Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford B-Max: Fiesta MPV je realitou
1.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přesněji bychom měli říci brzkou realitou, neboť B-Max se v Ženevě představí jako koncept. Již nyní o něm ale víme vše podstatné a máme desítky jeho fotek.
První pohled na koncept Fordu B-Max vám jistě nezpůsobí žádný šok - vypadá tak, jako by se dnes mohl začít vyrábět. Ostatně nepochybujeme o tom, že se brzy vyrábět začne, i proto se svým vzhledem nesnaží vyšlapávat novou cestičku a spíše kopíruje současná MPV Fordu. Třeba Grand C-Maxu, jehož test jsme vám přinesli včera.
Přesto na něm najdeme leccos zajímavého. Tím nejpozoruhodnějším „fíglem” je absence B sloupku, která je mezi MPV jakékoli třídy úplnou novinkou. Vnější pohled nic nového neprozradí, ostatně ani snaha otevřít dveře na straně řidiče nepřinese překvapení (přední se otevírají zcela konvenčně, zadní jsou posuvné). Jakmile se ale dveře odeberou směrem ke opačným koncům karoserie, ukáže se v plné nahotě fakt, že vůz nemá vůz nemá vůbec žádný B sloupek.
Smysl tohoto řešení je jasný - pakliže by jej Ford uvedl do sériové výroby, dostal by na trh vůz s naprosto jedinečným přístupem do interiéru, neboť prostor vzniklý po otevření obou dveří je jedním slovem obrovský (měří 1,5 metru, dvakrát více, než je u MPV běžné). A Ford se zjevně na podobný krok chystá, neboť krom této výhody zdůrazňuje i fakt, že absence B sloupku nepřinesla žádný ústupek pasivní bezpečnosti vozu.
Nutno dodat, že B-Max je relativně malým autem. Na délku měří jen o 110 mm více než současná Fiesta, o stejnou délku je větší na výšku. Přesto by díky řešení interiéru měl nabídnout dostatek místa pro pět dospělých, o čemž nemáme důvod pochybovat. Jeho úhlavním konkurentem by totiž měl být Opel Meriva, de facto „přerostlá Corsa”, a ten přesně tohle s bravurou zvládá. Výrobce navíc slibuje i velkorysý zavazadlový prostor, který po sklopení zadních sedadel nabídne rovnou ložnou plochu o délce 2,35 metru.
To všechno zní skvěle, pod kapotou B-Maxu už to ale taková sláva není. Koncept je vybaven tříválcovým motorem s objemem rovný jeden litr, který je přeplňován turbodmychadlem a je též vybaven přímým vstřikem paliva do válců. Má samozřejmě nabídnout nízkou normovanou spotřebu při výkonu většího čtyřválce a další výhody, my ale vidíme i stinnou stránku věci. Něco jako „dobrý tříválec” je totiž spojení dávající stejný smysl jako „svobodomyslný komunista” a velmi se divíme, že se zrovna touto cestou automobilky vydávají. Běh tří válců je efektivně nevyvážitelný a obzvláště v České republice velmi dobře víme, jak nešťastnou cestou tříválec je...
Konkrétní parametry motoru automobilka nezveřejnila, neboť agregát teprve prochází posledními fázemi vývoje. To zároveň bohužel jasně říká, že se jej dříve nebo později v sériových Fordech dočkáme.
Podle aktuálních spekulací by se B-Max měl dostat do výroby během dvou let a zatím není jasné, kam přesně se v nabídce Fordu zařadí. Dá se ale očekávat, že nahradí současný evropský Fusion, který už vlastně „Fiestou MPV” tak trochu je.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie