Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8

(+ video) Modrý ovál odhalil dost možná nejřidičštější Mustang všech dob. GT350 vaří podle nejlepšího „řidičského receptu“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8

17.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Modrý ovál odhalil dost možná nejřidičštější Mustang všech dob. GT350 vaří podle nejlepšího „řidičského receptu“.

Na konci minulého roku se začalo proslýchat, že u Fordu chystají nový Mustang Shelby GT350, který by měl alespoň prozatímně nahrazovat top model GT500, jehož produkce skončila v lednu. Na veřejnost se tehdy dostala fotografie promomateriálů jednoho z amerických dealerů modrého oválu, avšak žádné bližší podrobnosti známy nebyly. Teď se celá situace ohledně nového Mustangu rapidně mění, neboť máme první fotografie a také naznačená technická data.

Po několikaměsíčním čekání, spekulacích a zamaskovaných prototypech Ford oficiálně stáhl z novinky plachtu a oznámil, že vůz s nápisy Shelby GT350 je traťovým nástrojem na každodenní ježdění po běžných silnicích. O to více nás pak může potěšit fakt, že nepřiváží žádný oturbený EcoBoost s objemem 2,3 litru, nýbrž 5,2litrový atmosférický osmiválec, který jako první V8 od Fordu využívá „plochého klikového hřídele“ (flat-plane).

Ten umožňuje mimo jiné zástavbu menší kliky, potažmo využití menší skříně klikového hřídele než u řešení klasického (cross-plane). Jen dodejme, že plochá klika je využívána u závodních a vysokootáčkových motorů, kde není na prvním místě prvotřídní vyvážení, ale odezva a nízká hmotnost. Zpět ale ke konkrétnímu příkladu u GT350. Agregát s atmosférickým plněním podle automobilky servíruje zadním kolům více než 507 koní (373 kW) a zároveň poskytuje maximální točivý moment kolem 540 Nm. Do jakých otáček se jednotka bude schopná vytáčet, to se ještě neví, avšak předpokládejme, že půjde za hranici sedmi tisícovek.

Jako správný nástroj na okruhové svezení bude tenhle Mustang disponovat šestistupňovou manuální převodovkou a navíc i samosvorným diferenciálem Torsen. Pokud někdo bude chtít maximální výstroj, pak prý bude umožněno volit paket Track, který přidá do technické výbavy navíc chladič oleje a převodovky. Aby se vůz na závodní dráze cítil jako ryba ve vodě, podstoupil také procesy vedoucími k tužšímu šasí a proslýchá se, že potenciální zájemci dostanou možnost zvolit ještě dodatečné vzpěry. Pokud si k tomu navíc přidáte oproti běžným verzím Mustangu ještě širší rozchod kol, přepracované pružiny i jejich pouzdra a sníženou světlou výšku, dostanete podle Fordu podstatně upovídanější a agilnější auto.

O lepší přilnavost se také postarají zakázkově upravené pneumatiky Michelin Pilot Super Sport nazuté na devatenáctipalcová kola hliníková kola. Potřebnou a neutuchající decelerační sílu zase dodají dvoudílné děrované kotouče Brembo, do nichž se budou vpředu zakusovat šestipístkové a vzadu pak čtyřpístkové brzdy. Zmíněnou každodenní využitelnost mají souběžně s tím vším vylepšovat na GT350 vůbec poprvé použité adaptivní tlumiče MagneRide přizpůsobující se aktuálnímu povrchu a požadavkům řidiče na vozidlo.

Pravověrní řidiči také ocení kompletně optimalizovanou aerodynamiku karoserie v oblasti před čelním oknem, která redukuje odpor, zvyšuje přítlak a vůz díky tomu také vypadá o poznání lépe. Podobné je to s předním lízátkem, hliníkovou kapotou a širšími blatníky, jenž přinášejí velké otvory pro lepší odvod vzduchu z oblasti brzd. Samozřejmostí je také integrovaný difuzor na zádi zvyšující přítlak poháněné zadní nápravy.

Uvnitř se GT350 dočkalo vespod zploštělého volantu, sedadel Recaro a upustilo od chromových dekorů, které by na řidiče mohly „házet prasátka“. Za příplatek bude k mání paket Tech obsahující kožené čalounění s elektrickým nastavením sedadel, dále dvouzónovou klimatizaci, lepší audiosystém a osmipalcový dotykový displej informačně-zábavního systému MyTouch.

Elektronické systémy se s ohledem na „závodnější” využívání dočkaly přepracování, což se obtisklo v překalibrovaném rozhraní s pěti režimy, jenž umožňují různé nastavení ABS, stabilizace, trakční kontroly, posilovače řízení, odezvy plynového pedálu a také zvukového projevu. Když už jsme u zvuku, šéfinženýr Jamal Hameedi slibuje výrazné hrdelní vytí ze čtyř koncovek výfuků. Příznivci silných Mustangů se evidentně mají na co těšit. Žádná zmínka o ceně a termínu uvedení na trh zatím nepadla, ale počítejme se začátkem příštího roku a velmi příznivou cenovku - ta už je Mustangům historicky vlastní bez ohledu na verzi.


Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 1 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 01Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 2 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 02Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 3 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 03Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 4 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 04Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 5 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 05Ford Mustang Shelby GT350 2015: M3 pro chudé má 507 koní z atmosférické V8 - 6 - Ford Mustang Shelby GT350 2015 06
Ford Mustang Shelby GT350 má být vozem na každodenní využití, který ze sebe vydá to nejlepší na okruhu. Atmosférický V8, zadní pohon, samosvor, manuální převodovka, tužší šasí, lepší aerodynamika, regulovatelné systémy… Chutná kombinace

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.