Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi
22.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová základní verze dostala 125 koní a maximálku 200 km/h. Spíše než na dynamiku se však zaměřuje na normovanou spotřebu a emise CO2.
Jak jste asi již pochopili z mnoha našich článků, tříválce či ještě menší pohonné jednotky nejsou naším šálkem kávy. Za touto averzí však nehledejte odpor vůči technologiím budoucnosti, přeplňování či snaze zachránit planetu před globálním oteplováním a vymíráním ledních medvědů. Jen si myslíme, že těchto úkonů by mělo být dosaženo za pomoci novinek, které skutečně budou ku prospěchu věcí, nikoliv pouze ústupkem Evropské unii a její nepromyšlené emisní politice.
Z toho důvodu třeba takovou anketu Motor roku považujeme za frašku oslavující řešení, která jsou těm optimálním na hony vzdálena. Pro letošek se nejvíce oceňovaným agregátem stal 1,5litrový tříválec od BMW (kterému ovšem k titulu musel dopomoci elektromotor), v předchozích třech letech se ovšem zlatými vavříny pyšnil letos druhý litrový motor EcoBoost modrého oválu. Dokud tato pohonná jednotka okupovala pouze příď Formule Ford, mohli jsme ji vnímat jako pozoruhodnou zajímavost. Jakmile se však začala starat o pohon modelů Fiesta a Focus, a ne zrovna v roli druhých houslí, už jsme jen trnuli.
Automobilka ovšem tento malý agregát nacpala také pod kapotou modelu Mondeo, což je podle nás podobně trapná záležitost jako v případě BMW, jehož model 4 Gran Coupe můžete taktéž pořídit s tříválcem pod kapotou. Takový krok samozřejmě má svůj důvod, v případě modrého oválu je totiž nově možné počítat se 119 gramy emisí CO2 na kilometr. To je výrazné snížení vůči 1,5litrovému motoru EcoBoost, který se pyšnil 134gramovým průměrem.
Souběžně s tím se zmenšila také průměrná spotřeba z 5,8 l/100 km na 5,2 litru, stejně jako v případě emisí však jde pouze o výsledky pouze teoretické. S reálným světem nemají pranic společného, při snaze držet krok s okolní dopravou tak stoprocentně počítejte s mnohem vyšší žíznivostí. Ani zatlačení plynového pedálu až pod kobereček vám ale příliš nepomůže, udávaná jízdní dynamika totiž není zrovna z nejpůsobivějších.
Zrychlení z klidu na stovku zvládne tříválcové Mondeo za 12 sekund, což ve srovnání se zmiňovaným 1,5litrovým agregátem představuje takřka třísekundové zhoršení. Nejvyšší rychlost pak poklesla z 222 km/h na 200 km/h. Řeč je přitom ve všech případech pouze o pětidveřovém liftbacku, s kombíkem není litrový EcoBoost prozatím nabízen. O sto kilogramů vyšší hmotnost by tříválci zřejmě způsobila srdeční obtíže.
Samotná existence této verze není novinkou, až v minulých týdnech se ale dostala do nabídky českého zastoupení Fordu. Pěkně potichu, samozřejmě. Motor je možné spřáhnout pouze s nižší výbavou Trend, která zahrnuje třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio systém s osmi reproduktory, tempomat, zadní LEDky či 16palcová ocelová kola, která si při objemné karoserii mohou s titěrností motoru jen notovat. Za vše pak zaplatíte nejméně 562 990 Kč.
Pro bližší informace vás odkážeme na kompletní oficiální ceník (PDF, 990 kB), pro požehnání v případě zájmu o tuto variantu si k nám ale raději nechoďte...
Ford Mondeo je nově k mání s litrovým tříválcem EcoBoost. Za vyobrazené osmnáctky je však třeba připlácet, standardem jsou titěrné ocelové šestnáctky korespondující s charakterem motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 minutami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před hodinou - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 3 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 4 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis