Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford vyřadí z nabídky další tři spalovací auta, i když na elektromobilech jen letos prodělá o 100 miliard víc, než čekal
31.8.2023 | Petr Prokopec
Elektromobily modrého oválu jsou zjevným prodejním fiaskem, které ani zdaleka neplní velkolepé plány automobilky. Ty už byly odpískány, přesto Ford dál pokračuje po stejné trajektorii. Říkat jí „cesta do záhuby” není přehnané.
Svého času se Ford na českém trhu pral s Volkswagenem o pozici největšího importéra a také o pozici dvojky na celém trhu. K něčemu takovému má dnes modrý ovál hodně daleko. Za prvních sedm měsíců letošního roku značka prodala jen 3 574 aut, tedy o 974 méně než loni ve stejné době. Automobilce tedy v žebříčku patří až osmá příčka, přičemž na překonání sedmé Dacie nemůže ani pomýšlet. Místo toho je prakticky jisté, že ji čeká ještě další sešup, BMW s 3 490 registracemi má totiž těsně za zády. Mnichovská značka má přitom oproti loňsku 892 aut k dobru.
S modrým oválem to tedy jde z kopce, a to nejen v Česku. S tragickými výsledky lze značku spojovat prakticky všude, kde působí. Není to ovšem až tak překvapivé, stačí se podívat na její nabídku. U nás je dnes - a to jen v rámci aktuální akce - nejlevnější Fiesta, za kterou dáte 431 900 Kč. To je ovšem mnohem vyšší suma, než za jakou lze pořídit Škodu Fabia. V případě takové Dacie Sandero by vám pak zbylo takové množství peněz, že byste pár let nemuseli šetřit ani na pojistku, ani na palivo a ani na případné opravy.
Nad řešením tohoto problému, jak si ho představuje Ford, pak zůstává rozum stát. Automobilka, která je ekvivalentem pracovního oblečení, a jenž selhala ve snaze prodávat saka, se totiž rozhodla, že začne konkurovat značkám jako Prada, Gucci nebo Dolce a Gabbana. Oznámila tak, že cílí na ryzí elektromobilitu, které chce dosáhnout co nejdříve. Do těchto plánů jí však vrazili vidle zákazníci, pro které nejde o směr, jakým by se chtěli vydat. Ford tak již přiznal, že na bateriovém pohonu prodělává mnohem intenzivněji, než sám očekával - jen letos to bude o 4,5 miliardy dolarů, tedy 100 miliard Kč víc.
Šéf modrého oválu Jim Farley tak již odpískal dříve stanovené cíle, kterých opravdu nešlo dosáhnout. A přestože 400 tisíc registrací ročně značku stále láká, nepočítá s tím, že něčeho takového dosáhne příští rok. Ze hry je tedy i plán na prodej dvou milionů vozů s bateriovým pohonem, který chtěl Ford splnit v roce 2026. Automobilka však stále věří, že v této době již bude s bateriovým pohonem dosahovat osmiprocentní ziskové marže. Pomoci ji s tím má zcela nová generace elektrických aut.
Nejsme si nicméně vědomi toho, že by Ford dosáhl nějakého enormního pokroku - něco takového je i s ohledem na partnerství s Volkswagenem, jehož platforma MEB byla zastaralá již v době svého příchodu na trhu (2019), prakticky nemožné. Modrý ovál tak sice možná nabídne o trochu lepší dojezd než nyní, stejně jako i působivější akceleraci, tím ale vše zhasne. Po stránce cenové pak vlastně ani nelze počítat s lácí, stále tu máme onu snahu konkurovat Guccimu. Pod metu milionu korun tak Ford nemíří.
Přesto chce značka s novými elektromobily přijít, a tak kosí ve zbytku nabídky. Z té se tedy mají pakovat spalovací modely Escape, Edge a Transit Connect. V prvním případě zatím není jasné, kdy se tak stane, v těch druhých dvou je však v rámci americké nabídky konečnou příští rok. Spalovací Transit má přitom nahradit jeho elektrická verze, u které Ford počítá s nárůstem dojezdu o 48 procent vůči stávajícímu provedení. Jenže ani to pochopitelně stačit nebude.
Stávající Transit totiž boduje hlavně tím, že je schopen i plně naložený urazit pomalu až tisíc kilometrů na jeden zátah. Jakmile nicméně naložíte až po střechu elektrickou verzi, můžete ji využít pouze ve městě. Ford tak vlastně i posledním zbytkům loajální klientely dopředu oznamuje, že pro ni zakrátko v nabídce nebude mít už vůbec nic. Tím si však již definitivně podřízne větev, na které sedí. Však proč by si někdo měl kupovat luxusní oblek od výrobce pracovního oblečení, když na světě je řada firem, které věnují jen a pouze luxusnímu oblečení? A dělají ho za podobné peníze velmi pravděpodobně lépe?



Takový Edge se již pakoval z evropské nabídky, nyní jej čeká konec také v Americe. S přímým nástupcem značka nepočítá, místo toho stále doufá v realizaci svých odvážných elektrických plánů. Foto: Ford
Zdroj: Auto News
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch