Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokud Ford opravdu vzkřísí svůj největší propadák, auto jinak než takto vypadat nebude
31.10.2021 | Petr Miler
Zájem o něj je tragicky malý a automobilka už se opakovaně nechala slyšet, že se stejně pojatým autem nebo stejně pojmenovaným autem nepřijde. Může ale přijít s něčím jiným a takto by nástupce Mondea mohl vypadat.
Ford Mondeo svého času dominoval evropským prodejním statistikám aut střední třídy. Stála za tím jeho schopnost vyhovět všem klíčovým požadavkům za rozumnou cenu, neboť vlajková loď modrého oválu byla jak velmi praktická, tak řidičsky zajímavá, navíc ani s výkonnými motory nestála příliš. Jenže to všechno odnesl čas. Po kdysi úspěšném modelu zůstala po příchodu stávající generace jen pachuť. Ford v rámci své mylné globální strategie zkoušel nabídnout všem zákazníkům z celého světa jeden a tentýž vůz a až příliš pozdě mu došlo, že lidé na každém kontinentu čekají od stejného auta něco jiného.
Poslední Mondeo je dnes totální propadák, a tak snad ani nepřekvapí, že Ford už oficiálně potvrdil, že s tímto modelem nemá žádné další plány. Neměli jsme tedy dostat ani nové Mondeo, ani jinak pojatý vůz stejného jména. A byť Ford v dubnu na autosalonu v Šanghaji představil nový crossover Evos, který by mohl za Mondeo zaskočit aspoň nepřímo (jde o rádoby módní kombinaci SUV, fastbacku a kombíku), i k tomuto stroji Ford řekl, že jde pouze o čínskou záležitost a v Evropě s ním počítat nemáme.
Vypadalo to jako úplný konec Mondea či jakéhokoli jiného auta stejného jména, jednu věc ale Ford nevyloučil - že přijde se stejně koncipovaným vozem s jiným označením. A právě to se stát může. Jakkoli na tomto poli nemáme žádnou oficiální informaci, testovací prototypy maskovaného, klasicky střiženého vozu střední třídy už dříve naznačily, že právě to by se mohlo stát.
Tahle auta se podařilo nafotit hned několikrát a můžeme bezpečně říci, že nešlo jen o maskovaný Evos, prototypy se od vozu určeného pro největší trh světa zřetelné lišily. Čelní partie sice zůstaly podobné, nicméně od středového sloupku směrem dozadu již vozy připomínaly spíše sedany, než aby měly stejně jako Evos blíže k SUV. A šlo také o viditelně nižší automobily.
Nejsme jediní kdo si myslí, že by mohlo jít o evropskou novinku Fordu, která by byla přímým nástupcem Mondea, akorát by se tak nejmenovala. Kolegové z ruského magazínu Kolesa jsou stejného názoru a nachytaná auta se pokusili digitálně odmaskovat. Výsledek stále připomíná Evos, je to ale zkrátka naděje na přežití Mondea - nebo něčeho jako Mondea - na starém kontinentu.
Podívejte se na něj sami a srovnejte si jej se současným Mondeem a čínským Evosem, fotky obou aut přikládáme též. Jisté je v tuto chvíli jediné - Ford by v Evropě potřeboval úspěšný vůz konvenčnějšího ražení, rozhodně s konvenčním pohonem. Jinak bude čekat jen na svůj elektrický zázrak, který ale zvlášť vzhledem k současné situaci v Evropě i ve světě stěží přijde tak brzy, jak by potřeboval. Pokud tedy vůbec někdy přijde.
Stávající generace Fordu Mondeo už jen čeká na svůj skon, jeho prodeje jsou minimální. Foto: Ford
V Číně za něj nově zaskakuje Evos a právě podobně - nikoli však úplně stejně - pojatý vůz by podle letošní špionáže mohla dostat i Evropa. Níže se můžete podívat, jak by měl v takovém případě vypadat. Foto: Ford
Zdroj: kolesaru@Instagram
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Salač je nazpět doma v ČR včera 12:08
- Za Leopard Racing také David Almansa včera 10:27
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati 27.11.2024
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně 27.11.2024
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 27.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
včera - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
včera - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
včera - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
včera - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva