Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem

Ford si pro Goodwood připravil premiéru inovovaného Focusu ST. Naftová varianta se 185 koňmi umí stovku za 8,1 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem

27.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ford si pro Goodwood připravil premiéru inovovaného Focusu ST. Naftová varianta se 185 koňmi umí stovku za 8,1 sekundy.

Automobilka Ford sice stále váhá s „novým“ Mondeem, ale to neznamená, že by zcela přestala vyrábět ostatní modely. O to více nás může těšit, že nezanevřela na to nejlepší, co v současnosti dělá pro řidiče - na Festivalu rychlosti dle dřívějšího avíza opravdu ukáže faceliftovaný Focus ST. Novinka modrého oválu bude vystavena nejen na stánku automobilky, ale zároveň se zúčastní i závodu do vrchu. Po všechny tři dny ji přitom budete moci najít na okruhu West Sussex, kde bude „závodit“ v kategorii First Glance. Za její volant se posadí závodní jezdci včetně Bena Collinse, bývalého Stiga z pořadu Top Gear.

Než ji ale uvidíme v akci, můžeme si jí díky uvolněné tiskové zprávě podrobně představit. Jen při pohledu na fotografie musí být každému jasné, že tohle není zcela obyčejný Focus, nýbrž až do příchodu připravovaného RS jeho nejsilnější varianta. Modernizace se na ní obtiskla v podobě modifikovaných nárazníků, nové kapoty, jednodušší masky a opticky lehčích světlometů - od běžných faceliftovaných verzí. Změny se dotkly dokonce i mlhovek a designu osmnáctipalcových kol. Při pohledu na záď si všimněte menších koncových svítilen a odvážnějšího spodního segmentu nárazníku s typickými koncovkami výfuku. U nás se ST dočká také nové šedé metalízy Stealth z fotografií a navíc i modré Impact.

Pohledem do kabiny odhalíme nové materiály, volant se zploštělým spodkem (a volitelnou funkcí výhřevu) a zejména nový segment palubní desky s vylepšenými ovladači klimatizace a centrální konzolou osazenou zjevně inovovaným multimediálním rozhraním. Kromě toho najdeme na pracovišti řidiče i chytrou USB nabíječkou pro telefony, která se v dnešní době velkých displejů a krátké výdrže baterií rozhodně neztratí. Odkládací plochy na nápojové lahve ve dveřích jsou detailem. To nejdůležitější se totiž odehrálo pod kapotou v motorovém prostoru, neboť došlo k rozšíření nabídky o naftový agregát.

Tím je už bez většího překvapení turbodiesel 2,0 TDCi s výkonem 185 koní (při 3 500 otáčkách), který bude prostřednictvím manuálního šestikvaltu a pohonu všech kol rozhýbat ST na stokilometrovou rychlost za 8,1 sekundy. Jeho výkon pramení z až 400 Nm točivého momentu (v rozmezí 2 000 až 2 750 otáček) a vůz dokáže rozhýbat až k rychlosti 217 kilometrů za hodinu. Pokud se ptáte na spotřebu paliva, v technických údajích uvádí Ford hodnotu 4,4 l/100 km, a pokud pátráte po původu motoru, věřte že jde o známou evropskou jednotku, která dosahovala v základu 150 koní.

Benzinový oturbený dvoulitrový čtyřválec EcoBoost s 250 koňmi a 360 Nm, který přes manuální šestikvalt a přední kola dokáže rozjet eSTéčko na stovku za 6,5 sekundy, je již známější klasikou, jaká v nabídce nemůže chybět. Pro lepší hodnoty spotřeby a emisí dostal do vínku systém start-stop, kterému může částečně poděkovat za papírovou spotřebu 6,8 l/100 km. Zajímavostí je, že navzdory globální strategii, do níž ST také zapadá, se zážehová verze za oceánem bude prodávat s 255 koňmi navíc s příplatkovou výbavou obohacenou o další dva laky, závodní pruhy a elektrické sedadlo řidiče stavitelné v osmi směrech.

Abychom nezapomněli, konstruktéři se při modernizaci zaměřili také na podvozek, který osadili novými pružinami a sportovnějšími tlumiči. Dále došlo na vylepšení variabilního posilovače řízení - ve prospěch lepší zpětné vazby - a systému torque vectoring. Novinkou se stává elektronický stabilizační systém se třemi režimy (včetně vypnuto), jenž vás uchrání od nejhoršího při rychlých změnách směru a to i ve vysoké rychlosti, například když budete na dálnici měnit jízdní pruh.

Podle tvůrců se technické vylepšení odpružení, řízení a elektronických řídících systémů podepisuje na lepší obratnosti, vyšší přesnosti a více vzrušující jízdě a to bez rozdílů motorizace. Aby toho nebylo málo, na volitelná devatenáctiplacová kola dodá nové na míru vyrobené pneumatiky Michelin. Objednávky nového ST bude možné zahájit letos na podzim, přičemž první zákazníci se ho dočkají na začátku příštího roku.


Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 1 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 01Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 2 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 01aFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 3 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 02Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 4 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 5 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03aFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 6 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03bFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 7 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03cFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 8 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03dFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 9 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03eFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 10 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03fFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 11 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03gFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 12 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03hFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 13 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03iFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 14 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 15 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04aFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 16 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04bFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 17 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04cFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 18 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04dFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 19 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04eFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 20 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 05Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 21 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 05aFord Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 22 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 06Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 23 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 07Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 24 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 08Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 25 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 09Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 26 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 10Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 27 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 11Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 28 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 12Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 29 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 13Ford Focus ST 2015: facelift odhalen, i se 185koňovým dieselem - 30 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 14
Faceliftovaný Ford Focus ST dostal naftový motor z evropského Focusu posílený ze 150 na 185 koní, to stačí na zrychlení 0-100 km/h za 8,1 s

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.