Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta

Víra Fordu v zákazníky zajímající se o úsporné modely je nesmírná. Podle něj má ještě letos tvořit polovinu prodejů Fiesty úsporná verze Econetic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta

27.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Víra Fordu v zákazníky zajímající se o úsporné modely je nesmírná. Podle něj má ještě letos tvořit polovinu prodejů Fiesty úsporná verze Econetic.

Dosud prodávaná Fiesta Econetic s dieselovým čtyřválcem 1,6 TDCi měla udávanou průměrnou spotřebu jen 3,7 litru na 100 km. Podle Fordu to zřejmě stále nebylo dost málo a tak představuje modernizovanou verzi schopnou podle stejné evropské metodiky jezdit za 3,3 l/100 km.

Pro automobilku bylo velmi důležité hlavně to, že se tím klesla papírová hodnota emisí oxidu uhličitého z 98 na 87 g/km, což modrému oválu jednak pomůže zase o něco redukovat průměrné emise koncernu a zároveň Fiestu na některých trzích cenově zvýhodní nižším daňovým zatížením.

Zdaleka nejúspornější Ford (o kus menší Ka 1,3 TDCi si podle tabulek vezme o osm decilitrů více) je pořád poháněný naftovou šestnáctistovkou Duratorq s výkonem 95 koní a točivým momentem 205 newtonmetrů.

Aby Fiesta uspěla v normovaném měřicím cyklu, konstruktéři udělali několik obvyklých úprav. Použili pneumatiky s nižším valivým odporem, zkrácením pružin přiblížili podvozek auta silnici a společně se zadeklováním podvozku a plastovými deflektory kol omezili jednak množství vzduchu vstupujícího pod vůz a zároveň vyhladili jeho proudění.

V balíčku Econetic je také start-stop, chytré ovládání alternátoru, indikátor řazení, režim Eco upravující reakce motoru a prodloužené převody buď pomocí těžšího převodu v diferenciálu, nebo výměnou koleček v převodovce (tuto podrobnost k dispozici nemáme).

Nová úspornější Fiesta zatím nemá cenovku (tedy ne na některém z trhů s podobnými cenami jako u nás, třeba ve Velké Británii přijde nejméně na 14 445 liber), ale paket Econetic bude nabízen pro různé výbavy a obě karosářské verze. Ford je o úspěchu auta bezmezně přesvědčen. Dokonce natolik, že do konce letošního roku má podle plánů polovina všech prodaných vozů jezdit se štítkem Econetic a v příštím roce má eko-Fiesta tvořit dokonce až dvě třetiny všech prodejů. No, na to jsme zvědavi...


Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta - 1 - Ford_Fiesta_Econetic_01Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta - 2 - Ford_Fiesta_Econetic_02Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta - 3 - Ford_Fiesta_Econetic_03Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta - 4 - Ford_Fiesta_Econetic_04Ford Fiesta Econetic 2012: tohle má být vůbec nejprodávanější Fiesta - 5 - Ford_Fiesta_Econetic_05
Fiesta má být v příštím roce dieselová a hlavně Econetická - Ford chce v roce 2013 vybavit úsporným balíčkem dvě třetiny všech prodaných kusů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.