Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford F-450 Super Duty utáhne i 15 tun, jeho diesel 6,7 V8 má až 1 254 Nm
19.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dieselový osmiválec o objemu 6,7 litru má točivý moment srovnatelný s Veyronem. Utáhne 14 742 kg na tzv. husím krku, 9 525 kg na kouli.
Po několika ochutnávkách konečně Ford zveřejnil údaje - nebo aspoň jejich většinu - o modernizovaných pick-up trucích F-Series Super Duty. Pro modelový rok 2017 přicházejí tahle auta v kompletně nové generaci, nejsou to „jen” velké facelifty jako v minulosti. Využívají ve velké míře vysokopevnostní ocel, to zejména pro rámy, a také hliník. Ve výsledku jsou v průměru o 160 kg lehčí než předchůdci.
Parametry jsou skutečně působivé, tedy začněme motory: 6,7l dieselový osmiválec Power Stroke má pro modelový rok 2017 výkon 446 koní a 1 254 Nm točivého momentu. Další motor v nabídce je 6,2l benzínová V8, která poskytne 390 koní a 583 Nm a zvládne jezdit na CNG i na LPG. Pro verzi F-450 a větší bude k mání také 6,8l desetiválec, který také může spalovat CNG nebo LPG. Motory byly s drobnými změnami převzaty z minulosti.
Takováhle čísla pick-up trucky F-Series Super Duty potřebují kvůli tahání těžkých nákladů. Užitečná hmotnost sahá až k 3,5 tuny a verze F-450 SuperCrew 4x4 zvládne táhnout až 14 742 kg těžký návěs - opravdu téměř patnáct tun, není to překlep -, pokud to je verze s ojí ve formě „husího krku”, v angličtině „gooseneck”. To je verze s běžnou „koulí” pro připojení přívěsu, která je umístěná nad zadní nápravou v korbě. Oj návěsu vypadá jako husí krk.
O trochu nižší maximální hmotnost přívěsu, 12 474 kg, je v případě použití kamionového tažného zařízení, toho ve tvaru podkovy, které je vidět na tahačích. I tohle se montuje do korby, přišroubuje se na rám nad zadní nápravu. Nejnižší maximální váha přívěsu, 9 525 kg, platí v případě, že použijete klasickou „kouli” za zadním nárazníkem. Rozdíly jsou tu kvůli rozložení hmotnosti přívěsu či návěsu a jejího působení na truck.
Ford očividně nabízí F-Series Super Duty jako vozy ideální k tahání přívěsů, protože nabízí i různé elektronické asistenty, které umí tuhle činnost řidiči usnadnit. Adaptivní tempomat umí např. pracovat s motorovou brzdou a s brzdami přívěsu, hlídání mrtvých úhlů hlídá i strany přívěsu, nejen strany auta, a ve střeše je kamera namířená na korbu, která usnadňuje připojování návěsu. A samozřejmě jsou k mání i kamery pro 360° pohled okolo auta pro ještě snazší manévrování.
Jediná věc, která zatím není známá, jsou ceny pick-up trucků F-Series Super Duty. Měly by se v modelovém roce 2017 začít prodávat na podzim a do té doby ceny jistě známy budou. Co ale víme už teď, je, že v Evropě tato auta oficiálně v nabídce nebudou, ale individuálnímu dovozu se meze nekladou.

















Ford F-Series Super Duty utáhne téměř patnáct tun na "husím krku" (na snímcích F-450 Crew Cab)
Návěs pro připojení „husím krkem”, v angličtině „gooseneck”. Vzduchové pružiny nejsou nutné
Návěs pro připojení kamionovým závěsem, v angličtině „fifth wheel”
Dieselový motor 6,7 V8 je sám o sobě dílo, jeho převodovka též
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva