Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta
27.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Víra Fordu v zákazníky zajímající se o úsporné modely je nesmírná. Podle něj má ještě letos tvořit polovinu prodejů Fiesty úsporná verze Econetic.
Dosud prodávaná Fiesta Econetic s dieselovým čtyřválcem 1,6 TDCi měla udávanou průměrnou spotřebu jen 3,7 litru na 100 km. Podle Fordu to zřejmě stále nebylo dost málo a tak představuje modernizovanou verzi schopnou podle stejné evropské metodiky jezdit za 3,3 l/100 km.
Pro automobilku bylo velmi důležité hlavně to, že se tím klesla papírová hodnota emisí oxidu uhličitého z 98 na 87 g/km, což modrému oválu jednak pomůže zase o něco redukovat průměrné emise koncernu a zároveň Fiestu na některých trzích cenově zvýhodní nižším daňovým zatížením.
Zdaleka nejúspornější Ford (o kus menší Ka 1,3 TDCi si podle tabulek vezme o osm decilitrů více) je pořád poháněný naftovou šestnáctistovkou Duratorq s výkonem 95 koní a točivým momentem 205 newtonmetrů.
Aby Fiesta uspěla v normovaném měřicím cyklu, konstruktéři udělali několik obvyklých úprav. Použili pneumatiky s nižším valivým odporem, zkrácením pružin přiblížili podvozek auta silnici a společně se zadeklováním podvozku a plastovými deflektory kol omezili jednak množství vzduchu vstupujícího pod vůz a zároveň vyhladili jeho proudění.
V balíčku Econetic je také start-stop, chytré ovládání alternátoru, indikátor řazení, režim Eco upravující reakce motoru a prodloužené převody buď pomocí těžšího převodu v diferenciálu, nebo výměnou koleček v převodovce (tuto podrobnost k dispozici nemáme).
Nová úspornější Fiesta zatím nemá cenovku (tedy ne na některém z trhů s podobnými cenami jako u nás, třeba ve Velké Británii přijde nejméně na 14 445 liber), ale paket Econetic bude nabízen pro různé výbavy a obě karosářské verze. Ford je o úspěchu auta bezmezně přesvědčen. Dokonce natolik, že do konce letošního roku má podle plánů polovina všech prodaných vozů jezdit se štítkem Econetic a v příštím roce má eko-Fiesta tvořit dokonce až dvě třetiny všech prodejů. No, na to jsme zvědavi...
Fiesta má být v příštím roce dieselová a hlavně Econetická - Ford chce v roce 2013 vybavit úsporným balíčkem dvě třetiny všech prodaných kusů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva