Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford FPV Pursuit Ute Limited Edition: sen zahrádkářů má osmiválec a 428 koní
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Australský sportovní pick-up je napěchovaný exkluzivní výbavou a stovku zvládá za 5 sekund. Stát přitom nebude ani milion korun.
Zprávy přicházející z australského kontinentu bychom mohli přirovnat k jízdě na horské dráze. Jednou jsou pozitivní a vy se ocitáte na vrcholu blaha, podruhé však klesnou k zemi tempem, za jakého by se hlava zatočila i Felixi Baumgartnerovi. Z prvního ranku můžeme zmínit kupříkladu návrat k neomezené rychlosti na dálnicích, z toho druhého pak takřka destrukci tamního automobilového průmyslu. Výrobu aut totiž v Austrálii ukončí Toyota, Holden i divize Ford Performance Vehicles alias FPV.
O konci sportovního oddělení jsme se přitom zmiňovali nedávno, kdy ohlášena byla labutí píseň v podobě sedanu Falcon GT F. Očividně však není poslední, neboť Australané posílají do prodeje také speciální sportovní pick-up. Ten se představí pod názvem Pursuit Ute Limited Edition, přičemž k mání bude pouze 120 exemplářů. Každý z nich vyjde na 52 990 australských dolarů (cca 997 500 Kč).
Za tuto sumu ovšem nedostanete 477, respektive 549 koní, jimiž zadní kola zásobuje zmiňovaný sedan. Místo toho byl výkon pětilitrového osmiválce ponížen na 428 koní. Oproti tomuto výkonu pak stojí poněkud vyšší hmotnost 1 787 kilogramů, stovku tedy Ute zvládne za rovných pět sekund. Při tom se bude snažit usmažit 245 milimetrů široké pneumatiky (a to by mu mohlo vyjít, 245 mm není na tak silném autě příliš...) navlečené na 18palcových litých kolech.
Mimo to limitovaná edice počítá s unikátním černým koženým čalouněním, kterému kontrastují červené švy. Chybět ovšem nebude ani plaketka s pořadovým číslem limitovaného exempláře, karbonem dekorovaná hlavice řadicí páky či speciální přístrojový štít, 8palcový dotykový displej a měřič bočního přetížení. Zvenčí pak dorazí ještě rychlé pruhy, tím se však s Ute můžeme rozloučit.









Ford FPV Ute se s australským trhem loučí limitovanou edicí, která přináší 428 koní a agresivnější vzevření
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva