Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford S-Max 2014: nový koncept vypadá jako Fiesta, do výroby půjde příští rok
28.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sportovně laděné MPV pod kapotou příliš emocí nenabídne. Uvnitř však má senzory monitorující váš srdeční tep i stav glukózy.
Pokud jste byli na vojně, pak jistě víte, co se skrývá pod heslem „muži stejných tváří“. Tušíte-li nasazení plynových masek, jste na správné stopě - stačí tak jeden pokyn a celý šik jinak nesourodých jedinců vypadá náhle téměř identicky, rozdíly lze hledat snad jen v postavách. Přesuneme-li se do sfér automobilového průmyslu, pak pokyn k ochraně před chemickým útokem začíná nejnověji vyhlašovat i Ford, jehož modely se začínají stále více podobat jeden druhému. A to zejména díky čelní masce.
Typickým příkladem je koncept nové generace Ford S-Max, který se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Již na první pohled totiž připomíná menší Fiestu a ostatně i další nové nebo inovované modely značky poslední doby. Podle ředitele designu modrého oválu Martina Smithe jde ovšem jen o prohloubení motivů, které S-Max dosud definovaly. „Chceme říct světu, že rozumíme požadavkům trhu,“ říká Smith s odkazem na fakt, že daný model byl „prvním sportovním MPV planety”.
Nový S-Max tak nadále nabídne klínovitý profil, který vpředu sází na „aston-martinovskou“ čelní masku a vzadu na zvýrazněné blatníky a výrazně prosklené víko zavazadelníku. Jeho hnědá barva i čalounění interiéru pak odkazují na milánský nábytek, čímž má být vyjma sportovnosti zdůrazněn i luxus. Více než 70 procent zákazníků totiž prý v případě S-Maxu sahá po nejvyšší a nejdražší výbavě Titanium.
S výše zmíněnými vlastnostmi ovšem tak trochu nesouvisí pohled pod kapotu. O pohon by se totiž měl starat nový 1,5litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 180 koní a točivém momentu 240 Nm, který ideově nemá daleko od litrového tříválce. I přes možné snížení hmotnosti vozu se totiž dá pochybovat, že projev bude dostatečně dynamický i při plném obsazení sedadel a zavazadelníku.
V rámci kabiny pak Ford přichází s technologickou novinkou, která se již k S-Maxu hodí daleko lépe. Zadní prostřední sedadlo lze totiž sklopit a tím vytvořit zcela průchodný interiér, jakkoliv jej ovšem budou moci využít pouze dětští pasažéři. Monitoring srdečního tepu a senzory glukózy namontované v sedadlech ale již reagují na kohokoliv. I když je otázkou, zda zrovna tuto funkci Ford přenese do výroby.
Co se samotné produkce týče, pak ta by měla začít příští rok souběžně s prodejem. Aktuální podoba tak sice není finální, velmi se jí ovšem má přibližovat. Pokud si totiž odmyslíme trochu toho chromu a naopak přidáme kliky dveří, pak bychom před sebou měli mít produkční Fiestu-Max. Tedy pardon, S-Max.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu
Nový Ford S-Max ve Frankfurtu srdeční tep navýšil, ovšem bohužel neměřil
Koncepční Ford S-Max přináší technologické novinky v interiéru a ne zrovna sportovní pohonnou jednotku. Zvenčí jej pak definuje firemní tvář modrého oválu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
31.12.2024 - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva