Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

Ford v Evropě rychle mizí z automobilové mapy, a tak stejně rapidně ztenčuje i svou pracovní sílu. Ačkoli dosavadní škrty na tomto poli nebyly malé, přijdou další, prodeje totiž klesají ještě rychleji, než automobilka doufala.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

20.6.2024 | Petr Miler

Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci

/

Foto: Ford

Ford v Evropě rychle mizí z automobilové mapy, a tak stejně rapidně ztenčuje i svou pracovní sílu. Ačkoli dosavadní škrty na tomto poli nebyly malé, přijdou další, prodeje totiž klesají ještě rychleji, než automobilka doufala.

Aktivity Fordu na starém kontinentu nejsou v dobrém stavu. Po nesmyslné sázce na jednu kartu zpřed tří let modrému oválu nezbylo v nabídce téměř žádné žádané zboží a nové modely, ke kterým upínal svou pozornost, se vesměs setkávají s téměř nulovým zájmem publika. Automobilka tak za první čtyři měsíce letošního roku prodala v Evropě jen 109 346 vozů, což je o 15,5 procenta méně než ve stejném období loni. V době růstu celého trhu je to mizérie.

Je navíc třeba dodat, že dobrou třetinu ze zmíněných prodejů pořád dělá model Focus, který se závěrem roku skončí. A novější typy jako Mustang Mach-E s 6 603 prodeji za stejné období nemají šanci tuto ztrátu vynahradit. Ford to dobře ví. A aby na tomto propadu neprodělal kalhoty, musí své aktivity na starém kontinentu zmenšovat.

Už v loňském roce tak oznámil, že ruší 3 800 pracovních míst v Evropě, z toho asi 2 300 v Německu. Začátkem tohoto měsíce se ukázalo, že vedle těchto 3 800 pracovních míst Ford propustí další 1 600 lidí z továrny ve španělské Valencii. Ani tím to ale nekončí. Šéf podnikové rady závodu Fordu v Kolíně nad Rýnem kolegům z Auto News sdělil, že Ford bude ve snižování počtu zaměstnanců pokračovat, a to v Německu, Španělsku i ve Spojeném království.

Zatím není jasné, kdy, kde a kolik pracovních míst zanikne, další vlnu propouštění ale mají odnést v první řadě právě Němci. Nemůže jít o pár jednotek nebo desítek lidí, o tom by vedení z odbory nejednalo, očekávejme tedy další stovky až tisíce propuštěných. Počet vyhazovů ve Fordu za jediný rok se tak může snadno přiblížit desetitisícové hranici a je otázkou, kde tato bilance skončí. Dokud se modrý ovál neodrazí od dna, jisté nemá nikdo nic.

Zopakujme, že vše je dílem nepovedené strategie Fordu, která z nabídka vyřadila Mondeo, Fiestu a brzy i Focus, a to ve prospěch aut jako zmíněný Mustang Mach-E, nový Explorer EV nebo i údajně chystané nové Capri. Všechno jsou to ale vozy stejného, trhem nevyžádaného ražení, které evropské prodeje značky spasí jen stěží.


Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 1 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 01Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 2 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 02Ford i po vyhození 5 400 lidí chystá kvůli propadu prodejů v EU další propouštění, odnést ho mají hlavně Němci - 3 - Ford Saarlouis zastaveni vyroby 2021 ilu 03
Výroba v evropských továrnách Fordu zachází na úbytě a spolu s tím končí i zaměstnanci těchto fabrik. Kam až to zajde, zatím nikdo nedokáže říct, jisté je v tuto chvíli jen to, že propouštět se bude dál. Foto: Ford

Zdroj: Auto News

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše