Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi

Vypadá to, že se něco děje. Ford sice tápe, zda má verzi RS požehnat, ale my už máme první informace. Fiesta dostane 232 koní a lepší techniku než ST.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi

7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vypadá to, že se něco děje. Ford sice tápe, zda má verzi RS požehnat, ale my už máme první informace. Fiesta dostane 232 koní a lepší techniku než ST.

Nejostřejší modely Fordu zrovna nemají na růžích ustálo, protože se jejich budoucí osud mění skoro jako počasí. Automobilka s modrým oválem ve znaku stále stojí na rozcestí a řeší dilema, zda tomu či onomu modelu dát zelenou nebo naopak stopku. Bude nebo nebude třetí generace Focusu RS?

Chvíli to vypadá celkem dobře a pak přijde jako blesk z čistého nebe negace původní zprávy. Ford podle všeho neustále váhá, zda se pustit do dalšího přiostření Fiesty ST či Focusu ST, nebo zda vyrábět oba současně. Finální rozhodnutí údajně stále ještě nepadlo a v současné době probíhají pečlivé rozbory tohoto obtížného dilematu. Bez nich prý nezvednou závoru ani jednomu. Do doby než bude celý případ uzavřen, je tedy možné takřka cokoli.

Od „insiderů” Fordu přesto začínají proudit první informace a noty k tomu, jak by mohla vypadat nazlobená malá Fiesta a co bude roztáčet její přední kola. Agresivnější bodykit by prý mohl i dosahovat dimenzí již nevyráběného Focusu RS. Mohutně vytažené blatníky vyplněné velkými koly, pletená mřížka masky chladiče s logem RS, otvor v kapotě, mohutné vstupy pro vzduch k motoru a snad i dvojice koncovek výfuků směřující k nebi? To je pro nás při pomyšlení na velmi dobré a celkem lehké estéčko docela vzrušující vyhlídka, zejména pak při výkonu 232 koní.

Těch 50 koní navíc oproti ST by zřejmě zajišťoval v zásadě stejný, byť patřičně odolnější a jednoznačně odhodlanější motor 1,6 turbo. Samozřejmě by celé auto fungovalo jinak, protože by RS kromě vyššího výkonu dostalo také sportovnější podvozek, výkonnější brzdovou soustavu a snad i mechanický diferencíál s omezeným prokluzem. V současném estéčku je jeho elektronická náhražka přibrzďující vnitřní přední kolo, kterou dokážete v utažených pasážích nezřídka dostat do úzkých. Takový prvek bychom tedy rozhodně uvítali, stejně jako manuální šestistupňovou převodovku. Uvnitř by pak s největší pravděpodobností zaujaly své místo skořepinové sedačky, lehčí materiály a v podstatě vše, co k RS patří.

Jak známo, fordí modely od oddělení Global Performance Vehicles přicházejí vždy až ke konci životního cyklu standardních modelů. Fiesta navíc prošla na podzim roku 2012 faceliftem, proto si na nejsilnější verzi RS budeme muset ještě chvíli počkat. Automobilka jí rozhodně nebude chtít uspěchat. Pokud se ji nakonec opravdu dočkáme, mohla by podle prvotního odhadu stát ve Velké Británii nějakých 23 tisíc liber. To je v přepočtu na naše zhruba 760 tisíc, což se nám zdá jako trochu přemrštěná částka. Současné ST totiž vychází na 440 tisíc a v dobře vybaveném provedení ST+ jen o 25 tisíc víc. I pokud vezmeme v úvahu, že by mohla být vrcholem malých hot-hatchů, je to alespoň na české poměry příliš, za tyhle peníze koupíte i povedené ostré modely o třídu výše.

První koncept Fiesty RS vystavoval Ford v Ženevě v roce 2004, ale od té doby nic podobného do sériové výroby nezamířilo kvůli obavám z nízkého odbytu na trzích mimo Velkou Británii. Musíme tedy společně doufat, že už se nic podobného nebude opakovat, protože automobilový svět by si takovou Fiestu zaručeně zasloužil.


Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 1 - Ford Fiesta RS perex
Verze RS nám po zkušenostech se slabším odvarem v podobě ST nahání sliny

Současný Ford Fiesta ST

Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 2 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 11Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 3 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 12Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 4 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 01Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 5 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 02Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 6 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 03Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 7 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 04Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 8 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 05Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 9 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 08Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 10 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 06Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 11 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 09Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 12 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 10Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi - 13 - Ford Fiesta ST 2012 seriova verze 07
Cena Fiesty ST je velmi lákavá, skoro až podbízivá. Vůz to ale není ani v nejmenším špatný

Zdroj: Auto Express

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.