Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford překvapil ostrou verzí svého pick-upu. Je totiž slabá, navíc dieselová
7.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zvláštní nápad dostali u Fordu, když se rozhodli zrovna v dnešní době přijít s ostrým naftovým autem. Které navíc není tak výkonné, jak by mělo být.
Není Ranger jako Ranger. To jsme si mohli vysvětlit již před pár dny, kdy Ford vrátil legendární pick-up na americký trh. Na Starém kontinentu jde o variaci na Mazdu BT-50, v zámoří jde o zcela separátní model. Ten má zatím pouze jedinou potvrzenou jednotku, a sice 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, jehož výkon se bude pohybovat někde mezi 280 a 350 koňmi.
Jenže tím příběh této novinky neskončí, na trh se chystá další provedení. Automobilka vytáhne ostré provedení Raptor, které bude v případě Fordu Ranger nabízeno vůbec poprvé. Podle modrého oválu půjde o „továrnou postavený sportovní pick-up“, což naznačuje už samo jméno - v případě modelu F-150 má Raptor pod kapotou 456 koní generovaných šestiválcovým biturbem. Jenže u Rangeru bude všechno jinak.
Tento Raptor dostane pouze čtyřválec o dvoulitrovém objemu. K dispozici pak bude sice znovu dvojité přeplňování, nicméně značka překvapivě pod kapotu osadí diesel. To není zrovna sportovní jednotka, která navíc standardní provedení nepřekoná ani výkonem. Ten má vystoupat pouze na 214 koní, což je sice na dvoulitrový turbodiesel hodně, nicméně na vrchol nabídky to s ohledem na výše zmíněné rozhodně stačit nebude.
Mimo tuto skutečnost je pak překvapivé, že Ford po tomto agregátu vůbec sáhl, koneckonců dieselům je předpovídána brzká smrt. Přesto s ním automobilka přichází. Stojí za tím to, že Ranger Raptor není americkým Rangerem, ale onou přepracovanou Mazdou. Na druhou stranu, špióni již odhalili, že toto provedení nabídne modrý ovál také na domácím trhu. Zda u toho ale znovu budou „producent sazí“ bude, není jisté.
Motor bude kromě zmíněných 214 koní produkovat také 500 Nm. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se postará desetistupňová automatická převodovka, již Ford vyvinul ve spolupráci s General Motors. Ve všech rozích se objeví 17palcová kola obutá do pneumatik BF Goodrich, o zkrocení potenciálu motoru se pak postarají brzdy s kotouči o rozměru 322 milimetrů.
Vývoj má na starosti australská divize Fordu za asistence americký tým značky. Také to naznačuje jeho možný příchod do USA. Obě oddělení přitom provedení Raptor osadila také zakázkovým podvozkem Fox, jenž doplní dodatečné ochranné pláty. Chybět pak nebude ani jízdní režim Baja Mode, který byl převzat z modelu F-150 Raptor a který dle očekávání navyšuje prostupnost terénem.
Na zbytek informací bude potřeba vyčkat do oficiálního odhalení, na samotný vůz pak nejspíše až do začátku příštího roku. Doplnit tak již jen můžeme, že vyráběn bude v Thajsku a značka nabídne pouze prodlouženou kabinu se párem bočních dveří.
Nový Ford Ranger Raptor nemá s nedávno odhaleným americkým pick-upem kromě názvu pranic společného, jde totiž o model postavený na bázi Mazdy BT-50. Značka však podobnou úpravu chystá i pro vůz prodávaný v USA
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
před 3 hodinami - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
před hodinou - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
před 2 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
před 3 hodinami - Poslední budíček pro Evropu? Ani čínský gigant nemíní prodávat jen elektrická auta, bez těch spalovacích by prý nic nevydělal
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 6 hodinami (1)
Živá témata na fóru
- Politický koutek 12.23. 12:11 - Lachende Bestien
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch