Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Edge 2015 představuje svůj nový dvoulitr EcoBoost, nabídne 245 koní
2.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Základní motor pro americkou verzi SUV Ford Edge bude zhruba o 35 koní silnější než evropský vrchol. Projevem by ale mohl být dieselům dost blízko.
Jak víme již delší dobu, Ford během letošního roku vypustí do prodeje novou generaci crossoveru Edge, a to v Severní Americe i v Evropě - kde to bude první oficiálně prodávaný Edge, protože ten doslouživší si Amerika nechala pro sebe. Také se ale v Evropě s největší pravděpodobností nedočkáme benzínových motorů, a to ani čtyřválce 2,0 EcoBoost.
Kromě něj budou benzín spalovat ještě 2,7litrový EcoBoost V6 a 3,5litrový atmosférický šestiválec Ti-VCT. Ty jsou ale staršího data vzniku; dvoulitr pro Edge je značně vylepšený, aby na kola posílal okolo 245 koní a 366 Nm. Přesnější výkonová data k dispozici zatím nejsou, co však víme, je, že by se tento motor měl dostat i do „nového” Mondea. Měl by přijít v půlce roku 2015 a lehce podladěný, zhruba na 240 koní a 345 Nm.
V modelu Edge pro americký trh bude nový dvoulitr spárován s automatickým šestikvaltem SelecShift a bude k mání s pohonem předních i všech kol a také bude tvořit základ nabídky. Oproti současnému dvoulitrovému EcoBoostu nabídne také vyšší výkon v nízkých otáčkách, vyšší maximální výkon a také nižší spotřebu.
Oproti současnému dvoulitru má novinka také o trochu vyšší kompresní poměr, 9,7:1 oproti starší hodnotě 9,3:1, turbodmychadlo twin-scroll, nové svody, vysokotlaké přímé vstřikování a aktivní olejový systém, ať to v realitě znamená cokoliv. Je tedy dost možné, že se tento motor svým projevem bude podobat dieselům.
Výroba tohoto motoru nebude probíhat ve Španělsku, jak říkaly starší zprávy, nýbrž v závodě v Brook Parku v Ohiu, odkud se budou hotové jednotky transportovat do továrny v kanadském Oakville, kde bude Ford montovat vozy Edge. Je pravděpodobné, že tu budou vznikat i kousky pro Evropu. Ty mají být odlišné i jinak než motory, doufejme tedy, že z toho opět nevznikne vůz s nemastným neslaným projevem, podobně jako Mondeo.


























Ford Edge bude v Americe k mání i s inovovaným dvoulitrovým EcoBoostem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins