Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford pro nezájem omezil výrobu svých elektrických novinek, sotva je začal prodávat. Zaměstnanci budou dva týdny z měsíce doma
dnes | Petr Miler
Kdo to jen mohl čekat? Ford bez rozmyslu hodil na trh hned dva modely, o které ho nežádal prakticky nikdo. A teď se diví, že je skoro nikdo nekupuje ani ve chvíli, kdy čerstvě vstoupily do prodeje.
Když Ford začal letos na jaře prodávat nový Explorer EV, označili jsme ho za „zbytečný a takřka neprodejný”. Když se později vytasil s novým elektrickým Capri, nebyli jsme z toho o nic víc nadšení, schytal to jako „naprosto zbytečné, nepřitažlivé, nic neřešící auto”. Někteří to označili za „ošklivá slovíčka”, ale jak jinak šlo tyto vozy realisticky hodnotit?
Kdokoli, kdo je přijal byť jen neutrálně, si lhal do vlastní kapsy. Však kdo Ford o taková auta žádal? Jaký problém zákazníků řeší? S čím zajímavým přichází? Jaký poměr hodnoty a ceny s nimi dostanete? Odpovědi na tyto a další otázky budou bezvýhradně negativní - jsou to ryzí „compliance cars”, auta ušitá na míru přerozdělovacím mechanismům EU, která svou povahou naprosto ignorují fakt, že je někdo musí koupit. Jsou úplně tím samým, čím je nová Škoda Elroq, snad jen s tím rozdílem, že škodovka vypadá aspoň snesitelně a automobilka si ji s pomocí techniky VW udělala sama. Ford nezvládl ani to, oba vozy jsou též překarosovanými Volkswageny ID, v jeho případě produkty konkurenční automobilky.
Nedokázali jsme si představit, kdo by si vůbec takové auto měl důvod koupit, však proč by to někdo měl dělat? A tak to také skoro nikdo nedělá. Je jedním slovem fascinující, že tento stav nastal hned po začátku výroby, neboť v tu chvíli se obvykle i pro sebevětší pitomost najde dost kupců, kterým je z nějakých iracionálních důvodů sympatická. Tohle plácnutí do vody si ale nezískalo ani takovou pozornost.
Informuje o tom Kölner Stadt-Anzeiger a je to vážně peprné čtení. Lokální noviny totiž zjistily, že továrna Fordu v Kolíně nad Rýnem, do které Ford investoval asi 48 miliard, aby přestala vyrábět žádané zboží a místo toho přešla na tyto elektrické nesmysly, pojede do Vánoc na půl plynu. Lidé tak budou chodit do práce jen ob týden, neboť jinak by neměli co dělat - tak moc nezájem o oba vozy omezil plánovanou produkci už v jejím samotném zárodku.
Automobilka tento krok oficiálně potvrdila a vše svedla na „prudce se zhoršující tržní podmínky pro elektromobily”. To zní jako vysvětlení z jiné planety - pro výše popsaný záměr nikdy neexistoval schůdný plán a už v roce 2021 jsme po oznámení záměru Fordu vedoucímu k aktuálnímu stavu automobilce jasně říkali, že dělá nesmysl. Tři roky v tom setrvala, tři roky běžela hlavou proti zdi a po nárazu řekne, že se něco prudce zhoršilo? Žádná reálná změna se za celou tu dobu neodehrála, ani v nejmenším, jen pominuly některé efekty zastírání reality, která je stále stejná.
„Můžeme potvrdit, že Ford požádá Federální úřad práce o zkrácenou pracovní dobu,” stojí dále v prohlášení Fordu. Kölner Stadt-Anzeige dále s odkazem na interní dokumenty automobilky uvádí, že Ford ví, že závod vyrábí mnohem víc elektromobilů, než je dnes schopen prodat, a tak další odstávky plánuje i po novém roce, jak dále zjistil Automobilwoche. Ostatně, kapacita tohoto závodu je projektována na 250 tisíc vyrobených elektrických aut ročně, něco takového nemá modrý ovál kde a komu prodat.
Za český trh dodejme, že americká automobilka u nás letos podle dat SDA prodala 148 elektrických aut z 5 231 celkem, a dosáhla tak podílu 2,8 procenta na jejich celkovém odbytu, k čemuž jí srdečně gratulujeme. Tohoto výsledku dosáhla poté, co roky říkala, že elektřina je její jediná budoucnost v horizontu pár a z nás dělala blbce, když jsme říkali, že něco takového prostě není možné. Za to pro změnu děkujeme.
Skutečně si Ford myslel, že někomu bude ve velkém prodávat tohle za cenu od 1 196 900 Kč? Hovořme o bezprecedentní ztrátě kontaktu s realitou, která ale nakonec každého dožene. Foto: Ford
Zdroje: Kölner Stadt-Anzeiger, Ford, Automobilwoche, SDA
Bleskovky
- Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
před 10 hodinami - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024
Nejnovější články
- Tušíte, jak nízko padly ceny supersportovního Mercedesu-AMG GT? Nejlevnější kusy dnes koupíte za míň než dražší škodovky
před hodinou - Volvo dokonalo obrat. Spalovací auta ponechá v nabídce tak dlouho, dokud o ně bude zájem
před 3 hodinami - Znovuzrozená ikona Mercedesu od zakladatele AMG se ukázala doslova nahá. Už je jasné, proč je tak drahá
před 4 hodinami - Peugeot chtěl ukázal použitelnost elektromobilu a vydal se s ním na 1 000 km dlouhou cestu, dokázal pravý opak
před 6 hodinami - Vedení koncernu VW říká, že „nová” značka AUDI přivede k Audi lidi, kteří by si ho jinak nekoupili. Jak?
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva