Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Ranger 2015: facelift přináší novou příď a papírově úspornější motory
23.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pracovní pick-up dostal kromě mladší tváře také novinky snižující spotřebu paliva. A na displej na palubní desce už nepotřebujete lupu.
Ford Ranger, pick-up truck prodávaný modrým oválem v celém světě kromě Severní Ameriky, se po čtyřech letech výroby současné generace dočká faceliftu. A jako u většiny faceliftů poslední doby, i zde bude hlavním bodem programu nižší emise motorů. Vzhled a interiér ale také nepřijdou zkrátka, jak je ostatně vidět i na fotografiích.
Zvenčí toho nového zas tolik není, Ranger dostal novou přední masku, hlavní světlomety a mlhovky, které ho designově trochu přiblížily větším americkým pick-upům. Nová je také kapota, ale to je z vnějších změn skutečně všechno - boky i záď zůstávají beze změn. Uvnitř to je trochu jiná písnička - je tu zcela nová palubní deska včetně volantu a přístrojového štítu.
Ten má místo dvou „budíků” jeden se dvěma konfigurovatelnými displeji po stranách, takže si můžete zobrazit, co budete chtít. Můžeme ale jen doufat, že někde v možnostech bude i zobrazení otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny, protože je na videu ani fotografiích u představení nevidíme. Je to pracovní pick-up, takže by člověk mohl chtít i teploměr a tlakoměr oleje či voltmetr, ale o ničem takovém zatím nemáme zprávy.
Zbytek palubní desky vypadá o poznání moderněji a uprostřed je rozumně velký displej infotainmentového systému, který je oproti tomu mrňavému z dosavadního Rangeru velmi vítanou změnou. Nabídne Ford Sync 2 s hlasovým ovládáním a zobrazí i výstup couvací kamery, která v kombinaci s předními i zadními senzory pomůže v těsnějších místech. Interiér také nově nabídne 240V zásuvku a ve výbavě přibudou věci jako adaptivní tempomat nebo hlídače jízdních pruhů. Posilovač řízení je nově elektrický a kromě nižších nároků na výkon motoru má také proměnlivý účinek.
Pod kapotou zůstává na první pohled vše při starém, v nabídce bude 2,5litrový atmosférický benzínový motor Duratec a tři diesely Duratorq, dvě verze 2,2litrového čtyřválce a 3,2litrový pětiválec. S benzínovým motorem v ČR nepočítejme, ale je to jediný motor, který zůstal nezměněn až na přidání start-stopu, který přibyl u všech variant. Stále tak nabídne 166 koní a 225 Nm.
Slabší, 2,2litrový diesel má mít nově 130 koní, o pět více než dosud, ale jeho spotřeba má klesnout o 22 % na 5,9 litru paliva na 100 km. Silnější varianta má dostat o 10 koní a 10 Nm navíc a mít jich tak 160, resp. 385. Jak má klesnout papírová spotřeba paliva, zatím nevíme, Ford píše "výrazně". Vrcholový 3,2litrový dieselový pětiválec zůstane výkonem na 200 koních a 470 Nm, ale má brát o 18 % méně paliva, tedy v kombinaci 7,6 l/100 km.
Terénní schopnosti Rangeru se nemění, ostatně technický základ je pořád stejný. Počítejme tedy s brodivostí 80 cm, světlou výškou 230 cm a nájezdovými úhly 28° vpředu a 25° vzadu. Řidič také bude u verzí s pohonem všech kol moci volit mezi zadním náhonem, čtyřkolkou či redukcí a k dispozici také bude uzávěrka zadního diferenciálu.
Faceliftovaný Ranger se objeví v autosalonech celého světa ještě letos, údajně v třetím čtvrtletí tohoto roku. Ceník zatím neznáme ani australský, odkud tyto informace a fotografie přicházejí, natož český, ale nedivili bychom se, kdyby základní cena 611 tisíc korun o kousek narostla kvůli papírově nižší spotřebě paliva.
Ford Ranger se ukázal s novou tváří a částečně i vnitřnostmi
Takto se novinka představila v Bangkoku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 9 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 10 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva