Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford Edge 2015: nové SUV Fordu odhaleno v sérii, Evropu nemine
25.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+videa) Nová generace Edge přijde i do Evropy. Pod kapotou budou dva diesely Duratorq a snad i jeden z benzínových motorů.
Několik měsíců po představení konceptu tu máme sériovou verzi Fordu Edge. Podobně jako model Kuga, ve Spojených státech známý jako Escape, i větší Edge má být modelem dostupným globálně, tedy také v Evropě. Bude stát na stejné platformě jako například S-Max nebo „nové” Mondeo, na které na starém kontinentu už roky čekáme. Pro Evropu tedy zaujme horní konec nabídky SUV, ve Státech nad ním stojí větší modely Explorer a Expedition.
Ve Státech bude pod kapotu nového Edge možno objednat tři benzínové motory, dva z nich dostanou turbodmychadla. Prvním je známý dvoulitr EcoBoost naladěný na 245 koní a 368 Nm, druhým bude 2,7litrový šestiválec EcoBoost, jehož výkon se bude pohybovat lehce nad třemi stovkami koní. Poslední strojovnou je 3,5litrový atmosférický šestiválec Ti-VCT, který si Edge zachová ze současné generace. V novince však má mít 265 koní, o 20 méně než nyní. Všechny tři motory bude možno mít s pohonem předních nebo všech kol a automatický šestikvalt SelectShift bude standardem.
Evropa dostane dva dieselové agregáty Duratorq, oba dvoulitrové. Slabší bude naladěn na 180 koní a 402 Nm, silnější nabídne 210 koní a 452 Nm. Podobně jako ve Státech, oba nejspíš budou moci pohánět všechna kola, o klasický automat ale budeme ochuzeni - slabší motor přijde s šestistupňovým manuálem, silnější s dvouspojkovou převodovkou o stejném počtu stupňů. Z benzínových motorů se do Evropy pravděpodobně podívá dvoulitr (ostatně, tento motor se vyrábí ve Španělsku) a doufat můžeme i v 2,7litrovou V6 pro vrcholový model, atmosférický tříapůllitr téměř jistě v nabídce nebude.
Ve Státech se dočkají čtyř stupňů výbav - SE, SEL, Sport a Titanium. V Evropě očekávejme tři stupně - základní Trend, prostřední Sport (žlutý vůz na obrázcích) a vrcholový Titanium (červený vůz). Sport bude mít patrně podvozek trochu přitvrzený pro omezení náklonů karoserie, ostatní varianty budou údajně cílit hlavně na komfort posádky. Všechny čtyřkolky budou mít ve standardu vektorování točivého momentu, zda bude ve verzi Sport i jinak nastaveno, zatím není známo.
Jak je dnes u nových aut běžné, do Edge si budete moci objednat plejádu různých asistentů, kteří jsou občas spíše k zlosti - nový stroj dostane automatické parkování, řízení s variabilním převodem, monitoring slepých úhlů, pomocníka jízdy v pruzích, adaptivní tempomat nebo automatické brzdění. Uvnitř bude například armáda airbagů včetně kolenního ve dvířkách přihrádky před spolujezdcem nebo nafukovací pásy vzadu. Všechny tyto věci očekávejme u nejvyšší varianty Titanium ve standardu.
K dalším prvkům výbavy patří automatické páté dveře, couvací kamera, dvě kamery vepředu pro 180° rozhled, aktivní rušení hluku v interiéru, klapky v masce chladiče, dvacetipalcová kola, pokročilý stabilizační systém nebo infotainmentový systém MyFord Touch s dotykovým displejem a možností připojení smartphonu. Má být k dispozici také vyhřívání nejen předních, ale i zadních sedaček a volantu, LEDky i pro přední světlomety nebo prosklená střecha.
Evropský šéf Fordu Roelant de Waard uvedl, že nový Edge nabídne více místa i pohodlí, než v Evropě již zavedená prémiovější SUV stejné kategorie. Edge se tedy nejspíš postaví proti BMW X3, Audi Q5 nebo Volvu XC60, čemuž by odpovídala i cena - v Británii se má prodávat od zhruba 30 tisíc liber, tedy asi jednoho milionu korun.
Britské zdroje hovoří o tom, že tam bude Edge k mání pouze s dieselovými motory. Samozřejmě, u nás to může být jinak - a doufejme, že bude. Pro úspěch v této konkurenci Ford benzíny potřebuje, protože všechna tři zmíněná auta nabízejí i zážehový šestiválec. Jak to dopadne, uvidíme zkraje příštího roku, kdy se v Evropě nový Ford Edge začne prodávat.
Druhá generace Fordu Edge se dostane i do Evropy. Modrý ovál zveřejnil obrázky verze Sport ve žluté barvě s černým vnitřkem a vrcholové varianty Titanium v červené se světlým čalouněním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva