Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Escort 2014: sériová verze je venku, elegance konceptu je fuč
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Produkční provedení nového Fordu Escort ukazuje hlavně to, jak málo stačí na atraktivní studii změnit, aby se stala vcelku tuctovou automobilovou lácí.
Není žádným překvapením, že Ford chce vrátit do hry legendární jméno Escort. Vůz, který byl kdysi s to šlapat na paty Golfu, nakonec ztratil renomé svou technickou nevytříbeností a modrý ovál jej musel nahradit nové koncipovaným Focusem, třebaže ten se v posledních letech též „úspěšně” vytrácí ze scény. Lidé ale mají tendenci to špatné zapomínat a dobré si pamatovat, tak není od věci po čase vytáhnout kdysi spolehlivou kartu znovu z rukávu.
Prakticky přesně před rokem jsme vám tak mohli představit koncept nového Escortu a v mezičase vám ukázali i sériovou podobu na snímcích z patentového úřadu a nakonec také realistických špionážních fotkách. Čekat jsme tedy mohli jen na dnešní premiéru na autosalonu v Pekingu, kterou Ford oficiálně avizoval. Po všem předešlém jsme žádné překvapení nečekali, nakonec ale musíme říci, že Ford trochu překvapil, a to ne zrovna v dobrém.
Nedá se tedy říci, že by loňský koncept Escortu byl nějaké „sexy autíčko k pomilování”, na poměry malých sedanů se ale jednalo o elegantně střižený vůz, který svým vzhledem dával najevo, že nechce jen zapadnout po bok aut typu Dacia Logan. Jenže realita se nakonec takto koncipovaným autům až tak nevzdaluje. I když budete mít problém přesně pojmenovat, čím vším se sériové auto od konceptu liší, nakonec i těch pár detailů stačí k tomu, aby jeho elegance a jakási nadřazenost byly ty tam. Jiná světla, zrcátka, kliky, pár linek, vyšší světla výška a z jemně působícího „Astonu pro chudé” je docela obyčejný levný sedan.
Možná tohle uvidíte jinak a možná se vám bude zamlouvat alespoň interiér, který přinejmenším z fotek vysloveně lacině nevypadá. I tak si ale myslíme, že Ford trochu promarnil příležitost a do těchto vod pouští auto, které je dalším z mnoha. Přitom loňská studie měla k sériové realitě tak blízko, že její elegance podle nás byla zachovatelná.
Pokud jde o techniku, víme toho o hodně méně než v případě vzhledu, který můžete do detailu prozkoumat na mnoha přiložených fotkách a dvou videích. Modrý ovál řekl jen tolik, že auto stojí na stejné platformě jako dnešní Focus a pod kapotou se bude nacházet výlučně 1,5litrový benzinový motor s neznámým výkonem, zato s „jemně servírovaným výkonem a vysokou provozní efektivitou”. Automobilka se dále rozpovídala o výbavě zahrnující třeba i jednoduchý palubní systém s připojením pro smartphony a přehrávače MP3, ale to pro nás až tak zajímavé informace nejsou.
Nový Escort je totiž zatím určen jen pro Čínu, ačkoli cestu do Evropy Ford už dříve nezavrhl. Po dnešku si ale nejsme jisti, jestli je o co stát - tohle auto by asi Ford z evropských patálií nevytáhlo...
Nový Escort cestou k sériové výrobě poněkud pozbyl svou vizuální atraktivitu, i když úplně marně nevypadá ani tak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva