Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford slibuje ponechat RS manuální řazení, přijde i více modelů s pohonem 4x4
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál nevyvinul systém pohonu všech kol jen pro jeden vůz. Zatím však není jisté, jaký model jím osadí. Fiesta RS to ovšem nebude.
Na modrém oválu jsme zejména v posledních měsících pomalu nenechali ani nit suchou. Letos nám ovšem Ford servíruje jedno příjemné překvapení za druhým. Nejprve to byl v lednu v Detroitu odhalený koncept GT, který je předobrazem chystaného supersportu. A včera jsme si mohli představit novou generaci Focusu RS, která dostala do vínku kromě 2,3litrového čtyřválce EcoBoost naladěného na více než 320 koní také manuální převodovku a pohon všech kol.
Právě tyto dvě ingredience, tedy manuál a systém 4x4, hodlá modrý ovál zasvětit také dalším modelům, jež vzniknou pod hlavičkou divize Ford Performance. Tyrone Johnson, šéf tohoto oddělení, totiž uvedl, že jeho tým odvedl opravdu pořádný kus práce. A proto je logické, že daná technologie nebude vyhrazena pouze jedinému vozu. Je však otázkou, jaký další model by zejména systémem pohonu všech kol mohl být osazen.
Jen abychom zopakovali již dříve řečené, systém 4x4 spoléhá na dvě elektronicky ovládané spojky, které najdeme vždy po straně zadní hnací jednotky RDU. Ty slouží jakožto samosvorný diferenciál, přičemž na základě dat od senzorů, které monitorují povrch vozovky stokrát za sekundu, zvládnou přenést až 100 procent výkonu klidně i na jedno kolo. Tím je podle Fordu zcela eliminována nedotáčivost.
Daný pohon by podle modrého oválu měl vážit přibližně stejně jako komplikovaná přední náprava RevoKnucle, jíž byl osazen Focus RS druhé generace. Tedy něco okolo 20 kg, což není zrovna extrém. Nicméně pro takovou Fiestu by se již jednalo o velkou porci, se kterou by navíc byla spojena také nemalá cena. Proto malý hatchback ve verzi RS buď nedorazí nebo nikoliv se systémem 4x4.
Nejasná je pak vlastně i situace spojená s manuálem. Ford totiž sice uvedl, že tato převodovka zůstane u sportovních vozů zachována, výše zmíněný koncept GT však přenáší veškerý výkon 3,5litrového šestiválce na zadní kola za pomoci sedmistupňové dvouspojkové převodovky. O příchodu manuálu pod jeho kapotu se pak modrý ovál nezmiňuje, Focus RS by však prý automat dostat mohl.
V případě převodovek to tedy vypadá, že v budoucnosti nemá jasno ani sám Ford. Ať už to s nimi ale dopadne jakkoliv, jisté je, že Focus RS je opravdu lákavým zbožím. A jeho systém 4x4 stoprocentně zamíří i do dalších modelů. Jen zatím není jasné, který to bude a jestli vůbec ponese logo divize Ford Performance.
























Ford Focus RS dostal do vínku systém 4x4, který značka použije také pro další modely. Stejně tak chce u sporťáků zachovat i manuální převodovku
Zdroj: Autocar poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva