Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford EcoSport 2014: evropská verze podrobněji, staví na spotřebě, bez 4x4
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Americké mini SUV zpočátku dorazí jen se dvěma motory, s nimiž spřáhne pětistupňový manuál. Automat Powershif má být součástí druhé vlny.
Prakticky v každém našem článku o modrém oválu zmiňujeme tíživou situaci v Evropě,a to nikoliv kvůli klesajícím prodejům Starého kontinentu, ale spíše s ohledem na zastaralost nabídky značky. Pohled na technické specifikace Fordu EcoSport nás přílišným optimismem nenaplňuje, spíše naopak. Automobilka se však očividně navnadila úspěchem, kterého dosáhla limitovanou edicí - všech 500 kusů totiž bylo prodáno za 48 hodin. Od příchodu modelu na evropský trh si tedy slibuje značné věci.
Je samozřejmě otázkou, zda výrazných prodejních počinů bude dosaženo rovněž se standardním modelem. Zvláště, když třeba v takovém Španělsku bude vůz k mání pouze s výbavou Titanium, která zahrnuje 17palcová kola, kožené čalounění, automatickou klimatizaci, audio systém s přehrávačem CD a portem na USB, sedm airbagů nebo asistent rozjezdu do kopce. Po takto vybaveném voze totiž dozajista sáhnou jen zapřísáhlí fanoušci značky. Zvláště při ceně 17 500 Eur (cca 477 750 Kč).
Na českém trhu lze zřejmě očekávat trochu nižší částku i ponížení výbavy, žádné konkrétní zprávy ovšem k dispozici nemáme. Tedy až na fakta o hnacím ústrojí. EcoSport totiž do Evropy dorazí pouze s pohonem předních kol, neboť podle Fordu není systém 4x4 v této kategorii tak žádaný. Přičemž stejný názor má modrý ovál očividně také na modernější převodovky, neboť zpočátku bude jedinou volbou pětistupňový manuál.
S tímto druhem bude možné spřáhnout obě dvě pohonné jednotky. Tedy jak přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost, tak i turbodiesel 1,5 Duratorq. První přitom počítá s výkonem 125 koní, který se zaslouží o akceleraci z klidu na stovku za 12,7 sekundy a nejvyšší rychlost 180 km/h, zatímco spotřeba má činit 5,3 l/100 km. „Naftožrout“ pak na stovku dorazí až za 14 sekund a rozjede se pouze na 160 km/h. Spotřebovat však má jen 4,6 l/100 km.
Ve druhé vlně by pak měl dorazit ještě benzinový čtyřválec 1,5 Duratec, který produkuje 112 koní a 140 Nm točivého momentu. I tato síla ovšem zamíří pouze na přední kola, kromě pětistupňového manuálu ji ale bude moci přenášet i šestistupňový automat Powershift. Spotřeba má přitom v obou případech vystoupat na 6,3 l/100 km.
Po stránce jízdní dynamiky se tedy od Fordu EcoSport nedá očekávat žádná sláva, důraz kladený na spotřebu je ale více než zřetelný. Jak jsme ovšem uvedli již na začátku, zrovna tato taktika nás přílišným optimismem nenaplňuje. Uvidíme tedy v únoru, kdy má regulérní prodej odstartovat, zda se mýlíme.


















Ford EcoSport bude v Evropě k mání od února. Svou dynamikou příliš neoslní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 2 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 3 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 5 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva