Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger Wildtrak 2015: facelift i pro vrcholnou verzi, má armádu elektroniky
10.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Faceliftovaný Ranger Wildtrak dostal tolik elektroniky, kolik jen ve faceliftu přidat můžete. Také tu jsou jinak lakované doplňky a oranžové prošívání v kabině.
Ford Ranger, nejmenší pick-up modrého oválu a jediný oficiálně prodávaný v České republice, prošel faceliftem. Všechno jsme se o něm dozvěděli již dříve - všechno, až na informace o vrcholné specifikaci Wildtrak. Právě tu máme nyní před sebou a novinky můžeme shrnout velmi snadno. Wildtrak definuje to, co vidíte, a pak armáda elektronických asistentů.
Po stránce vizuální tedy vidíme oranžový lak, který je jedním z pěti dostupných pro tuto verzi, a nezbytná loga Wildtrak. Chrom na karoserii byl nahrazen šedým lakem, a to např. na přední masce, krytech zrcátek, klikách, v zadních světlech či na několika dalších místech. Na korbě je také rám unikátní pro tuto verzi a vidíme i stříbrně lakovaný ochranný plast pod předním nárazníkem; běžný Ranger jej má tmavě šedý.
Interiér bude stejný jako u obyčejného Rangeru v podstatných součástech, je tu tedy 8" displej uprostřed a přístrojový štít s jedním budíkem a displeji po stranách. Přibylo nicméně obložení palubní desky tmavým chromem či falešným karbonem, třebaže cokoliv na způsob karbonu je do kabiny pick-up trucku trochu zvláštní volba, není-li to závodní stroj. Sedačky mají také nové, částečně oranžové čalounění, které doplňuje oranžové prošívání.
Elektronických systémů na palubě je skutečně spousta, jak stojí i výše. Wildtrak je ostatně vrchol nabídky, takže musí být podle toho vybaven. Kromě parkovacích senzorů na obou koncích auta a kamery vzadu tu najdete např. hlídače jízdních pruhů, adaptivní tempomat, senzory tlaku v pneumatikách, detektor únavy řidiče nebo systém pro předcházení nehodám. Ten neumí brzdit sám, ale zabliká, zapíská a připraví brzdový systém, pokud existuje riziko nehody. A když se už do ní dostanete, vůz umí sám zavolat pomoc a odeslat souřadnice GPS.
Ani tohle ale není všechno. Je tu systém pro sjezd prudkých kopců a asistent pro rozjezd do kopce. Také má Wildtrak adaptivní odpružení, které automaticky vyrovnává vůz podle toho, jak moc naložíte korbu. A palubní infotainment může být ovládán hlasem - příkazy mohou vypadat například jako „teplota 20 stupňů”, „mám hlad” nebo „přehrej Motörhead”.
Ranger Wildtrak se ale samozřejmě nezbavil svých terénních schopností. Stále tu je světlá výška 230 mm a brodivost rovných 800 mm, což je podle Fordu nejvíc ve své třídě. Čtyřkolka je samozřejmostí, doplněná o rozvodovku, která sama stěhuje sílu na zadní nebo všechna kola podle potřeby. Pod kapotou nicméně pravděpodobně nebudou moci být všechny motory, zatím padla zmínka jen o vrcholném 3,2litrovém pětiválci Duratorq, který nabídne 200 koní a 470 Nm za 7,6 litru paliva v kombinovaném režimu. Také není známo nic o manuálu, na fotkách i v tiskové zprávě se hovoří jen o automatickém šestikvaltu.
Ceník zatím není známý, přeci jen jsme ještě několik měsíců od uvedení tohoto stroje do prodeje. Dá se ale očekávat, že nebude příliš daleko cenám současné verze a zde začíná Ranger Wildtrak s automatickou převodovkou na 1,13 milionu korun. Je to téměř dvojnásobek základní ceny, ale také dostanete o pořádný kus víc auta.






Nový Ranger Wildtrak zaujme jak vzhledem, tak elektronikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva