Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford C-Max 2015: facelift plně odhalen, jako Aston už vypadá i minivan
17.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Krátce po odhalení většího S-Maxu modrý ovál odtajnil podobu kompaktního modelu C-Max. Je prý tišší, úspornější, pohodlnější a také jednodušší na obsluhu.
Modrý ovál nám jen dva dny po první upoutávce zcela odkývá podobu faceliftovaného minivanu s názvem C-Max. Jak už zaznělo, tento modernizovaný rodinný sluha, který byl posílen mimo jiné, aby mohl držet krok s nedávno testovaným Golfem Sporstvan se opět objevuje ve dvou variantách.
Tu základní pětimístnou (na fotografiích červenou) tak doplňuje praktičtější verze Grand (šedá) pro sedm cestujících s posuvným párem zadních dveří. Oba C-Maxy podstoupily až na odlišnou záď stejnou kosmetickou, mechanickou i technologickou kůru, a tak vše, co bude bez upřesnění následovat, platí pro tento model obecně.
Již bez senzace se obejdou nové přední partie v čele s „astonovskou“ maskou chladiče, s níž jde Ford hodlá sjednotit zřejmě veškeré budoucí modely - objevila se na Focusu a před několika dny se jí dočkala také druhá generace velkého MPV S-Max. Nejpozitivnější zprávou jsou nové ostřejší světlomety obsahující diody pro denní svícení, které doplňuje u standardního C-Maxu jednodušší víko zavazadelníku spolu s menšími koncovými svítilnami a modifikovaným nárazníkem. V rámci faceliftu se ale také objevila nová kola z lehkých slitin a několik nových laků karoserie, z nichž některá tato vylepšení vypozorujete ve fotogalerii.
Po přesunutí se do interiéru si všímáme nové středové konzole s menším počtem tlačítek, přičemž celku dominuje nový panel klimatizace a osmipalcový dotykový displej rozhraní SYNC 2 s hlasovým ovládáním. Ford nám také tvrdí, že použil kvalitnější materiály a o něco bohatší výbavu už v základních verzích, přičemž pozornost věnoval pohodlí. V kabině bude větší ticho díky silnějším bočním sklům a důmyslnějšímu těsnění dveří, zrcátek, víka zavazadelníku i motorového prostoru.
Z komfortních prvků zmiňuje například nový vyhřívaný volant, příjemnějíš výplně dveří a vkusné kožené čalounění, které bude samozřejmě dominantou nejvyšší výbavy. O lepší upevnění nákladu po sklopení jedné nebo u Grand C-Maxu obou zadních řad sedadel se údajně postaral novými oky pro síť. Za daleko důležitější bychom však měli považovat změny v použité technice.
Kromě několika blíže nespecifikovaných obměn na podvozku a v řízení se Ford pochlubil omlazenou paletou pohonných jednotek, které nově obsahují namísto 1,6litrového turbodieselu novou jednotku 1,5 TDCi z Focusu s výkonem 120 koní. Oproti předchozímu motoru se tento vyznačuje o šest procent nižšími emisemi CO2. V nabídce naftových variant je také modernizovaný dvoulitr s o pětinu nižší spotřebou. Zastánci benzinových C-Maxů uvítají i novou jednotku 1,5 EcoBoost s výkony 150 a 180 koní, jenž nahradila starší šestnáctistovku, pro ty méně náročné pak bude určen jednolitrový tříválec EcoBoost v provedeních se 100 a 125 koňmi, u něhož také o něco posklesla spotřeba. Všechny motory C-Maxu nyní splňují emisní normu Euro 6.
Skutečnou premiéru si C-Max obyde až na autosalonu v Paříži, kde se také dozvíme další podrobnosti. Zprávy o uvedení hybridní ani plug-in hybridní verze do Evropy jsme neobdrželi, takže zřejmě po modernizaci zůstane „exkluzivitou“ určenou výhradě severoamerickému trhu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nový Ford C-Max nás v podstatě ničím nepřekvapil, vzhled Astonu jsme čekali, úspornější pohonné jednotky a tišší kabinu také
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus