Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger míří na Dakar, s průměrnou „písečnou“ spotřebou 90 l/100 km
31.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tým Ford Racing do lednového Dakaru nasazuje dva pick-upy Ranger poháněné osmiválcem o výkonu 349 koní a vybavené 500litrovou palivovou nádrží.
Zdá se, že rallye Dakar začíná zase získávat na vážnosti. Stále častěji totiž v extrémně náročném závodě napříč Jižní Amerikou startují tovární týmy, což přináší nejen lepší technické zázemí, ale také vyšší publicitu. Tiskovými zprávami od Toyoty či Mini se nám totiž e-mailová schránka začíná plnit již měsíce před samotným startem. A letošek, či spíše nový ročník, nebude výjimkou. Svůj vstup do Dakaru totiž ohlásil tým Ford Racing.
Modrý ovál bude od 5. do 18. ledna 2014 soupeřit s dvěma exempláři Fordu Ranger, které jsou založené na produkčním modelu DoubleCab 4x4. Pro závodní potřeby však doznaly značných úprav nejen v továrně automobilky, ale také v jihoafrické společnosti Neil Woolridge Motorsport. Zde jejich standardní karoserii nahradily kompozitovým kabátem, pod kterým se ukrývá pětilitrový motor V8 o výkonu 354 koní a točivém momentu 560 Nm.
Veškerá síla osmiválce je vysílána skrze šestistupňovou sekvenci Sadev na všechna čtyři 16palcová kola, přičemž na každé nápravě asistuje samosvorný diferenciál. Uprostřed je pak uložena 500litrová palivová nádrž, jejíž velikost má logické opodstatnění - při jízdě v písečných dunách se totiž spotřeba Fordu Ranger pohybuje okolo 90 l/100 km, aby následně na asfaltovém úseku klesla na „pouhých“ 28 l/100 km.
Kvůli častým změnám povrchu, kterých se letos dočkáme více než v předchozích šesti ročnících, neboť rallye se rozšiřuje i do Bolivíe, asi nepřekvapí nezávislé zavěšení v každém rohu. Vpředu pak Ranger používá vzduchem chlazené brzdy Brembo, zatímco vzadu pracují kotouče téže firmy s chlazením vodním. Zastavit přitom musí 1 975 kg „živé váhy“, která se rozjede maximálně na 170 km/h.
Zahájení testů má Ford v plánu již v srpnu. Operovat však prozatím bude moci pouze s jedním kusem, neboť druhý má být hotov až v říjnu. Logistiku celé záležitosti pak šéfuje oddělení South Racing GmbH se sídlem v německém Frankfurtu, přičemž za volant se posadí Argentinec Lucio Alvarez a Jihoafričan Chris Visser. Jsme zvědaví, jaké budou jejich šance na vítězství v závodě dlouhém přes 8 500 km.
Ford oficiálně vstupuje do rallye Dakar se dvěma exempláři modelu Ranger
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 5 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva