Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Mondeo 1,0: tříválec se potichu začal prodávat i u nás, v jediné verzi
22.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová základní verze dostala 125 koní a maximálku 200 km/h. Spíše než na dynamiku se však zaměřuje na normovanou spotřebu a emise CO2.
Jak jste asi již pochopili z mnoha našich článků, tříválce či ještě menší pohonné jednotky nejsou naším šálkem kávy. Za touto averzí však nehledejte odpor vůči technologiím budoucnosti, přeplňování či snaze zachránit planetu před globálním oteplováním a vymíráním ledních medvědů. Jen si myslíme, že těchto úkonů by mělo být dosaženo za pomoci novinek, které skutečně budou ku prospěchu věcí, nikoliv pouze ústupkem Evropské unii a její nepromyšlené emisní politice.
Z toho důvodu třeba takovou anketu Motor roku považujeme za frašku oslavující řešení, která jsou těm optimálním na hony vzdálena. Pro letošek se nejvíce oceňovaným agregátem stal 1,5litrový tříválec od BMW (kterému ovšem k titulu musel dopomoci elektromotor), v předchozích třech letech se ovšem zlatými vavříny pyšnil letos druhý litrový motor EcoBoost modrého oválu. Dokud tato pohonná jednotka okupovala pouze příď Formule Ford, mohli jsme ji vnímat jako pozoruhodnou zajímavost. Jakmile se však začala starat o pohon modelů Fiesta a Focus, a ne zrovna v roli druhých houslí, už jsme jen trnuli.
Automobilka ovšem tento malý agregát nacpala také pod kapotou modelu Mondeo, což je podle nás podobně trapná záležitost jako v případě BMW, jehož model 4 Gran Coupe můžete taktéž pořídit s tříválcem pod kapotou. Takový krok samozřejmě má svůj důvod, v případě modrého oválu je totiž nově možné počítat se 119 gramy emisí CO2 na kilometr. To je výrazné snížení vůči 1,5litrovému motoru EcoBoost, který se pyšnil 134gramovým průměrem.
Souběžně s tím se zmenšila také průměrná spotřeba z 5,8 l/100 km na 5,2 litru, stejně jako v případě emisí však jde pouze o výsledky pouze teoretické. S reálným světem nemají pranic společného, při snaze držet krok s okolní dopravou tak stoprocentně počítejte s mnohem vyšší žíznivostí. Ani zatlačení plynového pedálu až pod kobereček vám ale příliš nepomůže, udávaná jízdní dynamika totiž není zrovna z nejpůsobivějších.
Zrychlení z klidu na stovku zvládne tříválcové Mondeo za 12 sekund, což ve srovnání se zmiňovaným 1,5litrovým agregátem představuje takřka třísekundové zhoršení. Nejvyšší rychlost pak poklesla z 222 km/h na 200 km/h. Řeč je přitom ve všech případech pouze o pětidveřovém liftbacku, s kombíkem není litrový EcoBoost prozatím nabízen. O sto kilogramů vyšší hmotnost by tříválci zřejmě způsobila srdeční obtíže.
Samotná existence této verze není novinkou, až v minulých týdnech se ale dostala do nabídky českého zastoupení Fordu. Pěkně potichu, samozřejmě. Motor je možné spřáhnout pouze s nižší výbavou Trend, která zahrnuje třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio systém s osmi reproduktory, tempomat, zadní LEDky či 16palcová ocelová kola, která si při objemné karoserii mohou s titěrností motoru jen notovat. Za vše pak zaplatíte nejméně 562 990 Kč.
Pro bližší informace vás odkážeme na kompletní oficiální ceník (PDF, 990 kB), pro požehnání v případě zájmu o tuto variantu si k nám ale raději nechoďte...












Ford Mondeo je nově k mání s litrovým tříválcem EcoBoost. Za vyobrazené osmnáctky je však třeba připlácet, standardem jsou titěrné ocelové šestnáctky korespondující s charakterem motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 42 minutamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva