Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford má v Evropě smělé plány. Zbaví se části personálu i modelů, přidá s Vignale
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál se loni konečně dostal do zisku. Ten chce nadále navyšovat i prostřednictvím ukončení výroby některých vozů a akcentování jiných.
V poslední době prakticky žádný z našich článků o evropské divizi modrého oválu nepřináší zcela pozitivní zprávy. To ale není až tak překvapivé, neboť Ford na Starém kontinentu ztratil již značnou část své bývalé slávy. Automobilce klesá i tržní podíl, neboť zatímco v roce 1990 prodala 1 536 912 nových vozů, což představovalo 11,37 procenta z veškerých registrací, loni to bylo pouze 1 036 249 exemplářů a tedy odpovídajících 7,34 %. Abychom ovšem byli objektivní, musíme uznat, že jistý růst tu je, v letech 2012 až 2014 se Fordu vedlo ještě hůře.
Při pohledu na tento stav se dalo očekávat, že firma bude následovat příkladu Alfy Romeo a přijde s plánem, který počítá jen se samými pozitivy a sociálními jistotami. Jeho konkrétní znění nás ale místy překvapilo, neboť se zdá, že Ford si v několika oblastech stále ještě dostatečně nenatloukl nos. Pokud vás v této chvíli napadla luxusní divize Vignale, pak jste na správné adrese. Navzdory minimálnímu zájmu o „lepší“ Mondeo chce Ford do roku 2017 představit čtyři další prémiové novinky, z nichž první bude luxusní S-Max.
Na tento krok se nemůžeme dívat jinak než skepticky, zákazníci výjimečně vybavený model tuctové značky nepřijali tak, jak si asi Ford představoval. Důvodem jsou samozřejmě vysoké ceny. Nejen ty pořizovací, také v servisech se připlácí. Tamní hodinová sazba převyšuje i účty u Audi nebo BMW, tedy skutečně prémiových automobilek. Bude tedy zajímavé sledovat, jak dlouho bude modrý ovál bude svou luxusní divizi tlačit, nečekejme však, že se ji vzdá v nejbližší době, ať budou výsledky jakékoli.
Vedle uvádění luxusních modelů se chce Ford snažit o vyšší efektivitu výroby. Spouští program tzv. dobrovolného odchodu, který by měl umožnit zaměstnancům zejména z administrativy podání výpovědi na vlastní žádost, přičemž tato redukce pracovních míst má přinést až 200 milionů dolarů (cca 4,93 mld. Kč) ročně. V plánu sice není zmíněno, proč by k tomuto kroku zaměstnanci měli přistoupit, nejspíše je ale má motivovat štědré odstupné.
Výkonný viceprezident Fordu Jim Farley pak k danému propouštění uvedl, že „vytváříme mnohem efektivnější byznys, který by měl přinést zdravé ovoce a umožnil nám investovat do budoucnosti. Musíme naše vozy vyrábět tak efektivně, jak jen to bude možné a utrácet každý dolar jen tak, aby to posloužilo k naplnění tužeb a potřeb našich zákazníků a vytvoření trvale udržitelného a na klientelu zaměřeného obchodního modelu.“
Kvůli těmto záměrům se modrý ovál nechce rozloučit jen s některými zaměstnanci, ale také s některými méně ziskovými modely. Nic konkrétního v tomto směru nebylo zmíněno, nicméně zaříznut nejspíše bude Ford B-Max, který má potíže již od příchodu na trh. Kromě toho je v ohrožení také větší C-Max, přičemž oba vozy by do budoucna měly nahradit crossovery a SUV, s jejichž expanzí automobilka počítá.
Otazníky se vznáší také nad příchodem nové generace Fordu Ka. Spekulovalo se o tom, že by se ve své evropské verzi mohla ukázat letos, nakonec bychom se jí ale nemuseli dočkat vůbec. Takový počin ale může být logický, přeci jen prodejní výsledky crossoveru EcoSport naznačily, že evropským zákazníkům příliš nevoní vozy, jenž byly původně vyvinuty pro brazilský trh.
Kromě zmiňované trojice se možná vody uzavřou také nad Fordem Galaxy, na jehož místo by značka dosadila rozměrné sedmimístné SUV. Zda ale zrovna k tomuto kroku dojde, to je aktuálně nejisté. Víme ovšem, že na základě aktuálně představeného plánu bychom se měli v brzké době dočkat ještě dvou zcela nových crossoverů, přičemž ty mají podle všeho vycházet z modelů Fiesta a Focus. Konkrétní termín však specifikován nebyl.
Další novinky jsou spojené s příchodem dalších sportovních modelů, přičemž velkými favority jsou Kuga RS a Mondeo ST. Ford ovšem prozatím jakoukoliv expanzi na tomto poli halí pod roušku tajemna, zatím tak o konkrétních variantách můžeme pouze spekulovat. Méně záhadná je již značka v případě hybridů a elektromobilů, neboť naznačuje, že do roku 2020 se dočkáme hned 13 zcela nových vozů včetně Fordu Focus EV.
Dále se modrý ovál hodlá soustředit i na nabídku modelů s pohonem všech kol, kterých je aktuálně osm a v jejichž případě se pro letošek počítá se zhruba 140 tisíci registracemi. Všechny tyto kroky by přitom měly vést k navyšování zisku o šest až osm procent ročně, přičemž odrazovým můstkem byl právě loňský rok. Během něj totiž Ford nedosáhl jen v úvodu zmiňovaných vyšších prodejů, ale po výrazných ztrátách také zisku ve výši 259 milionů dolarů (6,39 mld. Kč). Tak uvidíme, zda značce vše klapne lépe než třeba oné Alfě Romeo.








Ford si s divizí Vignale evidentně ještě příliš nenatloukl, navozdory tragickým prodejům luxusního Mondea tak chystá další čtyři prémiové novinky. První z nich bude S-Max
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva