena jde dolů, dnes je ale aut nedostatek a zejména v USA a zejména Bronco se prodává za ceny vyšší než ceníkové. Ford tak podle informací od dealerů reaguje na to, že jsou vlastně nespokojeni s tím, že lidem kupujícím na internetu musí prodat auto za normální cenu, když jiné by „mohli” natáhnout. A Ford pro to nyní pod jejich tlakem jen uvolnil prostor.
Že tomu tak je, dosvědčují informace o až šílených dealerských přirážkách nad oficiální ceny. Třeba společnost Henderson Ford z New Yorku na počátku prázdnin nabízela variantu Wildtrack za 83 755 dolarů (cca 1 810 000 Kč), jakkoliv ta by dle ceníku měla stát pouze 53 755 USD (1 162 000 Kč). Dealerství Max Ford v Missouri si pak za letošní předání vozu účtuje navíc 25 tisíc dolarů (540 000 Kč), Seth Wadley Ford z Oklahomy pak 20 000 USD (432 000 Kč).
Modrý ovál přitom o těchto praktikách ví a místo, aby se snažil je spíše omezit, je nyní podpořil. Ano, můžete si koupit nové Bronco, ale ne za cenu, za kterou ho Ford běžně nabízí - tento způsob prodeje po internetu kazil kšefty. Automobilka dodává, že online prodej se vrátí až ve chvíli, kdy automobilka bude moci výrobu rozjet naplno - pak budou dealeři opět za ceníkové ceny rádi. Kdy se tak ovšem stane, je s ohledem na nedostatek čipů a dalších komponentů nejasné.











































Nový Ford Bronco je takový hit, že značka zastavila online prodej a odkázala zájemce čistě na dealery. Touto cestou se totiž auto prodává s až neskutečnými přirážkami, které v případě online koupě nelze uplatnit. To modrý ovál dříve rozčilovalo, nyní ale tuto praxi v podstatě posvětil. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před hodinouFerrari kompletně mění směr. Už nechce auta postavená kolem rychlosti, zákazníci ji prý nezvládají, nic jim nedává
před 3 hodinamiStaronový šéf Volva říká, že dosavadní éra fungování automobilového průmyslu skončila. Kdo se nepřizpůsobí, zavře krám
před 4 hodinamiZtráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
před 6 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 11:16 - Truck Daškam
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 11:12 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 09:03 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 08:58 - řidičBOB
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.08. 17:46 - stst2