Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus WTCC Limited Edition plně odhalen, nabízí až 202 koní
19.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka představená v Macau dostala výkonnější motor 1,6 l, karbonový interiér, 18palcová kola a polepy odkazující na legendárního Carrolla Shelbyho.
S různými limitovanými edicemi se v poslední době roztrhl pytel. Divit se tomu ale nemůžeme, protože ohlášená nedostupnost dokáže vždy vyprodat sklady dané značky rychleji než zboží, které si můžete koupit včera, dnes i zítra. Obočí nám však nadzvedávají ty modely, jejichž výjimečnost spočívá pouze v naspecifikování konkrétních doplňků ze standardního katalogu příplatkové výbavy. To ale není případ Fordu Focus WTCC Limited Edition, který se jako zaváděcí vozidlo představil o uplynulém víkendu na mistrovství cestovních vozů v Macau. Tým Aon, který vznikl jako kolaborace mezi finanční skupinou Aon a závodním týmem Arena Motorsport International, totiž pětidveřový hatchback upravil od podlahy až po střechu.
Změny oproti standardu jsou zvenčí patrné ihned, přičemž prim hrají dekorativní polepy. Modré pruhy táhnoucí se od kapoty motoru až po záď přitom mají odkazovat na Carrolla Shelbyho a jeho Cobru či poladěné Mustangy. Osmnáctipalcová litá kola Pro Race Rimstock, za jejichž designem stojí Team Dynamics, jsou však již plně identická s ráfky současného závodního Focusu. Tým Aon na ně ovšem kvůli každodennímu použití nenasadil okruhové slicky, nýbrž silniční pneumatiky Yokohama Advan Sport o rozměru 235/40 ZR18.
V motorovém prostoru pro změnu úřadovala firma Mountune, která stojí již za Fordem Focus RS500. V případě limitované verze WTCC ovšem neměla k dispozici pětiválcový motor, upraven proto byl 1,6litrový čtyřválec EcoBoost. Oproti standardnímu provedení výkon povyskočil o 20 koní na celkové stádo 202 k, přičemž o přenos na přední kola se stará šestistupňový manuál se zkrácenými drahami řazení. Optimalizován byl i výfukový systém, kde nyní najdeme sportovní komponenty Powerflow.
Čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku tým Aon neudává, stejně jako je neznámá nejvyšší rychlost. S ohledem na dané úpravy by ale 7,5 sekundy a 230 km/h mohlo být realitou. Dosavadní normovaná spotřeba 6,0 l/100 km však dozajista poskočí, přestože na vahách vykáže Focus WTCC méně kilogramů (nebo možná jen gramů...) než standardní verze. Jeho interiér totiž dostal karbonovou dietu, která se projevuje hlavně na středové konzoli. Ze stejného materiálu jsou pak i ozdobné lišty na dveřních prazích.
Cena limitované edice je prozatím ve hvězdách, stejně jako dostupnost v České republice. Podle týmu Aon sice Focus WTCC bude uveden globálně, daná teritoria ovšem závisí hlavně na rychlém jednání lokálních zastoupení. Jelikož se ale na české značky dostala i omezená série Fordu Focus RS500, mohli bychom počítat s jedním či dvěma exempláři i této verze.

















































Ford Focus WTCC Limited edition se oproti standardnímu pětidveřovému hatchbacku liší ve všech ohledech, kromě karoserie plné polepů nabízí také karbonem zdobený interiér a výkon navýšený na 202 koní
Zdroj: Team Aon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch