Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2014: výrazný facelift přinese novou karoserii, kabinu i hybrid
7.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velká modernizace třetí generace se zaměří na příď, záď, palubní desku i motorový prostor. V tom najdeme 250 koní verze ST i elektromotor.
Na modrém oválu jsme v posledních měsících nenechali pomalu nitku suchou, a to především kvůli podivným strategickým krokům, na jejichž základě kupříkladu na nové Mondeo čekáme již několik let, přestože v Americe má vůz dávno po premiéře. O vlajkové lodi značky ale dnes řeč nebude, místo toho se zaměříme na její bestseller. Tedy na třetí generaci Fordu Focus, která má za sebou již druhý úspěšný prodejní rok.
První pozitivní období zaznamenal modrý ovál předloni, kdy se mu podařilo prodat 1,02 milionu kusů. Není to ale znakem toho, že bychom se ve svém někdejším pohledu na tuto generaci mýlili. Náročnou evropskou klientelu Focus nadále příliš neoslovuje a může jen vzpomínat na roky, kdy byl absolutně nejprodávanějším autem v Evropě - momentálně se neobjevuje ani v nejlepší desítce. Za svou pozici vůz vděčí hlavně „globální” působnosti pod jediným jménem a hlavně pak oblibě v Číně. Tam došlo loni k enormnímu růstu poptávky (+137 %), díky čemuž automobilka jen za první pololetí prodala na tamním trhu 202 380 exemplářů. Celkově se pak za prvních šest měsíců loňského roku prodalo po celém světě 589 709 nových vozů, což představuje nárůst ve výši 20 procent.
Značka přesto není slepá vůči kritickým pohledům z náročnějších odbytišť, a tak pro letošek Focus dostane výrazný facelift, který by měl debutovat v březnu na autosalonu v Ženevě. Zvenčí se přitom bude pyšnit hlavně novou maskou, která zapadne do linie vytyčené modely jako Fiesta, Mondeo či Kuga. Mimo to ovšem dorazí také pozměněný čelní nárazník a očekávat máme také přeprofilovaná světla.
Změn se pak dočká i záď, kde radikální posun máme očekávat hlavně u světel. Nic bližšího ale Ford k této oblasti neudává, díky čemuž bychom mohli rozjet spekulace na téma diod. Mimo nich se pak nový nárazník dá očekávat i tady, stejně jako se dozajista pozmění také nabídka litých kol a barev. To je však v rámci exteriéru vše.
Pokračovat můžeme interiérem, který se má dočkat ještě většího přepracování, neboť právě ten je jednou Achillových pat současné verze vozu. Modernizována totiž bude palubní deska i středová konzole, která již nemá připomínat mobilní telefon. Místo toho tu bude mnohem konzervativnější, ale zároveň také logičtější rozmístění ovládacích prvků, poupraveny budou i výdechy klimatizace.
Motorový prostor ve srovnání s tím již tolika změnami neprochází, neboť i nadále bude hostit litrový tříválec EcoBoost (o výkonu 100 nebo 125 koní), 1,6litrový čtyřválec EcoBoost (150 koní) nebo turbodiesely 1,6 TDCI (95 a 115 koní) a 2,0 TDCI (140 koní). Nově ovšem dorazí také agregáty s 1,5litrovým objemem.
Vrcholem celé řady se pak opětovně stane Ford Focus ST, jeho design by však oproti běžnějším modelům měl být agresivnější než kdy předtím. V případě pohonné jednotky ale prý nemáme očekávat žádné drama, dvoulitrový čtyřválec o výkonu 250 koní tak očividně bude převzat bez jediného zásahu.
Vyjma toho chce pak Ford vsadit na hybridní technologii, která by vycházela z pohonného ústrojí Fordu C-Max Energi. Očekávat lze tak spárování benzinového dvoulitru s elektromotorem, jejichž celkový výkon vyšplhá na 195 koní. Zároveň by přitom pohonná jednotka měla zaručit 32kilometrový dojezd na elektřinu.
Ryze elektrický Focus pak rovněž zůstane v nabídce, i když se neprodává nikterak valně. Ford ale do jeho vývoje vrazil nemalé finance, které je potřeba vytěžit alespoň v rámci emisí. Do aktuálního vývoje totiž být rozpuštěny nemohou, neboť cenová hladina novinky se od stávajícího provedení nemá příliš lišit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Takto by měl faceliftovaný Focus vypadat
Nový Ford Focus byl podroben vývoji také na švédském ledu a sněhu
Zdroj: Auto Expressa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva