Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma do detailu odhalila motor nejrychlejšího auta světa, s 1 842 koňmi má jet 500 km/h
2.1.2021 | Petr Prokopec
Hranici 2 tisíc koní atakuje strojovna, s níž se má během následujících měsíců rozjet sériově vyráběné auto na rychlost přesahující 500 km/h. Bylo by první takové, a tak si na motoru dali u Hennessey záležet.
Na sklonku teď už loňského roku texaská firma Hennessey odhalila sériové provedení své novinky zvané Venom F5. Ta byla pojmenována podle nejrychlejších tornád, které běžně dosahují rychlostí přes 500 km/h. Jak už jistě tušíte, nikoli náhodou - právě tato klasifikace má dopředu deklarovat rychlostní potenciál nové silniční stíhačky.
Pro firmu jde o přelomový počin. Ačkoliv má již více než třicetiletou tradici, dosud se věnovala především úpravám vozů jiných značek. A rovněž její předchozí Venom GT byl postaven na již existujících základech, a to na bázi Lotusu Exige. Venom F5 je v tomto ohledu jiný, je to první automobil od základu vyvinutý v Texasu.
I tak ale některé komponenty mají svůj původ v autech vyráběných jinými značkami a platí to i o motoru. Ten má svůj základ v nesmrtelném osmiválcovém small blocku od General Motors, pro potřeby novinky však byl agregát zvaný Fury zásadně přepracován. Nyní tedy počítá s litinovým blokem kvůli robustnosti, jenž doplňuje hliníková hlava s titanovými sacími ventily a výfukovými ventily z Inconelu, které navíc disponují dvojitými pružinami.
Stejně jako v případě výchozí jednotky LS7 tu máme vrtání 104,8 milimetrů, nicméně zdvih pístů byl zredukován na 92,25 mm. Díky tomu nyní červené pásmo otáčkoměru startuje až na 8 200 otáčkách. Aby pak navíc byla zajištěna bezproblémová lubrikace při jakékoliv rychlosti, dorazilo také suché mazání. Vůči předchozímu motoru pak sice objem toho nového poklesl na 6,6 litru, nicméně vše kompenzuje pár turbodmychadel Precision s keramickými vložkami a 76milimetrovými turbínami, které pumpují více vzduchu.
Ten je následně pod tlakem 23 psi hnán skrze vodní mezichladiče, načež Venom F5 nemá problém poslat na zadní kola až 1 842 koní v 8 000 otáčkách a 1 617 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Hmotnost vozu přitom činí pouhých 1 360 kg, na čemž má lví podíl rozsáhlé použití karbonu, ze kterého je karoserie, monokok i tubus kabiny. Hennessey aktuálně počítá pouze s výrobou kupé, jenž vznikne ve 24 kusech. Polovina z nich zůstane ve Spojených státech, zbytek pak zamíří do zahraničí.
Zákazníci budou moci volit mezi šestistupňovým manuálem či sedmistupňovým dvouspojkovým automatem CIMA, jízdní dynamika se však na základě této volby lišit nemá. Stovky tak Venom F5 dosáhne za necelé tři sekundy, a to vlastně jen kvůli problémům s trakcí. Nicméně jakmile se kola chytí, není problém dosáhnout dvoustovky již za 4,7 sekundy. A nejvyšší rychlost má přesahovat 500 km/h, což z Venomu F5 dělá nové nejrychlejší auto světa.
Zdá této rychlosti skutečně dosáhne, teprve uvidíme, jisté to rozhodně není. V tak vysokých sférách vždy hrozí blamáž jako při nedávném pokusu SSC North America. tohle už má ale v rukou sama texaská firma. Bez ohledu na výsledek mají výroba a prodej odstartovat v průběhu letošního roku, ceny startují na 1,8 milionu dolarů (cca 39 milionů korun).




















Hennessey si osmiválec GM razantně upravilo dle svých potřeb. Pohonná jednotka o výkonu 1 842 koní tak měla Venom F5 rozjet na více než 500 km/h. Foto: Hennessey
Zdroj: Hennessey
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
před hodinouSituace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva