Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mustang 2014: nová generace zamává tuhé zadní nápravě
9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jeden z nejznámějších amerických sporťáků pro masy čekají dramatické změny. Objeví se čtyřválec, ale také nezávislé zavěšení zadních kol.
Americký internetový magazín Inside Line tvrdí, že příští Mustang se dramaticky změní a kromě jiného se z něj stane další globální produkt koncernu Ford. Na ilustracích můžete vidět, jak by mohl budoucí pony car vypadat, a i když je zřejmé, že si autor návrhu vypůjčil příď nového sedanu Fusion (alias následující generace modelu Mondeo), zdroj Inside Line přímo z automobilky jej popsal jako „velmi blízký“.
Vůz bude odhalen za dva roky na autosalonu v New Yorku jako model 2014, kdy Mustang slaví padesáté výročí od svého prvního představení. Podle zákulisních drbů bude konečně exportován také na trhy mimo Spojených států, a co je rovněž důležité, Ford významně rozšíří paletu nabízených motorizací i výkonů.
Mustang roku 2014 ale bude také menší, štíhlejší a sníží se i jeho hmotnost právě proto, aby oslovil klientelu po celém světě. Jeho tvary budou uhlazenější a design jsme vlastně již tak trochu měli možnost vidět. Nenápadným náznakem byl loňský koncept Evos. Linie střechy a detaily, včetně siluety, dělených zadních světel a charakteristického malého okna za dveřmi se objeví i zde, ale hrubý základ údajně sedí.
Velkým překvapením má být také zavěšení. Aby se Ford zalíbil evropské klientele, Mustang konečně zahodí tuhou zadní nápravu a vymění ji za plně nezávislé zavěšení. Americký stroj by si tak měl mnohem lépe poradit nejen se zatáčkami, ale především s horší kvalitou asfaltu.
Méně drastické změny proběhnou pod přední kapotou, něco se ale změní. Současný pětilitrový osmiválec zůstane na místě a tvrdé jádro sportovní divize SVT bude určitě trvat také na kompresorové V8 z verze Shelby 500GT. Základem se ale stane přeplňovaný čtyřválec Ecoboost, což sice nezní tak důstojně jako (alespoň) V6, ale také není neobvyklé. Bývaly doby, kdy pod kapotou Mustangu čtyřválec již vrčel.
Design sériového Mustangu by podle zdroje z Fordu neměl být od těchto návrhů příliš odlišný, základem se stane styl prezentovaný studií Evos
Zdroj: Inside Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva