Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus RS 2015: nové RS přijde příští rok, s EcoBoostem a 334 koňmi
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení faceliftovaného Focusu už se šíří zprávy o podobě ostrého RS. Charismatický pětiválec nahradí o válec chudším, byť silnějším motorem.
Jeden z vůbec nejzajímavějších hot-hatchů posledních let se nakonec opravdu dočká pokračování, ke kterému má podle nejčerstvějších novinek zveřejněných s faceliftem dojít už v příštím roce. Spekulace, zda před ním náhodou nedostane přednost Fiesta RS tedy výrazně mění formu a dále se už musíme ptát jen na to, zda mohou vzniknout oba. Pokud by byly v nabídce bok po boku, pak by fandové rychlých a emotivních aut mohli jedině tleskat. Ale nepředbíhejme.
Pod přední kapotu kvůli emisím a „méně výraznému“ kamarádství s Volvem zůstane pětiválci vstup zapovězen, ale výkon půjde podle tradice samozřejmě nahoru. Hovoří se o použití 2,3litrového čtyřválce EcoBoost, který pohání například nový Mustang. U Focusu RS však musí podstoupit úpravy pro extrémnější zacházení a zajímavější jízdní zážitky, proto se dá očekávat minimálně posílení z dosavadních 309 koní na hodnotu kolem 334 koní. Druhá generace měla objem 2,5 litru, velké turbo, výkon 305 koní a velice charakteristický zábavný zvuk (podpořený technologií Sound Symposer), kterým dokázala s pomocí okapových rour vylomených směrem k obloze rozbrečet děti u silnice i slabšího bratra v podobě Focusu ST.
Doufejme, že nedojde ve jménu downsizingu k zásadnímu převratu, i když v hloubi duše víme, že čtyřválcové turbo takové charisma mít prostě nemůže. Na pětiválec by mohlo ztrácet v hodnotě točivého momentu, neboť Mustang má s EcoBoostem maximálně 406 Nm a předchozí Focus RS dosahoval na 440 Nm. Minulé vydání díky tomu umělo zrychlit na stovku za 5,9 sekundy, hrábnout si často ještě na trojku a dopracovat se až k 263 km/h. Novinka by tedy teoreticky měla zvládat tyto disciplíny za nějakých 5,5 sekundy a maximálku 270 km/h.
Hlasitě se hovoří o karoserii hatchback s pěticí dveří i o zachování pohonu předních kol pro dosažení nižší hmotnosti. Kvůli tahání za volant byl Focus dříve obdařen zavěšením Revo Knuckle, třebaže za přední kola řidiče stále tahal. Ale zábavný byl a zajímavější než některé moderní sterilní hatchbacky s elektrickým posilovačem a gumovou zpětnou vazbou také. Co se dalšího dějství Rallye Sportu týče, věříme v samosvorný diferenciál (zřejmě elektronicky řízený), sportovně laděný podvozek a samozřejmě i výkonné brzdy.





Testovací mula Focusu RS už pilně najíždí kilometry, zdá se, že bude opět vypadat nazlobeně
Zdroj: AMS.se, Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 4 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch