Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma se pochlubila, že přijala objednávky v hodnotě 2 miliard za neexistující věc na neexistující auto
9.12.2021 | Petr Prokopec
Zpochybňujeme to? Snad ani ne, spíše to ukazuje, v jak bláznivé době žijeme. Evidovat objednávky v hodnotě přes 2,2 miliardy Kč na něco, co reálně neexistuje? A i kdyby existovalo, stejně to nepůjde použít? To je opravdu zvláštní.
V listopadu 2019 odhalila Tesla svůj nový model, pick-up Cybertruck. Stejně jako v případě předchozích vozů byla kalifornská automobilka ihned zavalena velkým zájmem přetaveným do nezávazných předobjednávek, které ale stejně jako nicméně tak jako u dřívějších modelů nevykryje dle původních plánů. Výroba měla totiž odstartovat nejprve loni, pak letos, ovšem nakonec se montážní linky nemají rozjet ani v příštím roce. A nikdo vám pochopitelně nedokáže zaručit, že se tak stane aspoň v roce 2023.
Samotný Cybertruck ale nechme být, třebaže jedním ze středobodů tohoto článku zůstane. Soustředit se nicméně budeme hlavně na firmu Stream It, která se běžně zabývá umělou inteligencí a softwarem. Její šéf Lance King měl nicméně pocit, že oblast obytných vozů již minimálně 50 let neprošla inovacemi. A proto se rozhodl, že je třeba zasáhnout. „Říkal jsem si, kdo by něco takového mohl udělat? A jediná firma, která by toho byla schopna, je dle mého uvážení ta má,“ uvedl už dříve.
Taková skromnost se hned tak nevidí, zvláště u firmy s nulovými zkušenostmi v oboru. Je tedy nutné uznat, že cestovní modul zvaný Cyberlandr má něco do sebe. Navržen je totiž jako extrémně flexibilní, pročež může zaskočit za kuchyň, jídelnu, pracovnu i ložnici. Stěny jsou navíc výsuvné, což znamená, že pokud mobilní domov neužíváte, můžete jej bez problémů poskládat do korby. A to včetně separátní koupelny, která se jinak opírá o sklopné víko pick-upu. Na druhou stranu, výsuvné obytné moduly pro pick-upy nejsou nic nového ani převratného.
Firma Stream It si svůj produkt cení na 50 tisíc dolarů (cca 1,12 milionu korun) a čerstvě se pochlubila tím, že od dubnové prezentace modulu již posbírala objednávky v hodnotě rovných 100 milionů dolarů (2,25 miliardy Kč). Je to svérázné z řady důvodů. Obytný modul ve vší své komplexnosti aktuálně existuje jen na počítači. Stream It už dříve ukázal jakýsi prototyp, jelikož ale od Tesly nemohla dostat ani prototyp finálního vozu, v podstatě jen střílí od boku - ani finální rozměry Cybertrucku nejsou známy. Je tak jasné, že prvním majitelům pick-upu nebude moci Cyberlandr ani nabídnout, naopak nejprve potřebuje vůz sama převzít.
V tomto ohledu jde o běžně užívanou praxi tuningových firem, které sice představí své budoucí produkty ve chvíli, kdy se vozy s nimi spojené teprve chystají na trh, ovšem zároveň zmiňují, že nabídka bude dostupná až za několik měsíců. Automobilky jako BMW přitom takové zpoždění jako Tesla rozhodně nemívají, jimi stanovený termín v podstatě mohou narušit jen události typu koronavirové pandemie.
Evidentně zde tedy máme novou dobu, kdy firma, jenž se dosud zabývala jen softwarem, náhle přijde s neexistujícím produktem pro neexistující pick-up, a sbírá jednu objednávku za druhou. Byť otázkou samozřejmě zůstává, kde je ještě realita a kde začínají pohádky. Obytný modul má skutečně daleko k finalizaci a nikdo zatím ani neví, co udělá s vlastnostmi samotného auta. Váží totiž 600 kilo, což zásadně ovlivní jízdní projev, dojezd a pochopitelně také bezpečnost.
Cestovní modul Cyberlandr pro Teslu Cybertruck vypadá zajímavě, nicméně stále reálně neexistuje. A nikdo neví, kdy se tak stane, ostatně v prodeji není a ani nemusí být samotný Cybertruck. Přesto se Cyberlandr prodává po desetitisících. Foto: Stream It
Zdroj: Stream It
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva