Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Kuga Vignale: produkční verze je venku, nezájmu o luxusní Fordy navzdory
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová luxusní varianta oproti standardnímu provedení dostala dvouhodinovou speciální péči. K mání je s benzinovými i dieselovými motory.
Prodeje luxusních variant Vignale jen stěží odpovídají představám, které Ford při vstupu do vyšších pater trhu měl. Na tomto stavu se podle našich informací nic nezměnilo a jiný by možná po řadě neúspěšných měsíců dané snahy vzdal, nicméně modrý ovál je zjevně odhodlán splnit pětiletku, i kdyby to mělo trvat deset let. Po příchodu vrcholných verzí modelů Mondeo, S-Max a Edge tu proto máme dalšího pána na holení, a sice Ford Kuga Vignale.
Tento vůz byl předznamenám již ženevským konceptem, nyní si ovšem můžeme posvítit na produkční verzi. Ta se ohákla do perleťového laku Milano Grigio, se kterým dorazily zatmavené ochranné pláty podvozku vpředu a vzadu. Kromě toho tu máme unikátní ozdobné lišty dveří a víka zavazadelníku, šestiúhelníkovou čelní masku či falešné výdechy za předními 19palcovými koly.
Dovnitř se nastěhovala kůže Windsor s šestiúhelníkovým vzorem odkazujícím na čelní masku, švy na palubní desce a vnitřních dveřních panelech pro změnu počítají s kontrastním odstínem. Dále je součástí standardu systém Active Noise Control, který skrze reproduktory potlačuje nežádoucí ruchy zvenčí, stejně jako rozsáhlý počet elektronických berliček.
Ford dodává, že každá Kuga Vignale je ručně dolaďována speciálně vyškoleným personálem ve Španělsku, což znamená dvouhodinovou péči spojenou s lakováním a leštěním, respektive s koženým obšitím kabiny. Mimo to modrý ovál věnuje velkou pozornost závěrečné inspekci, kdy je kupříkladu pod speciálním světlem ověřován soulad laku na všech panelech.
Od vzhledu se můžeme přesunout do motorového prostoru, kde je možné vybírat mezi dvěma benzinovými a dvěma dieselovými variantami. S vonnějšími výpary je spojen 1,5litrový čtyřválec EcoBoost, který v prvním případě páruje 150 koní se šestistupňovým manuálem. Ve druhém pak máte k dispozici 182 koní, šestistupňový automat a pohon všech kol.
V případě dieselů je selekce poněkud širší, dvoulitr TDCi naladěný na 150 koní je totiž možné spřáhnout s manuálem i automatem a pohonem předních či všech kol. Mimo to je k dispozici také silnější provedení se 180 koňmi, které taktéž umožňuje volbu převodovky. Pohon všech kol je však u obou variant standardem.
Tím je představení novinky u konce, pročež jen dodáme, že loni byly takřka čtyři pětiny všech 102 tisíc prodaných exemplářů modelu Kuga vyvedeny ve vyšších výbavách Titanium či Titanium X. To Ford jen utvrdilo ve smýšlení, že luxusní crossovery a SUV jsou více než žádané. Jsme tedy zvědavi, zda se divize Vignale konečně dočká úspěchu.
Ford Kuga Vignale by mohl být prvním úspěšným vozem luxusní divize modrého oválu. Svědčí o tom dosavadní prodeje standardního provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před hodinou - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 3 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 4 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 6 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis