Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc

Výkon 435 koní u osmiválce Coyote je více než dřív, Mustang GT však také přibral. Vývoj se prý zaměřil na poměr výkonu a hmotnosti, tam potíž není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc

18.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkon 435 koní u osmiválce Coyote je více než dřív, Mustang GT však také přibral. Vývoj se prý zaměřil na poměr výkonu a hmotnosti, tam potíž není.

Více než půl roku od oficiálního představení nového Fordu Mustang šesté generace tu konečně máme přesná a oficiální data o výkonu všech tří motorů tohoto stroje. A po nedávné kontroverzi s hmotností zveřejnil Ford také, kolik přesně nový pony car váží.

Začněme tedy shora: prozatím nejsilnější z motorů, pětilitrový osmiválec Coyote, nabídne 435 koní a 545 Nm. Ten najdeme v modelu GT na vrcholu nabídky a oproti modelovému roku 2014, kde Coyote pracoval také, dostal navíc 15 koní a 17 Nm. Výkon navíc se však bude hodit, Mustang GT totiž podle údajů Fordu přibral 39,5 kilogramu v případě instalace manuálního šestikvaltu a váží 1 680,5 kg, vyberete-li si automatickou skříň, váš Mustang GT bude těžší o 25,5 kg, tedy celkem 1 691,5 kg.

Novinkou pod kapotou Mustangu a zároveň ve Spojených státech prostředním motorem v nabídce je přeplňovaný 2,3litrový řadový čtyřválec EcoBoost. Ten na zadní kola přes manuální nebo automatickou převodovku posílá 310 koní a 436 Nm, žádný lenoch to tedy také nebude. Je to také první Mustang s turbodmychadlem od roku 1986, kdy se nabízel Mustang SVO. V tomto případě srovnání hmotnosti pochopitelně možné není, číslo ale známe - Mustang se čtyřválcem a manuálem na váze ukáže 1 602 kilogramů.

Dolní konec nabídky zabírá atmosférický 3,7litrový šestiválec. Ten kola pohání silou tří stovek koní a 381 Nm. To je oproti minulému modelovému roku o něco méně, konkrétně o pět koní, točivý moment zůstal stejný. Není však vyloučeno, že to tak je jen na papíře; jedná se koneckonců o oficiální údaje Fordu a aniž bychom modrý ovál osočovali ze lži, je potřeba základní model od nového čtyřválce trochu distancovat. Každopádně, i základní model lehce přibral; v případě „six on the floor”, tedy manuálního šestikvaltu, činí nárůst hmotnosti 13,5 kg na výsledných 1 599 kg, pokud zvolíte automat, připravte se na 5,5kg nárůst a celkových 1 601 kilogramů.

Produktový šéf Fordu Raj Nair řekl, že nový Mustang je „nejlepší a nejpokročilejší Mustang, který vyrobili”. Uvedl také, že se vývojáři zaměřili hlavně na poměr výkonu ku hmotnosti. Ten je v případě osmiválcového modelu GT to je 258,8 koně na tunu, čtyřválec nabídne 193,5 koně na tunu a základní V6 se pyšní 187,6 koně na tunu. To platí v případě použití manuální převodovky, s automaty budou poměry mírně horší.

„Chtěli jsme stvořit zcela nový Mustang, který bude ve všem lepší - v jízdě, v ovladatelnosti i při brzdění - než jakýkoliv dosavadní Mustang, ale také musel zůstat autem schopným každodenní práce,” komentuje nový stroj šéfinženýr Mustangu Dave Pericak. Automobilka dodává: „Výsledky hovoří za sebe - při testování na okruhu byl nový Mustang GT s paketem Performance konsistentně lepší v časech na kolo, než Mustang BOSS302 modelových let 2012 - 2013.”

Připomeňme, že nový Mustang je, alespoň na poměry tohoto pony caru, skutečně moderní - nezávislé zavěšení zadních kol dostal až nyní a v instalaci turbodmychadla na dolní konec nabídky své konkurenty, tedy Dodge Challenger a Chevy Camaro, předčil - i když to nemusí být zas tak dobře, záleží, jak to berete. Každopádně, tyto stroje se spíše drží slov „objem ničím nenahradíš” a do vrcholových verzí instalují kompresory.

Porovnáme-li tyto stroje dále, pak je mezi osmiválci Mustang nejmenší, ale co do počtu koní nejsilnější - 6,2litrový motor LS3 v Camaru SS zvládne 426 koní a 5,7litrový Hemi V8 v Challengeru R/T dává 375 koní. Po stránce točivého momentu je naopak pětilitr Coyote nejslabší - Camaro SS nabídne 572 Nm a Challenger R/T 558 Nm. Srovnání s Challengerem SRT 392 se Ford se slovy „Hellcat v bleděmodrém” brání a do značné míry oprávněně, protože to do příchodu Hellcatu byl vrcholový model, každopádně ale za ním zaostává Mustang nejvíce - 6,4litrový Hemi V8 v Challengeru SRT 392 dává 485 koní a 647 Nm.

Ford také plánuje nový Mustang konečně oficiálně dovážet i do Evropy. Dočkáme se tu ale jen dvou motorů, atmosférický šestiválec se k nám nedostane. Také nepočítejme s tak příznivými cenami, jaké bude Mustang nosit ve Státech. I tak tu ale budou dost možná tvořit největší část prodeje osmiválcové modely GT.


Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 1 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 01Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 2 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 04Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 3 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 05Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 4 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 08Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 5 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 10Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 6 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 11Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 7 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 12Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 8 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 13Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 9 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 14Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 10 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 17Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 11 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 20Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 12 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 21Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 13 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 22Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 14 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 23Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 15 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 24Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 16 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 25Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 17 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 26Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 18 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 27Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 19 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 28Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 20 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 29Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 21 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 30Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 22 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 31Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 23 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 32Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 24 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 33Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 25 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 34Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 26 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 35Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 27 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 36Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 28 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 37Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 29 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 38Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 30 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 39Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 31 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 40Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 32 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 41Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 33 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 42Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 34 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 43Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 35 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 44Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 36 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 45Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 37 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 46Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 38 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 47Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 39 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 48Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 40 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 50Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 41 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 51Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 42 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 52Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 43 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 53Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 44 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 54Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 45 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 55Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 46 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 56Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 47 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 57Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 48 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 58Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 49 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 59Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 50 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 60Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 51 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 61Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 52 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 62Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 53 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 63Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 54 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 64Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 55 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 65Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 56 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 66Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 57 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 67Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 58 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 68Ford Mustang 2015: všechny technické parametry potvrzují nadváhu i výkon navíc - 59 - Ford Mustang 2015 oficialni sada 69
Ford konečně odhalil přesné výkonové parametry nového Mustangu, osmiválec dává 435 koní

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.