Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2015: evropská verze konečně na pořádné sadě fotek a videí
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vůbec první oficiálně nabízený Mustang v Evropě dostane bohatou standardní výbavu. Volit můžete mezi kupé a kabrioletem či čtyřválcem a motorem V8.
Evropskou specifikací Fordu Mustang jsme se naposledy zabývali před necelými dvěma týdny, kdy modrý ovál dal do placu data o jízdní dynamice. Víme tedy, že vrcholná osmiválcová verze disponující výkonem 421 koní zvládne v kombinaci s manuální převodovkou sprint z klidu na stovku za 4,8 sekundy. Díky tomu zde máme nejvýkonnější a nejrychleji akcelerující velkosériový Ford všech dob, navíc jde o nejlevnějších auto s motorem V8 na současném trhu. K rozpakům by jej mohl přivést pouze supersport GT, ten byl ovšem optikou Fordu volbou jednotlivců, nikoliv mas.
Pomalá ale není ani druhá verze, která bude na Starém kontinentu nabízena. Ta dostala do vínku 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost, což by v případě modelu Mustang mohlo být pomalu považováno za svatokrádež. Ovšem jen do chvíle, než vzpomeneme na druhou a třetí generaci, které poháněla taktéž čtyřválcová pohonná jednotka, dokonce téhož objemu. Její výkon však nepřelezl 100 koní, zatímco nyní jich tu máme 317. Stovku tak vůz s manuálem pokoří již za 5,8 sekundy.
Řeč byla dosud pouze o kupé, kromě toho ovšem Mustang bude i na evropských verzích k mání také v otevřeném provedení. V jeho případě na oficiální měření jízdní dynamiky zatím nedošlo, taková data o spotřebě však k dispozici máme. Zmínit tedy můžeme, že zatímco slabší kupé si řekne minimálně o 8 l/100 km, čtyřválcové kabrio je o dvě desetiny žíznivější. U silnějšího modelu je pak třeba počítat s větším apetitem, konkrétně s 13,5, respektive 13,6 litry na sto kilometrů.
S jedním i druhým motorem je pak již ve standardní výbavě spojen paket Performance Pack, který přiváží vylepšené brzdy a chlazení. Dále již v základu nechybí 19palcová litá kola, čelní a zadní LEDky, výrazný difuzor, duální automatická klimatizace či multimediální systém SYNC 2 s devíti reproduktory, hlasovým ovládáním a osmipalcovým barevným dotykovým displejem.
Mimo to bude možné sáhnout po systému Selectable Drive Modes, který za pomoci přepínačů na středové konzoli umožňuje změnu jízdních režimů (Normal, Sport+, Track, Snow/Wet). K dispozici bude také proměnlivé nastavení účinků posilovače volantu (v módech Normal, Comfort a Sport) či elektronická kontrola stabilizace a trakce.
Pro osmiválcové modely je k dispozici rovněž Launch Control či systém Line Lock, který dokáže aplikovat brzdy pouze u předních kol a napomůže tak rychlejšímu zahřátí poháněných zadních, třeba před závody ve zrychlení. Tím ale naše dnešní představení ukončíme, zmínit již můžeme pouze červencový příjezd do showroomů.
Vizuálně se evropská verze Fordu Mustang prakticky neliší od té americké, pod kapotou však nabídne pouze dvě pohonné jednotky ze tří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva