Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford prý představí autonomní vůz bez volantu už v roce 2021, nevěří tomu nikdo
17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Šéf Fordu Mark Fields se na tiskové konferenci, kde představil odvážné plány firmy, dočkal jen rozpaků publika.
Autonomní řízení do značné míry bude definovat svět automobilů, ať už se nám to líbí či nikoliv. Investují do něj prakticky všechny automobilky i celá řada dalších společností zahrnujících třeba Google či Apple. Donedávna se mělo za to, že zlomovým bude rok 2020, smělé ambice se ale v poslední době dočkaly přehodnocení. I dosud nejodvážnější Volvo zmírnilo svůj optimismus a uvedlo, že jeho strategie Vision 2020, v jejímž rámci nemělo dojít k jediné smrtelné nehodě spojené s provozem vozů švédské značky už za čtyři roky, není závazkem, ale spíše vizí.
Ford se ovšem rozhodl jít proti proudu a představil své smělé plány, které počítají s odhalením plně autonomního vozidla v roce 2021. Dle kvalifikace SAE 4 by přitom mělo jít o model, který dorazí bez volantu a plynového i brzdového pedálu. Jinými slovy se skutečně má jednat o vozidlo, které vás bude pouze transportovat jako pasažéry z bodu A do bodu B. To aktuálně vypadá jako naprostá utopie, což novináři na tiskové konferenci dali šéfu značky Marku Fieldsovi patřičně najevo.
V tomto ohledu vám doporučujeme shlédnout druhé níže přiložené video, které ohlášení nové strategie mapuje. Fields totiž po zhruba dvou a půl minutách očekává v reakci na svá slova bouřlivý potlesk, místo něj však přichází jen velmi vlažný aplaus, který navíc sám musí rozdmýchávat. Jeho následné „Woo“ pak ještě umocňuje trapnost celé situace, neboť je evidentní, že takovému pokroku ze všech zúčastněných věřil snad pouze šéf Fordu. Podívejte se na sami v čase asi 2:40 a dále, stojí to za to.
Stranou tohoto ovšem musíme s některými slovy Fieldse souhlasit. Příští dekáda totiž skutečně „bude definována automatizací automobilu“ a „autonomní vozidla budou mít značný dopad na společnost stejně, jako se to povedlo automatizované montážní lince Fordu před sto lety“. Modrý ovál přitom počítá s tím, že jeho plně autonomní vůz by byl určen masám a namísto osobního vlastnictví upřednostňuje spíše jeho sdílení.
Aby automobilka své prohlášení mohla realizovat, zdvojnásobila svůj tým pracující v Silicon Valley a více než zdvojnásobila svůj kampus v Palo Alto. Kromě toho začala spolupracovat (a zároveň také investovala nemalé prostředky) se čtyřmi start-upy (Velodyne, SAIPS, Nirenberg Neuroscience LLC a Civil Maps). Jejich úkolem je přitom vývoj pokročilých algoritmů, třídimenzionálních map či radarů a senzorů.
Technický šéf značky Raj Nair dále uvedl, že „Ford vyvíjí a testuje autonomní vozy již po více než 10 let. S ohledem na schopnost kombinovat software a pokrokovou technologii se sofistikovaným inženýrstvím potřebným k výrobě kvalitních vozidel tak máme strategickou výhodu před ostatními. A právě proto můžeme skutečně zrealizovat myšlenku plně autonomního vozu, jenž bude dostupný milionům lidí po celém světě.“
Pro letošek přitom modrý ovál počítá se ztrojnásobením své flotily autonomních Fordů Fusion Hybrid na zhruba 30 vozů. Jejich počet by pak příští rok měl být dále ztrojnásoben, což má automobilce v plnění odvážných snů napomoci. Stejně jako spolupráce z michiganskou univerzitou, která stvořila umělé městské prostředí zvané Mcity určené právě k vývoji autonomních vozidel.
Kroků k realizaci výše zmíněného plánu tedy Ford učinil a ještě učiní dostatek, nicméně přesto nám momentálně jeho závazek přijde naprosto nereálný. Na druhou stranu však rádi zatleskáme a přidáme i „Woo”, pokud plně autonomní vůz bez volantu a pedálů, který si bude moci pořídit prakticky každý, v roce 2021 skutečně dorazí.
Ford oznámil novou strategii, na jejímž základě se v roce 2021 máme dočkat plně autonomního vozu. Odvážným plánům ale nejspíše věří jen šéf značky Mark Fields
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva