Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max 2015: facelift plně odhalen, jako Aston už vypadá i minivan
17.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení většího S-Maxu modrý ovál odtajnil podobu kompaktního modelu C-Max. Je prý tišší, úspornější, pohodlnější a také jednodušší na obsluhu.
Modrý ovál nám jen dva dny po první upoutávce zcela odkývá podobu faceliftovaného minivanu s názvem C-Max. Jak už zaznělo, tento modernizovaný rodinný sluha, který byl posílen mimo jiné, aby mohl držet krok s nedávno testovaným Golfem Sporstvan se opět objevuje ve dvou variantách.
Tu základní pětimístnou (na fotografiích červenou) tak doplňuje praktičtější verze Grand (šedá) pro sedm cestujících s posuvným párem zadních dveří. Oba C-Maxy podstoupily až na odlišnou záď stejnou kosmetickou, mechanickou i technologickou kůru, a tak vše, co bude bez upřesnění následovat, platí pro tento model obecně.
Již bez senzace se obejdou nové přední partie v čele s „astonovskou“ maskou chladiče, s níž jde Ford hodlá sjednotit zřejmě veškeré budoucí modely - objevila se na Focusu a před několika dny se jí dočkala také druhá generace velkého MPV S-Max. Nejpozitivnější zprávou jsou nové ostřejší světlomety obsahující diody pro denní svícení, které doplňuje u standardního C-Maxu jednodušší víko zavazadelníku spolu s menšími koncovými svítilnami a modifikovaným nárazníkem. V rámci faceliftu se ale také objevila nová kola z lehkých slitin a několik nových laků karoserie, z nichž některá tato vylepšení vypozorujete ve fotogalerii.
Po přesunutí se do interiéru si všímáme nové středové konzole s menším počtem tlačítek, přičemž celku dominuje nový panel klimatizace a osmipalcový dotykový displej rozhraní SYNC 2 s hlasovým ovládáním. Ford nám také tvrdí, že použil kvalitnější materiály a o něco bohatší výbavu už v základních verzích, přičemž pozornost věnoval pohodlí. V kabině bude větší ticho díky silnějším bočním sklům a důmyslnějšímu těsnění dveří, zrcátek, víka zavazadelníku i motorového prostoru.
Z komfortních prvků zmiňuje například nový vyhřívaný volant, příjemnějíš výplně dveří a vkusné kožené čalounění, které bude samozřejmě dominantou nejvyšší výbavy. O lepší upevnění nákladu po sklopení jedné nebo u Grand C-Maxu obou zadních řad sedadel se údajně postaral novými oky pro síť. Za daleko důležitější bychom však měli považovat změny v použité technice.
Kromě několika blíže nespecifikovaných obměn na podvozku a v řízení se Ford pochlubil omlazenou paletou pohonných jednotek, které nově obsahují namísto 1,6litrového turbodieselu novou jednotku 1,5 TDCi z Focusu s výkonem 120 koní. Oproti předchozímu motoru se tento vyznačuje o šest procent nižšími emisemi CO2. V nabídce naftových variant je také modernizovaný dvoulitr s o pětinu nižší spotřebou. Zastánci benzinových C-Maxů uvítají i novou jednotku 1,5 EcoBoost s výkony 150 a 180 koní, jenž nahradila starší šestnáctistovku, pro ty méně náročné pak bude určen jednolitrový tříválec EcoBoost v provedeních se 100 a 125 koňmi, u něhož také o něco posklesla spotřeba. Všechny motory C-Maxu nyní splňují emisní normu Euro 6.
Skutečnou premiéru si C-Max obyde až na autosalonu v Paříži, kde se také dozvíme další podrobnosti. Zprávy o uvedení hybridní ani plug-in hybridní verze do Evropy jsme neobdrželi, takže zřejmě po modernizaci zůstane „exkluzivitou“ určenou výhradě severoamerickému trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nový Ford C-Max nás v podstatě ničím nepřekvapil, vzhled Astonu jsme čekali, úspornější pohonné jednotky a tišší kabinu také
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 4 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 6 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie