Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 500 se může vrátit i v nové generaci, jako silnější i lehčí vůz
3.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ještě ostřejší Focus není nereálným nápadem, automobilka prý bude sledovat reakce na aktuální RS. Silnější verze by mohla mít víc karbonu.
Není tomu tak dávno, co existoval Ford Focus o 350 koních jen jako speciální edice RS 500. Posílal je na přední kola, je to stále jedna z nejrychlejších předokolek všech dob a ceny lepších kusů dnes mohou být klidně výše, než když si ho některý z 500 šťastlivců kupoval jako nový. Aktuální Focus s takovým výkonem si ale říká „jen” RS a žádné omezení počtu vyrobených kusů není. A víme, že prostor ke zvýšení výkonu stále existuje.
Automobilka tedy přemýšlí nad stavbou ještě ostřejší verze, Focusu RS 500. Její cena by přeléla hranici 1,4 milionu korun, za což by samozřejmě měla víc výkonu a byla by ve srovnání s aktuálním Focusem RS i lehčí. Dále se máme dočkat úprav na předním nárazníku s cílem zajistit motoru lepší chlazení.
Samosvorný diferenciál - nebo jeho elektronická náhražka - by se nastěhoval i mezi přední kola. O tom uvažovalo i pro „standardní” RS, nakonec ho ale nedostal. Také by měl být v širší míře využit karbon, a to nejen na karoserii, ale údajně možná i na brzdy. A samozřejmě, v rámci odlehčení by zmizela část zvuková izolace.
Motor 2,3 EcoBoost je s 350 koňmi blízko svých limitů, takže je dost dobře možné, že motor by posílil jen lehce a největší snaha Fordu by mířila ke snížení hmotnosti. Spekuluje se také o dvouspojkové převodovce, ale tomu příliš nevěříme - nabízí se Powershift, který pro Ford vyrábí Getrag, jenže jeho aktuální maximum je 450 Nm. A také by se standardem staly pneumatiky.
Ve výsledku by se tak tenhle vůz mohl přiblížit čtyřsekundovému zrychlení na stovku, což by bylo u hot hatche opravdu úctyhodné číslo. Jestli se tak ale stane, je zatím otázka, všechny informace mají zatím daleko k nezvratným faktům. Prozatím si tedy užívejme „normální” Focus RS a doufejme v ještě lepší zítřky.
Focus RS může dostat ještě silnějšího sourozence s tradičním jménem
Zdroj: Motormag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 3 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 4 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 6 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 7 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.24. 19:14 - HondaMan
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch