Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
22.4.2024 | Petr Prokopec
Modrému oválu se nedůstojné divadlo okolo prodeje supersportovního GT vybraným celebritám navzdory velmi negativním reakcím mnohých zákazníků a fanoušků zalíbilo. A tak si ho hodlá zopakovat, tentokráte si bude vybírat kupce Mustangu GTD.
V roce 2015 představil Ford novou generaci supersportovního modelu GT. Její vývoj probíhal v přísném utajení, o to větší překvapení automobilka svým fanouškům přichystala. Navíc již během premiéry na autosalonu v Detroitu naznačila, že nehodlá zůstat pouze u konceptu, ale přijde také s produkční verzí. Když se k tomu o rok později přidalo vítězství vozu v Le Mans v kategorii GTE-Pro, nadšení publika dosahovalo bodu varu. O to ledovější ovšem byla sprcha, která přišla při oznámení zahájení objednávacího procesu.
Ford se totiž rozhodl, že svou vlajkovou loď nabídne jen vybraným lidem. Dle značky sice cílem celého výběrového procesu měla být jistota, že GT neskončí u překupníků, nýbrž u skutečných fanoušků, kteří s vozem budou jezdit, jenže realita za těmito snahami těžce zaostávala. V prvé řadě byli uspokojeni manažeři Fordu, kteří s autem nezřídka jen zajeli do garáže a tím pro ně vše skončilo. Ve druhém sledu došlo na společenskou smetánku, u které ani nevadilo, že žádný Ford neřídila.
Tím sice nechceme říci, že by Ford balamutil celý svět, nicméně ti lidé, o kterých veřejně prohlašoval, že na ně cílí, přišli na řadu v posledním sledu, popř. nikdy. Není tak opravdu překvapivé, že GT je k vidění spíše na aukcích než na závodních okruzích. Bylo to slušné mediální fiasko, a tak by člověk předpokládal, že se z něj značka poučí a napříště od procedury, která jejímu image spíše uškodila, raději ustoupí. Jenže Ford zjevně vedou lidé, kterým jeden mediální pohlavek nestačí. A tak dělají vše proto, aby dostali druhý.
Modrý ovál totiž loni představil Mustang GTD, tedy silniční verzi okruhového speciálu GT3. Ta k extrémnímu bodykitu dostala také 5,2litrový osmiválec naladěný na víc než 800 koní. Zároveň byl výrazně přepracován podvozek, v důsledku čehož by tato varianta měla dle tvrzení automobilky zvládnout Nordschleife pod 7 minut. Rázem by tak šlo o nejrychlejší Ford, jaký se kdy v pohoří Eifel objevil - i proto, že silniční GT se na tomto okruhu oficiálně neukázalo.
Při pohledu na výše zmíněné parametry a schopnosti asi nepřekvapí, že automobilka nehodlá nabízet provedení GTD zrovna levně. Ceny se mají odpíchnout od částky 325 tisíc dolarů (cca 7,7 milionu korun), konkrétní suma ale zatím ještě upřesněna nebyla. Již nyní je ovšem jisté, že půjde o nejdražší Mustang všech dob. Výroba pak dle neoficiálních spekulací bude omezena na tisíc až dva tisíce kousků, pročež se nám tu otevírá prostor o podobnou šarádu jako před pár lety.
Jak zjistili kolegové z Carscoops Také zájemci o GTD si musí u Fordu vytvořit profil, v jehož rámci zveřejní nejen svou adresu a kontakt, ale rovněž automobilce zkusí odůvodnit, proč by měla zvolit právě je. Musí tedy odpovědět na otázky, zda již nějaký Mustang vlastní, jestli jsou aktivní ve světě závodních aut, patří mezi sběratele či influencery a vlastní konkurenční vůz podobného výkonu. Důležité je rovněž nahrání 60sekundového videa, v němž se vychválí až do nebes.
Že v důsledku tohoto procesu vše dopadne podobně jako před pár lety, asi nemusíme dodávat. Proč ovšem automobilka po takové publicitě touží, je nám záhadou. Velmi selektující je už jen samotná cena. A pokud Ford nechce, aby vznikal převis poptávky nad nabídkou, může auto dál zdražit nebo rozšířit jeho výrobu. Ne, on raději znovu bude hrát podivné hry a vážně netušíme, co ho k tomu vede.
Mustang GTD páruje opravdu extrémní bodykit s osmiválcem naladěným na více než 800 koní. Značka si za tuto verzi bude účtovat minimálně 7,7 milionu korun, přesto si zájemce znovu vybere kontroverzním způsobem. Foto: Ford
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva