Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8
17.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Modrý ovál odhalil dost možná nejřidičštější Mustang všech dob. GT350 vaří podle nejlepšího „řidičského receptu“.
Na konci minulého roku se začalo proslýchat, že u Fordu chystají nový Mustang Shelby GT350, který by měl alespoň prozatímně nahrazovat top model GT500, jehož produkce skončila v lednu. Na veřejnost se tehdy dostala fotografie promomateriálů jednoho z amerických dealerů modrého oválu, avšak žádné bližší podrobnosti známy nebyly. Teď se celá situace ohledně nového Mustangu rapidně mění, neboť máme první fotografie a také naznačená technická data.
Po několikaměsíčním čekání, spekulacích a zamaskovaných prototypech Ford oficiálně stáhl z novinky plachtu a oznámil, že vůz s nápisy Shelby GT350 je traťovým nástrojem na každodenní ježdění po běžných silnicích. O to více nás pak může potěšit fakt, že nepřiváží žádný oturbený EcoBoost s objemem 2,3 litru, nýbrž 5,2litrový atmosférický osmiválec, který jako první V8 od Fordu využívá „plochého klikového hřídele“ (flat-plane).
Ten umožňuje mimo jiné zástavbu menší kliky, potažmo využití menší skříně klikového hřídele než u řešení klasického (cross-plane). Jen dodejme, že plochá klika je využívána u závodních a vysokootáčkových motorů, kde není na prvním místě prvotřídní vyvážení, ale odezva a nízká hmotnost. Zpět ale ke konkrétnímu příkladu u GT350. Agregát s atmosférickým plněním podle automobilky servíruje zadním kolům více než 507 koní (373 kW) a zároveň poskytuje maximální točivý moment kolem 540 Nm. Do jakých otáček se jednotka bude schopná vytáčet, to se ještě neví, avšak předpokládejme, že půjde za hranici sedmi tisícovek.
Jako správný nástroj na okruhové svezení bude tenhle Mustang disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a navíc i samosvorným diferenciálem Torsen. Pokud někdo bude chtít maximální výstroj, pak prý bude umožněno volit paket Track, který přidá do technické výbavy navíc chladič oleje a převodovky. Aby se vůz na závodní dráze cítil jako ryba ve vodě, podstoupil také procesy vedoucími k tužšímu šasí a proslýchá se, že potenciální zájemci dostanou možnost zvolit ještě dodatečné vzpěry. Pokud si k tomu navíc přidáte oproti běžným verzím Mustangu ještě širší rozchod kol, přepracované pružiny i jejich pouzdra a sníženou světlou výšku, dostanete podle Fordu podstatně upovídanější a agilnější auto.
O lepší přilnavost se také postarají zakázkově upravené pneumatiky Michelin Pilot Super Sport nazuté na devatenáctipalcová kola hliníková kola. Potřebnou a neutuchající decelerační sílu zase dodají dvoudílné děrované kotouče Brembo, do nichž se budou vpředu zakusovat šestipístkové a vzadu pak čtyřpístkové brzdy. Zmíněnou každodenní využitelnost mají souběžně s tím vším vylepšovat na GT350 vůbec poprvé použité adaptivní tlumiče MagneRide přizpůsobující se aktuálnímu povrchu a požadavkům řidiče na vozidlo.
Pravověrní řidiči také ocení kompletně optimalizovanou aerodynamiku karoserie v oblasti před čelním oknem, která redukuje odpor, zvyšuje přítlak a vůz díky tomu také vypadá o poznání lépe. Podobné je to s předním lízátkem, hliníkovou kapotou a širšími blatníky, jenž přinášejí velké otvory pro lepší odvod vzduchu z oblasti brzd. Samozřejmostí je také integrovaný difuzor na zádi zvyšující přítlak poháněné zadní nápravy.
Uvnitř se GT350 dočkalo vespod zploštělého volantu, sedadel Recaro a upustilo od chromových dekorů, které by na řidiče mohly „házet prasátka“. Za příplatek bude k mání paket Tech obsahující kožené čalounění s elektrickým nastavením sedadel, dále dvouzónovou klimatizaci, lepší audiosystém a osmipalcový dotykový displej informačně-zábavního systému MyTouch.
Elektronické systémy se s ohledem na „závodnější” využívání dočkaly přepracování, což se obtisklo v překalibrovaném rozhraní s pěti režimy, jenž umožňují různé nastavení ABS, stabilizace, trakční kontroly, posilovače řízení, odezvy plynového pedálu a také zvukového projevu. Když už jsme u zvuku, šéfinženýr Jamal Hameedi slibuje výrazné hrdelní vytí ze čtyř koncovek výfuků. Příznivci silných Mustangů se evidentně mají na co těšit. Žádná zmínka o ceně a termínu uvedení na trh zatím nepadla, ale počítejme se začátkem příštího roku a velmi příznivou cenovku - ta už je Mustangům historicky vlastní bez ohledu na verzi.






Ford Mustang Shelby GT350 má být vozem na každodenní využití, který ze sebe vydá to nejlepší na okruhu. Atmosférický V8, zadní pohon, samosvor, manuální převodovka, tužší šasí, lepší aerodynamika, regulovatelné systémy… Chutná kombinace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před hodinouJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 4 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB