Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma do detailu odhalila motor nejrychlejšího auta světa, s 1 842 koňmi má jet 500 km/h
2.1.2021 | Petr Prokopec
Hranici 2 tisíc koní atakuje strojovna, s níž se má během následujících měsíců rozjet sériově vyráběné auto na rychlost přesahující 500 km/h. Bylo by první takové, a tak si na motoru dali u Hennessey záležet.
Na sklonku teď už loňského roku texaská firma Hennessey odhalila sériové provedení své novinky zvané Venom F5. Ta byla pojmenována podle nejrychlejších tornád, které běžně dosahují rychlostí přes 500 km/h. Jak už jistě tušíte, nikoli náhodou - právě tato klasifikace má dopředu deklarovat rychlostní potenciál nové silniční stíhačky.
Pro firmu jde o přelomový počin. Ačkoliv má již více než třicetiletou tradici, dosud se věnovala především úpravám vozů jiných značek. A rovněž její předchozí Venom GT byl postaven na již existujících základech, a to na bázi Lotusu Exige. Venom F5 je v tomto ohledu jiný, je to první automobil od základu vyvinutý v Texasu.
I tak ale některé komponenty mají svůj původ v autech vyráběných jinými značkami a platí to i o motoru. Ten má svůj základ v nesmrtelném osmiválcovém small blocku od General Motors, pro potřeby novinky však byl agregát zvaný Fury zásadně přepracován. Nyní tedy počítá s litinovým blokem kvůli robustnosti, jenž doplňuje hliníková hlava s titanovými sacími ventily a výfukovými ventily z Inconelu, které navíc disponují dvojitými pružinami.
Stejně jako v případě výchozí jednotky LS7 tu máme vrtání 104,8 milimetrů, nicméně zdvih pístů byl zredukován na 92,25 mm. Díky tomu nyní červené pásmo otáčkoměru startuje až na 8 200 otáčkách. Aby pak navíc byla zajištěna bezproblémová lubrikace při jakékoliv rychlosti, dorazilo také suché mazání. Vůči předchozímu motoru pak sice objem toho nového poklesl na 6,6 litru, nicméně vše kompenzuje pár turbodmychadel Precision s keramickými vložkami a 76milimetrovými turbínami, které pumpují více vzduchu.
Ten je následně pod tlakem 23 psi hnán skrze vodní mezichladiče, načež Venom F5 nemá problém poslat na zadní kola až 1 842 koní v 8 000 otáčkách a 1 617 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Hmotnost vozu přitom činí pouhých 1 360 kg, na čemž má lví podíl rozsáhlé použití karbonu, ze kterého je karoserie, monokok i tubus kabiny. Hennessey aktuálně počítá pouze s výrobou kupé, jenž vznikne ve 24 kusech. Polovina z nich zůstane ve Spojených státech, zbytek pak zamíří do zahraničí.
Zákazníci budou moci volit mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým dvouspojkovým automatem CIMA, jízdní dynamika se však na základě této volby lišit nemá. Stovky tak Venom F5 dosáhne za necelé tři sekundy, a to vlastně jen kvůli problémům s trakcí. Nicméně jakmile se kola chytí, není problém dosáhnout dvoustovky již za 4,7 sekundy. A nejvyšší rychlost má přesahovat 500 km/h, což z Venomu F5 dělá nové nejrychlejší auto světa.
Zdá této rychlosti skutečně dosáhne, teprve uvidíme, jisté to rozhodně není. V tak vysokých sférách vždy hrozí blamáž jako při nedávném pokusu SSC North America. tohle už má ale v rukou sama texaská firma. Bez ohledu na výsledek mají výroba a prodej odstartovat v průběhu letošního roku, ceny startují na 1,8 milionu dolarů (cca 39 milionů korun).
Hennessey si osmiválec GM razantně upravilo dle svých potřeb. Pohonná jednotka o výkonu 1 842 koní tak měla Venom F5 rozjet na více než 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejčtenější články
- Exploze kamionu převážejícího vodík paralyzovala síť jeho čerpacích stanic v Německu, ukazuje úskalí tohoto řešení
29.10.2024 - Party Porsche v Číně skončila. Automobilka po propadu prodejů nevěří v obrat a zavírá dealerství
29.10.2024 - Někdo najel s nezničitelným kombíkem Mercedesu během pár let 817 tisíc km, vypadá pořád jako nový
29.10.2024 - Hybridizace dalšího uctívaného Porsche 911 bude hlavně dárek pro stávající majitele, poznají tzv. Ferrari efekt
29.10.2024 - Cadillac do detailu ukázal svůj luxusní obytný vůz budoucnosti, vypadá jako z jiného světa
29.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 07:18 - Truck Daškam
- Octavia 1 1.9 TDI - špatné rozjezdy bez plynu 11.27. 01:44 - salmawis
- Detektory policejních radarů 11.26. 17:43 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.26. 13:30 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.26. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB