Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Focus 2014: facelift oficiálně, s tváří Astonu, novým podvozkem i motory
24.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Modrý ovál chce opět titul krále kompaktů. Focus tak má být tišší, vybavenější i jistější.
Po víkendovém náznaku věcí budoucích zde máme facelift Fordu Focus oficiálně. Začít můžeme stránkou vizuální, kde se změny soustředí zejména na příď. Ta vyměnila vcelku laciný vzhled za elegantnější vizáž připomínající Astony Martin, díky čemuž modrý ovál výrazně prokouknul. Jisti si sice nejsme chromovou linkou lemující boční okna, zvláště pak v zadních partiích, tento doplněk však dorazí pouze s vyššími stupni výbavy Titanium. Dá se tedy předpokládat, že nejlépe asi bude novinka Fordu vypadat v základním provedení, které jen doplní větší (příplatková) litá kola.
Ideální vzhled je ale záležitostí čistě subjektivní, proto se raději vraťme k dokončení soupisky venkovních změn. Ty totiž kromě nové čelní masky a předního nárazníku zahrnují také užší čelní a zadní světlomety. Mimo to byla přepracována kapota motoru a nový nárazník se objevuje také vzadu. Zde mu přitom společnost dělá lehce přeprofilované víko zavazadelníku, které dostalo laserové sváry pro větší tuhost. Dále pak Ford zapracoval i na předních blatnicích, zde si ovšem rozdílu sotva všimnete.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme nový tříramenný volant a přepracovanou schránku na středovém tunelu. Ta nejzásadnější změna se ovšem týká středové konzole, které nově dominuje multimediální systém Sync 2 s osmipalcovým dotykovým displejem a jednodušším ovládáním. Kromě toho pak dorazily i tlustější skla bočních oken, vylepšená izolace motoru a hustěji tkaé koberečky, což by podle Fordu mělo přispět k potlačení hluku v kabině.
Na vyšší komfort se pak pro změnu zaměřuje přepracovaný podvozek, který dostal nové kvalitnější tlumiče. Nové je i jejich zapouzdření, pružiny však byly převzaty z předfaceliftové verze. Ford ovšem také zapracoval na vylepšení odezvy řízení, které je prý nově mnohem progresivnější a vyvážené. Dále pak nechybí přeprogramovaná stabilizace, přičemž v kombinaci s nově nastavenou geometrií přicházejí menší náklony karoserie v zatáčkách.
Rozrostla se také bezpečnostní výbava, do které byl nově zařazen parkovací asistent Perpendicular Parking. Systém Active City Stop zabraňující kolizím v kolonách pak nově reaguje až do rychlosti 50 km/h namísto předchozí třicítky, zatímco technologie Pull Out Assist používá senzory monitorující slepý úhel při couvání a řidiče varuje před možnou srážkou s chodci či pevnými překážkami.
Opomenut pak v rámci modernizace nemohl být ani motorový prostor, kde nyní najdeme jen pohonné jednotky plnící normy Euro 6, jež vejdou v platnost v září. Focus je přitom prvním vozem modrého oválu, jež dostal 1,5litrový motor EcoBoost. Ten produkuje 150 a 180 koní, přičemž doplněn bude dieselem stejného objemu. Jeho výkon ovšem činí 95, respektive 120 koní.
Samozřejmostí je pak litrový tříválec EcoBoost, díky kterému by modernizovaný Focus měl být prvním nehybridním vozem v Evropě, který se s emisemi CO2 dostane pod 100 g/km. Úspory paliva lze pak očekávat i u vrcholného dieselového dvoulitru, který dorazí s výkonem 150 koní. Na přesné hodnoty si ovšem musíme počkat do Ženevy.
Ještě vzdálenější (a nejisté) jsou pak sportovní deriváty. Minimálně verze ST by ovšem dorazit měla, přičemž Ford slibuje její výraznější odlišení od standardu. Ještě dále by pak měl zajít Focus RS, který dost možná použije 2,3litrový čtyřválec vyvinutý pro evropskou verzi Fordu Mustang. Ten by měl produkovat okolo 300 koní, oficiální požehnání ale prozatím nedostal.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.

































Modernizace Fordu Focus je opravdu výrazná, na hatchback i kombi jsme proto v Ženevě zaměřili fotoaparát co nejdůkladněji
Nová tvář Fordu Focus je povedenější než předchozí verze připomínající levné tuningové kreace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 7 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 8 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 10 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva