Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford odhalil výkon a dynamiku nového GT, překonává Ferrari i McLaren
25.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Supersport modrého oválu disponuje nejvýkonnější verzí motoru EcoBoost. A i když k čemukoli „eko” má daleko, dynamiku naděluje vozu ohromnou.
Již více než dva roky sepisujeme o novém Fordu GT jeden článek za druhým. Zatím však ani jednou jsme nemohli zmínit data, která jsou pro příznivce i majitele sportovních vozů Alfou a Omegou. Tedy technické parametry, jenž by kromě výkonu zahrnovaly také akceleraci z klidu na stovku a nejvyšší rychlost. Pravdou je, že zrovna maximálku jsme zmínit mohli, a sice před pár dny, kdy ji Ford „nechtěně“ ukázal na snímku palubní desky, jenže jisti její autentičností jsme si být nemohli.
Na obrázku svítil údaj 216 mil za hodinu, tedy 348 km/h. Tato nejvyšší rychlost byla nyní potvrzena samotnou automobilkou, mimo to modrý ovál poslal do světa i další data. Je sice trochu smutné, že akceleraci stále nezmiňuje, o zbytku toho ale víme poměrně hodně. Začneme přitom u 3,5litrového přeplňovaného šestiválce, který je vůbec nejsilnější pohonnou jednotkou typu EcoBoost, jakou Ford kdy vyrobil.
Agregát dává k dobru 656 koní v 6 250 otáčkách a 745 Nm točivého momentu při 5 900 ot./min. Tento výkon vystřelí Ford GT až na oněch 348 km/h, mimo to se kupé může pochlubit spotřebou 21,38 l/100 km ve městě, 13,07 l/100 km na dálnici a 16,8 l/100 km v průměru. Rozhodně tedy nejde o nízká data, přičemž značka navíc zmiňuje, že „skutečná spotřeba se může lišit“ a záviset tedy bude na vaší pravé noze, nicméně pokud vůz „pojede”, snadno mu to odpustíte. A on zjevně bude velmi rychlý.
Kde modrý ovál mlčí o akceleraci, tam se rozepisuje o čase, kterého GT dosáhlo na kanadském okruhu Calabogie Motorsports Park. Trať dlouhou 5,05 kilometru totiž Ford obkroužil za 2 minuty a 9,8 sekundy, tedy rychleji než McLaren 675 LT (2:10,8) a Ferrari 458 Speciale (2:12,9). Jde samozřejmě o působivou hodnotu, nicméně nesmíme zapomenout na fakt, že GT je mnohem dražší než konkurence.
Dodejme přesnou pohotovostní hmotnost - 1 385 kg. Přesnou cenu automobilka zatím neuvedla, nicméně novinka by měla stát zhruba 450 000 USD (cca 11 363 500 Kč). Tedy zhruba dvojnásobek toho, co dáte za osmiválcovou britskou či italskou konkurenci ověnčenou nějakým tím příplatkovým prvkem. I navzdory tomuto faktu ovšem Ford neměl problém vyprodat celou sérii, ba právě naopak musel mezi zájemci poměrně kontroverzně vybírat.
Tím nám informační pramen pomalu vysychá, pročež závěrem jen zmíníme suchou hmotnost 1 385 kg. S veškerými náplněmi a řidičem na palubě se tedy nové GT bude pohybovat okolo 1,5 tuny, přičemž je otázkou, zda Ford poslal kupé na váhy v ryze standardním stavu či s příplatkovými 20palcovými koly, jenž v každém rohu spoří 0,9 kg neodpružené hmotnosti. Spíše ale počítáme s druhou možností.













V rámci venkovního vzhledu Ford GT rozhodně nabízí nemalou dramatičnost
Maximálku 348 km/h prozradila značka jakoby „náhodou“ před pár dny
Mimo to nám Ford představil digitální přístrojový štít v plné kráse, příliš nás jím ale neokouzlil
Rychlé přepnutí do režimu Race je ale daleko působivější, s časem 4 sekundy je Ford v této disciplíně sedmkrát rychlejší než McLaren P1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch