Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford chystá nové sportovní modely, jeden s dieselem, druhý s tříválcem
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál chce rozšířit nabídku sportovních modelů. Tříválcová benzinová Fiesta nebo dieselový Focus ST ale velké sportovní zážitky neslibují.
Modrý ovál se v Ženevě prezentuje především těžce přepracovaným Fordem Focus, který by rád získal zpět titul krále kompaktních hatchbacků. Zda se to povede či nikoliv, to nám řekne čas, rozhodně to ovšem nejsou jediné ambice, které automobilka má. Jak totiž naznačil viceprezident globálního produktového oddělení Raj Nair, měli bychom se v budoucnu dočkat také nových sportovních modelů, které značce vrátí její poněkud vytrácející se lesk.
Prvním „pánem na holení“ je ostrá Fiesta, která by pod kapotou měla hostit litrový tříválec EcoBoost o výkonu 140 koní. Tedy o čtyřicet více než ve standardním modelu, ovšem o stejné množství koní méně než v případě verze ST. Proto je prý velmi pravděpodobné, že toto označení se již na novém ostrém modelu nevrátí, ostatně ani tragické zkušenosti s tříválci po písmenech skrývajících slova Sports Technology nevolá. O novém názvu však Ford ještě nerozhodl.
Přejít tak můžeme k druhému zvažovanému zástupci, dieselovému Fordu Focus ST. Ten by se měl postavit konkurenčnímu Volkswagenu Golf GTD či Škodě Octavia RS TDI, přičemž v motorovém prostoru nabídne dvoulitrový čtyřválec naladěný na 185 koní. Oproti „lidovému vozu“ tak disponuje silou vyšší o jednoho koně, sprint na stovku však kupodivu zabere 8 sekund, tedy o půl sekundu více než u GTD. Ani to spolu s typickými neduhy výkonných dieselů velké sportovní zážitky neslibuje.
Kromě posily pod kapotou se dieselová verze dočká také stejného zavěšení a řízení, jakým již disponuje benzinový Focus ST. I ten se ostatně dočká modernizace, přičemž kromě vzhledu bylo také v jeho případě pamatováno na motorový prostor. Výkon 250 koní sice zůstává, spotřeba by však vůči současné verzi měla klesnout o sedm procent.
To by ovšem v rámci sportovních modelů modrého oválu mělo být vše, alespoň pro letošek. Dodat tak můžeme pouze tolik, že v prodeji máme obě verze Fordu Focus ST očekávat již letos v létě. Kdy ovšem dorazí ostrá Fiesta, to je prozatím ve hvězdách.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.












Stávající ostrá Fiesta dostala znak ST a 180 koní. Té chystané by mělo postačit koní 140, o názvu pak ještě nebylo rozhodnuto
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB