Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max Hybrid a C-Max Energi Plug-in Hybrid: v prodeji již příští rok
16.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Letos v lednu představil Ford dvojici hybridních konceptů postavených na základě modelu C-Max. Nyní potvrzuje jejich zařazení do sériové výroby.
Zpráva o zavedení hybridních novinek do výroby není překvapivá. Již v Detroitu Ford upozorňoval, že auta jsou v poslední fázi vývoje a v roce 2012 se objeví v prodeji. Ceny automobilka nezveřejnila, její zástupci si ale ve svých vyjádřeních vzali několikrát do úst Prius jakožto největšího konkurenta, který má být poražen modernější konstrukcí, lepší hospodárností i delším dojezdem. K detailnějšímu srovnání se ale patrně nedostaneme, protože Ford publikoval jen minimum informací. Pojďme se tedy podívat alespoň na to málo, co víme.
Americká verze Fordu C-Max je na internetových fórech občas přirovnávána ke zvětšenému Astonu Martin Cygnet, což je patrně dáno podobností jejich přídí potom, co modrý ovál nechal pochromovat masku svého vanu a upravil spodní část nárazníku. To jen na okraj, jak je v Evropě vyvinuté MPV vnímáno za louží. Důležitější je, co pod kapotou nahradilo diesely, které ve Spojených státech nevoní a místo nich automobilky nabízí hybridní techniku. V případě C-Maxu dává Ford na výběr rovnou ze dvou verzí - standardní Hybrid a ze zásuvky dobíjený typ Energi Plug-in Hybrid.
Oby vozy využívají jako prostředek poslední záchrany před vybitím baterek zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru pracující v Atkinsonově cyklu. Ford jej popisuje jako nejpokročilejší atmosférickou pohonnou jednotku v poměru výkon-spotřeba, nicméně konkrétní parametry si nechává pro sebe. Nejdůležitějším konstrukčním rozdílem mezi těmito novinkami a konkurenčními Toyotami Prius jsou akumulátory.
Japonci se ve svých vozech dosud spoléhají na levnější, ale těžší nikl-metal-hydridové články, kdežto Ford nasadil modernější a dražší lithium-iontové baterky, podobně jako Chevrolet ve svém modelu Volt. Ford k tomu doslovně uvádí, že „jejich akumulátory jsou o 25 až 30 procent menší a o 50 procent lehčí než NiMH použité v hybridech první generace“, čímž se opět evidentně snaží naznačit technologickou převahu nad japonskými vozy.
A ve srovnávání pokračuje dál. Ford tvrdí, že jejich Hybrid nabídne lepší spotřebu než sedmimístný Prius V (podle americké EPA průměrně 5,9 l/100 km) a C-Max Energi bude mít delší dojezd než Prius plug-in i Chevrolet Volt, konkrétně je prý projektován na 800 km. K bližšímu posouzení nám ovšem chybí spotřeba zážehového motoru, objem palivové nádrže, kapacita akumulátorů i údaj o kombinovaném výkonu, ačkoli podle některých zdrojů by to mělo být necelých 190 koní.
Ford se rovněž nepodělil ani o bližší podrobnosti konstrukce, ale tvrdí, že jejich auta jsou schopna jezdit výlučně pomocí elektromotoru a navíc „vyšší rychlostí než kterýkoli jiný hybrid“. Nabíjení plug-in varianty Energi má zajišťovat standardně 120 V alternativně pak 240 V, jak dlouho, Ford zase neuvádí, takže k alespoň přibližné kapacitě se nedostaneme ani touto cestou. Ale přesto v tiskové zprávě najdete věty jako: „C-Max je svou kombinací všestrannosti, dynamiky, kvality a nedostižné spotřeby, které se nevyrovná ani Toyota, tím pravým automobilem pro dnešní dobu,“ tvrdí Sherif Marakby, ředitel programu elektrifikace Fordu.
Tak mě napadá, když už chce Ford mermomocí stavět své novinky nad hybridní modely Toyota a poukázat na jejich technologickou nadřazenost, nebylo by jednodušší a věrohodnější přijít s konkrétními čísly postavenými do obyčejné srovnávací tabulky?
Ford slibuje lídry v segmentu hybridů, konkrétními čísly ale svá tvrzení nepodložil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf Fordu je pod palbou kritiky za otevřené obdivování čínských aut, i když je sám označuje za „existenční hrozbu”
3.11.2024 - Mazda letos v prodává v USA rekordní počet aut, i když tam nenabízí ani jeden elektromobil
3.11.2024 - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024 - Dnes nepochopitelný symbol lidového luxusu 90. let se dá koupit pořád sotva jetý po 1. majiteli, všechny ostatní sežrala rez
3.11.2024 - Automobilka, která chtěla rychle přejít jen na elektromobily, teď investuje 20 miliard do vývoje nového motoru V8
3.11.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva