Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
24.4.2024 | Petr Prokopec
Ford vždy uměl nabídnout spoustu muziky za dobré peníze, v posledních letech ale jako by na své kořeny zapomněl. Občas si ještě vzpomene. Nový osmiválec Coyote nabízí jako samostatný motor pozoruhodné parametry za velmi přijatelné ceny, navíc se zárukou.
Zdá se, že do Fordu se skutečně vrací zdravý rozum. Americká automobilka konečně zjistila, že spousta lidí si elektromobil nemůže dovolit a velká část těch ostatních jej nechce, i když na něj má. Jednoduše jim nevyhovuje zejména omezená využitelnost a drastický propad hodnoty jdoucí ruku v ruce s onou využitelností. V důsledku toho začal Ford znovu investovat do spalovací techniky a věrný zjevně zůstává i osmiválcovým motorům.
Asi nejznámějším modelem modrého oválu s motorem V8 je Mustang. Pokud pomineme variantu GTD, se kterou značka hodlá znovu hrát poněkud trapné divadlo, pak se o pohon variant GT a Dark Horse stará pětilitrová jednotka zvaná Coyote. Na americké straně Atlantiku tento agregát produkuje 487, 493 nebo 507 koní, na té evropské je kvůli přísnějším emisním a hlukovým normám slabší.
Nově se Ford rozhodl, že tento motor nabídne i samostatně. K mání jsou dvě varianty pětilitrové jednotky, kdy jedna je určena pro spárování s šestistupňovým manuálem, zatímco ke druhé je třeba přikoupit desetistupňový automat. Cena je shodná, za obě varianty zaplatíte 11 500 dolarů, tedy nějakých 271 tisíc Kč. Není to nic, ale fakt, že vám v roce 2024 nějaká automobilka nabídne osmiválec, navíc se zárukou, je sám o sobě skoro k nezaplacení.
Ať se rozhodnete pro jakoukoliv jednotku, můžete počítat s nejnižším výkonem, tedy s 487 koňmi. Dáno je to i tím, že dalších šest koní má v případě Mustangu GT na kontě aktivní výfukové ústrojí, to ale není součástí dodávky. Ostatně stejně jako plastový kryt motoru, na kterém se objevuje označení 5.0 - za tento díl si totiž Ford naúčtuje dalších 200 USD (4 750 Kč). Za 165 dolarů (3 900 Kč) pak máte úchyty motoru a za 1 090 USD (25 750 Kč) jednotku klimatizace.
Jakkoli se ale může zdát, že za motor zaplatíte pomalu více než za samotný vůz, realita je pochopitelně jiná. Osmiválcový Mustang totiž za méně než 41 960 dolarů (989 500 Kč) nepořídíte. A i když nakonec bankovní účet oberete o 58 185 USD (1 372 150 Kč), na které vychází Dark Horse, stále tu máme maximálně oněch 507 koní. Ford vám jich ale klidně prodá separátně i 821, pokud zvolíte pouze onu jednotku Coyote doplněnou kompresorem.
Znovu je u toho přitom i záruka, posílení jednotky o desítky procent ale logicky nepřichází zadarmo, nýbrž za dodatečných 9 995 USD (asi 236 tisíc Kč). V té chvíli jste nicméně na úrovni limitované varianty GTD. Za tu si Ford bude účtovat minimálně 325 tisíc dolarů (skoro 7,7 milionu Kč). Přiložením ruky k dílu tedy můžete opravdu neskutečně ušetřit, navíc pak automobilce nemusíte posílat minutové video, ve kterém ji vysvětlíte, proč by si měla vybrat právě vás.
Modrému oválu je třeba zatleskat, osmiválce totiž dnes nabízí už jen málokdo. A pokud ano, pak v autě, které si nechává pořádně zaplatit. Americká automobilka vám však levně prodá jen samotný motor. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
včera - Lewis Hamilton se poprvé ukázal v rudo-žlutých barvách Ferrari a „zlomil internet”, reakce ukazuje hlavní důvod jeho přestupu
24.1.2025 - Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
22.1.2025
Nejnovější články
- Zákazník BMW si převzal limuzínu řady 7 v této odvážné specifikaci, jasně ukazuje největší vadu posledních novinek značky
včera - Ani Brity už nebaví lži o efektivitě hybridů. „Jsou k ničemu a je čas, abychom to akceptovali,” říkají bez okolků
včera - Mercedes nepochopil nic. Trápící se třídu S chce spasit interiérem z ještě většího propadáku, nedává to smysl
včera - Už zapomínaná francouzská silniční raketa je k mání dodnes nejetá. Je tak vzácná, že ji bez uzardění prodává dealer Ferrari
včera - Pokud už nějaké elektrické auto opravdu chcete, vyhněte se novým, rok stará se prodávají i za míň než polovinu původní ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva