Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz
3.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší Focus není nereálným nápadem, automobilka prý bude sledovat reakce na aktuální RS. Silnější verze by mohla mít víc karbonu.
Není tomu tak dávno, co existoval Ford Focus o 350 koních jen jako speciální edice RS 500. Posílal je na přední kola, je to stále jedna z nejrychlejších předokolek všech dob a ceny lepších kusů dnes mohou být klidně výše, než když si ho některý z 500 šťastlivců kupoval jako nový. Aktuální Focus s takovým výkonem si ale říká „jen” RS a žádné omezení počtu vyrobených kusů není. A víme, že prostor ke zvýšení výkonu stále existuje.
Automobilka tedy přemýšlí nad stavbou ještě ostřejší verze, Focusu RS 500. Její cena by přeléla hranici 1,4 milionu korun, za což by samozřejmě měla víc výkonu a byla by ve srovnání s aktuálním Focusem RS i lehčí. Dále se máme dočkat úprav na předním nárazníku s cílem zajistit motoru lepší chlazení.
Samosvorný diferenciál - nebo jeho elektronická náhražka - by se nastěhoval i mezi přední kola. O tom uvažovalo i pro „standardní” RS, nakonec ho ale nedostal. Také by měl být v širší míře využit karbon, a to nejen na karoserii, ale údajně možná i na brzdy. A samozřejmě, v rámci odlehčení by zmizela část zvuková izolace.
Motor 2,3 EcoBoost je s 350 koňmi blízko svých limitů, takže je dost dobře možné, že motor by posílil jen lehce a největší snaha Fordu by mířila ke snížení hmotnosti. Spekuluje se také o dvouspojkové převodovce, ale tomu příliš nevěříme - nabízí se Powershift, který pro Ford vyrábí Getrag, jenže jeho aktuální maximum je 450 Nm. A také by se standardem staly pneumatiky.
Ve výsledku by se tak tenhle vůz mohl přiblížit čtyřsekundovému zrychlení na stovku, což by bylo u hot hatche opravdu úctyhodné číslo. Jestli se tak ale stane, je zatím otázka, všechny informace mají zatím daleko k nezvratným faktům. Prozatím si tedy užívejme „normální” Focus RS a doufejme v ještě lepší zítřky.
Focus RS může dostat ještě silnějšího sourozence s tradičním jménem
Zdroj: Motormag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada včera 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
před 9 hodinami - Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
před 11 hodinami - Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
včera - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.20. 18:31 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB