Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta RS prý nakonec přijde, s motorem 1,6 turbo a 232 koňmi
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vypadá to, že se něco děje. Ford sice tápe, zda má verzi RS požehnat, ale my už máme první informace. Fiesta dostane 232 koní a lepší techniku než ST.
Nejostřejší modely Fordu zrovna nemají na růžích ustálo, protože se jejich budoucí osud mění skoro jako počasí. Automobilka s modrým oválem ve znaku stále stojí na rozcestí a řeší dilema, zda tomu či onomu modelu dát zelenou nebo naopak stopku. Bude nebo nebude třetí generace Focusu RS?
Chvíli to vypadá celkem dobře a pak přijde jako blesk z čistého nebe negace původní zprávy. Ford podle všeho neustále váhá, zda se pustit do dalšího přiostření Fiesty ST či Focusu ST, nebo zda vyrábět oba současně. Finální rozhodnutí údajně stále ještě nepadlo a v současné době probíhají pečlivé rozbory tohoto obtížného dilematu. Bez nich prý nezvednou závoru ani jednomu. Do doby než bude celý případ uzavřen, je tedy možné takřka cokoli.
Od „insiderů” Fordu přesto začínají proudit první informace a noty k tomu, jak by mohla vypadat nazlobená malá Fiesta a co bude roztáčet její přední kola. Agresivnější bodykit by prý mohl i dosahovat dimenzí již nevyráběného Focusu RS. Mohutně vytažené blatníky vyplněné velkými koly, pletená mřížka masky chladiče s logem RS, otvor v kapotě, mohutné vstupy pro vzduch k motoru a snad i dvojice koncovek výfuků směřující k nebi? To je pro nás při pomyšlení na velmi dobré a celkem lehké estéčko docela vzrušující vyhlídka, zejména pak při výkonu 232 koní.
Těch 50 koní navíc oproti ST by zřejmě zajišťoval v zásadě stejný, byť patřičně odolnější a jednoznačně odhodlanější motor 1,6 turbo. Samozřejmě by celé auto fungovalo jinak, protože by RS kromě vyššího výkonu dostalo také sportovnější podvozek, výkonnější brzdovou soustavu a snad i mechanický diferencíál s omezeným prokluzem. V současném estéčku je jeho elektronická náhražka přibrzďující vnitřní přední kolo, kterou dokážete v utažených pasážích nezřídka dostat do úzkých. Takový prvek bychom tedy rozhodně uvítali, stejně jako manuální šestistupňovou převodovku. Uvnitř by pak s největší pravděpodobností zaujaly své místo skořepinové sedačky, lehčí materiály a v podstatě vše, co k RS patří.
Jak známo, fordí modely od oddělení Global Performance Vehicles přicházejí vždy až ke konci životního cyklu standardních modelů. Fiesta navíc prošla na podzim roku 2012 faceliftem, proto si na nejsilnější verzi RS budeme muset ještě chvíli počkat. Automobilka jí rozhodně nebude chtít uspěchat. Pokud se ji nakonec opravdu dočkáme, mohla by podle prvotního odhadu stát ve Velké Británii nějakých 23 tisíc liber. To je v přepočtu na naše zhruba 760 tisíc, což se nám zdá jako trochu přemrštěná částka. Současné ST totiž vychází na 440 tisíc a v dobře vybaveném provedení ST+ jen o 25 tisíc víc. I pokud vezmeme v úvahu, že by mohla být vrcholem malých hot-hatchů, je to alespoň na české poměry příliš, za tyhle peníze koupíte i povedené ostré modely o třídu výše.
První koncept Fiesty RS vystavoval Ford v Ženevě v roce 2004, ale od té doby nic podobného do sériové výroby nezamířilo kvůli obavám z nízkého odbytu na trzích mimo Velkou Británii. Musíme tedy společně doufat, že už se nic podobného nebude opakovat, protože automobilový svět by si takovou Fiestu zaručeně zasloužil.
Verze RS nám po zkušenostech se slabším odvarem v podobě ST nahání sliny
Současný Ford Fiesta ST
Cena Fiesty ST je velmi lákavá, skoro až podbízivá. Vůz to ale není ani v nejmenším špatný
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva