Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Fiesta 2017: nová generace zamíří výš, bude prostornější, kvalitnější i dražší
13.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bestseller modrého oválu čeká posun do „prémiového mainstreamu“. Důvodem je zejména příchod Fordu Ka+, s nímž novinka bude sdílet platformu.
Nebývá zvykem začínat článek o novém modelu zmínkou o jeho konkurenci. Jelikož jsme tak ale učinili v rámci chystaného Volkswagenu Polo, nemůžeme si tentýž krok odpustit ani v případě příštího Fordu Fiesta. Tak tedy, novinka „lidové“ automobilky by měla dorazit v příštím roce, přičemž cílit bude na tytéž zákazníky jako dosud. Očekávat bychom tedy neměli žádnou razantní změnu v pojetí tohoto vozu a víceméně stejná má zůstat i jeho cena.
Oproti tomu Fiestu čeká posun o trochu výše, neboť Ford v mezičase přivedl na svět model Ka+. Během jeho příchodu na český trh jsme již zmiňovali, že ceny obou hatchbacků se navzájem prolínají, a tak bude mít ten menší zpočátku těžší život. Ovšem jen do té doby, než se v závěru letošního roku ukáže právě nová Fiesta, který by měla svému sourozenci dopřát trochu více životního prostoru.
Jinými slovy, vůz se posune do „prémiového mainstreamu“, kde hodlá zabodovat vizáží většího auta a kvalitnější kabinou. Rozměrově se ale vůči současnosti příliš lišit nemá, neboť pod povrchem najdeme modulární platformu Global B (ve zjednodušené formě ji používá i zmiňovaný Ka+). Délka a rozvor tak narostou jen nepatrně, výrazněji by však měl být rozšířen rozchod kol.
Stejně jako stávající provedení pak nová Fiesta dostane do vínku přední vzpěry MacPherson a zadní torzní příčku. Došlo ovšem k jejich značnému vylepšení, což má spojitost s aktuální verzí ST. Právě v jejím případě bylo totiž třeba zásahů hlavně v oblasti zadní nápravy a zavěšení - a právě z těchto kroků bude nyní profitovat chystaná standardní varianta.
Na rozdíl od zmiňované německé konkurence by Fiesta měla dorazit jako třídvířko i pětidvířko, jenž budou vypadat mnohem agresivněji již zásluhou jmenovaného širšího rozchodu kol. K tomu se přidá snížená kapota, užší čelní světlomety a horizontálně usazené zadní lampy, které nahradí stávající vertikální. Očekávat pak můžeme i větší ocelová či litá kola.
Přesunout se můžeme do interiéru, který bude vůči stávajícímu provedení více zjednodušen. Zejména pak v oblasti palubní desky a středové konzole, na které míří momentálně největší kritika. Souběžně s tím hodlá Ford zapracovat na kvalitě materiálů a jejich spasování, s ohledem na aktuální trendy je pak jistotou navýšení konektivity a zlepšení multimédií.
Závěrem jen lehce zavadíme o motorový prostor, kde je prozatím potvrzen hlavně litrový tříválec EcoBoost a 1,5litrový turbodiesel. Kromě manuálu se vrátí také dvouspojkový automat PowerShift, na který sice padá taktéž nemalá kritika, Ford však náhradu v klasické samočinné převodovce bude mít až za dva nebo tři roky.
O dalších agregátech se momentálně nemluví, ostrá Fiesta ST by ale bezesporu měla se čtyřválcem dorazit. K mání ovšem bude později, zatímco standardní varianty dorazí na trh ještě v první polovině příštího roku. Při sečtení všech výše zmíněných faktů asi nepřekvapí, že jejich cena bude o poznání vyšší než u dosluhujícího modelu.

Nová Fiesta se ukázala na neoficiální ilustraci...
...vůči stávajícímu provedení jde skutečně o posun směrem k vyšším patrům trhu, minimálně v rámci designu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 2 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 5 hodinamiZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 6 hodinamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva