Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Figo: nový sedan je venku, Ka s kufrem změnilo jméno
3.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu zaútočí na nejžádanější segment... v Indii. Aktuálně však není jisté, s jakými motory a kdy se tak vůbec stane.
Minulý týden jsme avizovali příchod nového konceptu modrého oválu. V něm jsme na základě obrazové upoutávky viděli Ford Ka sedan, což se víceméně potvrdilo, i když daný název asi budeme na nově stylizované zádi hledat marně. Místo něj totiž automobilka použila pojmenování Figo, které již má v Indii svou tradici. Ostatně, zmiňovali jsme jej rovněž minulý týden, a to v souvislosti s nárazovými testy organizace Global NCAP zaměřenými právě na tento trh.
Momentálně je ovšem sporné, kdy by nové Figo mohlo dorazit do prodeje. To stávající, jež dostalo karoserii hatchbacku, je totiž na trhu teprve tři roky, výměna za nástupce se tak nedá v brzké době očekávat. Možné je samozřejmě rozšíření řady, ani v tomto směru ovšem Ford nenaznačil jediné slůvko.
Tajuplná pak byla automobilka i v případě motorového prostoru. Prezident tamního zastoupení Nigel Harris pouze dodal, že „ zákazníci očekávají a požadují efektivní spalování paliva a nízké provozní náklady od začátku až do konce vlastnictví vozidla. A koncepční Ford Figo toto vše splňuje, přičemž navíc přihazuje svěží vzhled.“
Pod kapotou se tak s největší pravděpodobností objeví 1,2litrový a 1,4litrový agregát, jež používá již hatchback, zatímco kabina by měla profitovat z dokovací stanice pro smartphony, přehrávače MP3 a satelitní navigace. Chybět pak prý nemají ani elektricky sklopná zpětná zrcátka, která jsou v daném segmentu vzácností.
Uvidíme tedy, kdy a zda tento komplet uvidíme v sérii. Modrému oválu by se však rozšíření indické nabídky dozajista hodilo do karet. Kompaktní sedany jsou totiž na tamním trhu extrémně žádané (loni po nich sáhla třetina zákazníků), přičemž Ford navíc počítá, že odbyt se do roku 2018 zvedne z milionu na dva.
Koncepční Ford Figo je určen indickému trhu. Zatím ale není jisté, kdy dorazí do produkce
Stejný mechanický základ jako Figo používá také Ford Ka. Ten by jako hatchback neměl dorazit jen do Brazílie, ale možná také do Evropy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 7 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 10 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 11 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva