Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta RS zřejmě bude, mezi 12 ostrými novinkami Ford Performance
29.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chce zpátky na výsluní. Proto do roku 2020 odhalí Focus RS, nový supersport GT i ještě ostřejší provedení stávajícího Fordu Fiesta.
Bývaly doby, kdy jsme Ford mohli považovat na výrobce těch řidičsky nejschopnějších dostupných aut. V posledních několika letech však Ford sešel z cesty a namísto komunikativního řízení či vyváženého podvozku začal sázet na globální strategii, komfort a laciné náhražky drahých kovů. Kvůli tomu začala jeho reputace povážlivě klesat, což má svůj vliv také na prodeje. Není proto divu, že vedení začalo být na poplach a slibuje sjednání náhrady.
Momentálně tu tedy máme novou divizi Ford Performance, která pod jednou střechou sdružuje dvě bývalá oddělení RS a Ford Racing. Z těchto dílen má do roku 2020 vyjet hned dvanáct ostrých modelů, z nichž první vlaštovky se dočkáme již v březnu na autosalonu v Ženevě. Řeč je samozřejmě o novém Focusu RS, mimo něj ovšem divize hodlá ještě do konce letošního roku představit také Focus ST osazený dvouspojkovým automatem PowerShift.
V ten moment ovšem musíme počítat pouze s dieselovým provedením, neboť to benzinové by podle Tyrona Johnsona, šéfa divize, neoslovilo dostatečný počet zákazníků. Po technické stránce však s implementací převodovky problém není, pokud tedy analytici modrého oválu zjistí, že cílová skupina je dostatečně početná, pak dorazí i takový model. Dá se ale předpokládat, že bychom se jej dočkali nejdříve v příštím roce.
Přesunout se tedy nyní můžeme k dalším plánům, jež Ford Performance má. Ty zahrnují představení produkční verze konceptu GT, který se ukázal před pár týdny v Detroitu. Mimo to nová divize zanechá svůj otisk také na ostré variantě Fordu Mustang a F-150. Dále pak Johnson naznačil, že dočkat bychom se měli také vrcholného provedení modelu Fiesta. Zatím však není jisté, zda půjde o nové ST či rovnou o RS.
Potvrzeno je prozatím tolik, že „současná Fiesta má před sebou ještě dva a půl roku, než bude nahrazena. Během této doby zmodernizujeme provedení ST, možná ale dorazí i něco dalšího.“ Je tedy vskutku možné, že Fiesta RS by se mohla stát realitou. Opět však platí to samé, co bylo řečeno o dvouspojkovém Fordu Focus ST. Tedy že dané provedení si musí najít dostatečný počet zákazníků.
V rámci techniky ovšem minimálně po teoretické stránce neexistuje jediná překážka, která by měla sériové verzi bránit v příchodu do showroomů. Stávající spekulace přitom naznačují, že takový model by se skutečně mohl stát králem malých hatchbacků. Pohon předních kol by totiž vyměnil za systém 4x4, aby mohl být lépe využit potenciál přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce EcoBoost.
Výkon aktuálně není znám, takový Peugeot nám ovšem dokázal, že není problémem z daného objemu vykřesat 270 koní. Fiesta RS by tak měla nabídnout minimálně 250koňové stádo, se kterým dorazí agresivní bodykit i poladěné řízení a tužší podvozek. Stále však půjde o vůz, který bude možné užívat na denní bázi, pročež nepřijde o prvky typu klimatizace či audio systému.
Klíčová samozřejmě v té chvíli bude cena, která se oproti Fordu Fiesta ST razantně zvedne. A to na nějakých 23 000 GBP (cca 855 000 Kč), což vůči méně výkonné verzi představuje nárůst o nějakých 245 tisíc korun. To je ovšem cifra, která by již variantě RS mohla zlomit vaz. Uvidíme tedy, čeho se do roku 2017 dočkáme.
Neoficiální ilustrace naznačují, jak by Ford Fiesta ST mohl vypadat, pokud skutečně dorazí do série
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva