Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma do detailu odhalila motor nejrychlejšího auta světa, s 1 842 koňmi má jet 500 km/h
2.1.2021 | Petr Prokopec
Hranici 2 tisíc koní atakuje strojovna, s níž se má během následujících měsíců rozjet sériově vyráběné auto na rychlost přesahující 500 km/h. Bylo by první takové, a tak si na motoru dali u Hennessey záležet.
Na sklonku teď už loňského roku texaská firma Hennessey odhalila sériové provedení své novinky zvané Venom F5. Ta byla pojmenována podle nejrychlejších tornád, které běžně dosahují rychlostí přes 500 km/h. Jak už jistě tušíte, nikoli náhodou - právě tato klasifikace má dopředu deklarovat rychlostní potenciál nové silniční stíhačky.
Pro firmu jde o přelomový počin. Ačkoliv má již více než třicetiletou tradici, dosud se věnovala především úpravám vozů jiných značek. A rovněž její předchozí Venom GT byl postaven na již existujících základech, a to na bázi Lotusu Exige. Venom F5 je v tomto ohledu jiný, je to první automobil od základu vyvinutý v Texasu.
I tak ale některé komponenty mají svůj původ v autech vyráběných jinými značkami a platí to i o motoru. Ten má svůj základ v nesmrtelném osmiválcovém small blocku od General Motors, pro potřeby novinky však byl agregát zvaný Fury zásadně přepracován. Nyní tedy počítá s litinovým blokem kvůli robustnosti, jenž doplňuje hliníková hlava s titanovými sacími ventily a výfukovými ventily z Inconelu, které navíc disponují dvojitými pružinami.
Stejně jako v případě výchozí jednotky LS7 tu máme vrtání 104,8 milimetrů, nicméně zdvih pístů byl zredukován na 92,25 mm. Díky tomu nyní červené pásmo otáčkoměru startuje až na 8 200 otáčkách. Aby pak navíc byla zajištěna bezproblémová lubrikace při jakékoliv rychlosti, dorazilo také suché mazání. Vůči předchozímu motoru pak sice objem toho nového poklesl na 6,6 litru, nicméně vše kompenzuje pár turbodmychadel Precision s keramickými vložkami a 76milimetrovými turbínami, které pumpují více vzduchu.
Ten je následně pod tlakem 23 psi hnán skrze vodní mezichladiče, načež Venom F5 nemá problém poslat na zadní kola až 1 842 koní v 8 000 otáčkách a 1 617 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Hmotnost vozu přitom činí pouhých 1 360 kg, na čemž má lví podíl rozsáhlé použití karbonu, ze kterého je karoserie, monokok i tubus kabiny. Hennessey aktuálně počítá pouze s výrobou kupé, jenž vznikne ve 24 kusech. Polovina z nich zůstane ve Spojených státech, zbytek pak zamíří do zahraničí.
Zákazníci budou moci volit mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým dvouspojkovým automatem CIMA, jízdní dynamika se však na základě této volby lišit nemá. Stovky tak Venom F5 dosáhne za necelé tři sekundy, a to vlastně jen kvůli problémům s trakcí. Nicméně jakmile se kola chytí, není problém dosáhnout dvoustovky již za 4,7 sekundy. A nejvyšší rychlost má přesahovat 500 km/h, což z Venomu F5 dělá nové nejrychlejší auto světa.
Zdá této rychlosti skutečně dosáhne, teprve uvidíme, jisté to rozhodně není. V tak vysokých sférách vždy hrozí blamáž jako při nedávném pokusu SSC North America. tohle už má ale v rukou sama texaská firma. Bez ohledu na výsledek mají výroba a prodej odstartovat v průběhu letošního roku, ceny startují na 1,8 milionu dolarů (cca 39 milionů korun).




















Hennessey si osmiválec GM razantně upravilo dle svých potřeb. Pohonná jednotka o výkonu 1 842 koní tak měla Venom F5 rozjet na více než 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025Současný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
16.2.2025Nová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB