Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: produkční verze malého MPV je na světě
1.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Měsíc před veřejnou premiérou uvolnil Ford první oficiální snímky svého malého MPV. To si ponechalo jméno konceptu a v podstatě i jeho vzhled.
Ford na loňském ženevském autosalonu představil koncept malého MPV B-Max, který od pohledu vypadal, že k výrobě nemá daleko. Čekali jsme tak jen na chvíli, kdy se americká automobilka vytasí i s produkční verzí, nakonec nás ale nechala čekat celý rok. Až dnes totiž dala na vědomí, že znovu na ženevském autosalonu předvede B-Max v podobě, ve které si jej budeme moci pořídit v autosalonech a do éteru vypustila i první podrobností.
Těch není mnoho, zatím máme k dispozici jen dvojici snímků a pár obecnějších informací, i ty si ale stojí za to projít. Pokud začneme u vzhledu, pak je třeba říci, že ten se oproti konceptu změnil vskutku minimálně. Na přídi ubyla trocha chromu, přibyly přední mlhovky a na boku dveře dostaly klasické kliky. Též kola se trochu zmenšila, tím ale výčet odlišností můžeme uzavřít.
Do interiéru nás zatím Ford nepustil, ani ten ale loni nevypadal příliš divoce. Co i přes absenci snímků to dokladujících víme, je, že vůz si ponechá novátorské řešení vstupních prostor, které budou zcela postrádat sloupky B - otevřením obou bočních dveří tak vznikne vskutku monstrózní nástupní prostor, který bude v této třídě jen těžko hledat konkurenci.
Když jsme u konkurence, tou bude zejména Opel Meriva, jenž se vzhledem ke svým vnějším rozměrům chlubí pozoruhodným místem uvnitř. To ale prý Ford B-Max ještě překoná, a to po všech stránkách. Měl by tedy nabídnout více než 397 litrů prostoru pro zavazadla v základním uspořádáním a přes 1 496 litrů po sklopení zadních sedadel. Ale zpátky čístě k B-Maxu.
O tom dále víme, že rozměrově by se měl podržet parametrů konceptu, který byl - pro představu - o 110 mm delší než současná Fiesta, ze které technicky vychází, a o 320 mm kratší než větší C-Max. Pod jeho kapotou se objeví litrový tříválec EcoBoost s výkonem 100 nebo 125 koní a nějaký ten menší diesel TDCI, zřejmě o objemu 1,4 nebo 1,6 litru.
Na další detaily si zatím musíme počkat, zřejmě až do jejich březnového odhalení v Ženevě. Do prodeje by se pak vůz měl dostat do konce letošního léta.



Toto jsou zatím jediné dostupné pohledy na sériovou podobu Fordu B-Max
Pro srovnání podoba loňského konceptu B-Max. Předpokládáme, že vcelku věrně ukazuje i zatím neodhalené detaily sériové podoby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 3 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před hodinouMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 3 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 4 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:31 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch