Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení faceliftovaného Focusu už se šíří zprávy o podobě ostrého RS. Charismatický pětiválec nahradí o válec chudším, byť silnějším motorem.
Jeden z vůbec nejzajímavějších hot-hatchů posledních let se nakonec opravdu dočká pokračování, ke kterému má podle nejčerstvějších novinek zveřejněných s faceliftem dojít už v příštím roce. Spekulace, zda před ním náhodou nedostane přednost Fiesta RS tedy výrazně mění formu a dále se už musíme ptát jen na to, zda mohou vzniknout oba. Pokud by byly v nabídce bok po boku, pak by fandové rychlých a emotivních aut mohli jedině tleskat. Ale nepředbíhejme.
Pod přední kapotu kvůli emisím a „méně výraznému“ kamarádství s Volvem zůstane pětiválci vstup zapovězen, ale výkon půjde podle tradice samozřejmě nahoru. Hovoří se o použití 2,3litrového čtyřválce EcoBoost, který pohání například nový Mustang. U Focusu RS však musí podstoupit úpravy pro extrémnější zacházení a zajímavější jízdní zážitky, proto se dá očekávat minimálně posílení z dosavadních 309 koní na hodnotu kolem 334 koní. Druhá generace měla objem 2,5 litru, velké turbo, výkon 305 koní a velice charakteristický zábavný zvuk (podpořený technologií Sound Symposer), kterým dokázala s pomocí okapových rour vylomených směrem k obloze rozbrečet děti u silnice i slabšího bratra v podobě Focusu ST.
Doufejme, že nedojde ve jménu downsizingu k zásadnímu převratu, i když v hloubi duše víme, že čtyřválcové turbo takové charisma mít prostě nemůže. Na pětiválec by mohlo ztrácet v hodnotě točivého momentu, neboť Mustang má s EcoBoostem maximálně 406 Nm a předchozí Focus RS dosahoval na 440 Nm. Minulé vydání díky tomu umělo zrychlit na stovku za 5,9 sekundy, hrábnout si často ještě na trojku a dopracovat se až k 263 km/h. Novinka by tedy teoreticky měla zvládat tyto disciplíny za nějakých 5,5 sekundy a maximálku 270 km/h.
Hlasitě se hovoří o karoserii hatchback s pěticí dveří i o zachování pohonu předních kol pro dosažení nižší hmotnosti. Kvůli tahání za volant byl Focus dříve obdařen zavěšením Revo Knuckle, třebaže za přední kola řidiče stále tahal. Ale zábavný byl a zajímavější než některé moderní sterilní hatchbacky s elektrickým posilovačem a gumovou zpětnou vazbou také. Co se dalšího dějství Rallye Sportu týče, věříme v samosvorný diferenciál (zřejmě elektronicky řízený), sportovně laděný podvozek a samozřejmě i výkonné brzdy.
Testovací mula Focusu RS už pilně najíždí kilometry, zdá se, že bude opět vypadat nazlobeně
Zdroj: AMS.se, Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva